Goedemorgen, ik heb hier al eens een systeem gepost en goed advies gekregen maar moest de aanschaf helaas uistellen.
Dat heeft mij wel mooi de tijd gegeven om een beter systeem uit te dokteren voor dezelfde prijs. Heb ook al veel aan dit forum gehad maar ik ga dit systeem toch posten omdat ik er niet zeker van ben.
Gebruik
Mainstream game eisen, CAD tekenwerk (AutoCAD en ArchiCAD), architectonisch 3d modelleren/renderen en standaard browsen, rapportages/verslagen samenstellen.
Budget
Rond de €800,- (zonder voeding, die heb ik al)
Onderdelen al in bezit.
Voeding
(Erg willekeurige aankoop geweest
maar komt wel goed uit nu)
1TB externe usb HDD
2 1080p schermen
prima usb toetsenbord/muis
mijn oude 1TB HDD is helaas overleden, anders had ik meteen een SSD inbegrepen
Dit denk ik nodig te hebben:
Later ga ik dit systeem nog met o.a. een SSD uitbreiden, extra HDD'(s) en waarschijnlijk extra geheugen/GPU (ATi Crossfire), maar voor nu zit ik daar wel goed dacht ik zo. Heb goede ervaringen met ATi kaarten en deze lijkt mij goed (specs, reviews, prijs).
Het Wifi kaartje is nodig omdat een kabel helaas te lang gaat worden (en zo lang blijf ik hier niet meer wonen om daar aanpassingen voor te maken)
Mobo puur voor uitbreidingsmogelijkheden, poorten en bussnelheden gekozen (misschien wel erg overkill, maar ben dan ook van plan om veel uit te breiden). De kast is mooi strak en vele reviews van gelezen en bekeken, goede airflow en kabelmanagement. Had eerst de silencio 550 gekozen van CM maar vele reviews kwamen op hetzelfde probleem, erg slechte airflow.
Eisen/wensen:
Geluidsniveau (vrij) laag op idle, niet al te streng.
Ruimte voor uitbreiding, ben van plan om naar een high-end systeem toe te werken en me te verdiepen in overclocken.
Goede prijs/kwaliteit is ook erg van belang.
Dat is het wel, wat denken jullie van dit systeem?
Weet alleen niet zeker of het handig is om een 2x8Gb ram setje te kopen of voor nu 4x4Gb. (deze hoeveelheid ram heb ik trouwens nodig omdat ik veel programmas tegelijk ga draaien die geheugen maar al te leuk vinden)
Tips en opbouwend kritiek erg welkom.
Alvast bedankt!
-edit: helemaal niemand hier iets op aan te merken?-
Dat heeft mij wel mooi de tijd gegeven om een beter systeem uit te dokteren voor dezelfde prijs. Heb ook al veel aan dit forum gehad maar ik ga dit systeem toch posten omdat ik er niet zeker van ben.
Gebruik
Mainstream game eisen, CAD tekenwerk (AutoCAD en ArchiCAD), architectonisch 3d modelleren/renderen en standaard browsen, rapportages/verslagen samenstellen.
Budget
Rond de €800,- (zonder voeding, die heb ik al)
Onderdelen al in bezit.
Voeding
| 1 | XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) | € 0,- | € 0,- |
(Erg willekeurige aankoop geweest
1TB externe usb HDD
2 1080p schermen
prima usb toetsenbord/muis
mijn oude 1TB HDD is helaas overleden, anders had ik meteen een SSD inbegrepen
Dit denk ik nodig te hebben:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5 | € 219,90 | € 219,90 |
| 1 | TP-Link TL-WN851ND | € 13,50 | € 13,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB | € 67,51 | € 67,51 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 14,82 | € 14,82 |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced Black and White Edition | € 74,21 | € 74,21 |
| 1 | Scythe Mugen 3 Rev. B | € 36,30 | € 36,30 |
| 1 | Kingston HyperX KHX1600C10D3B1K2/16G | € 66,30 | € 66,30 |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 197,50 | € 197,50 |
| 1 | Asrock Z77 Extreme4 | € 120,- | € 120,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 810,04 | |
Later ga ik dit systeem nog met o.a. een SSD uitbreiden, extra HDD'(s) en waarschijnlijk extra geheugen/GPU (ATi Crossfire), maar voor nu zit ik daar wel goed dacht ik zo. Heb goede ervaringen met ATi kaarten en deze lijkt mij goed (specs, reviews, prijs).
Het Wifi kaartje is nodig omdat een kabel helaas te lang gaat worden (en zo lang blijf ik hier niet meer wonen om daar aanpassingen voor te maken)
Mobo puur voor uitbreidingsmogelijkheden, poorten en bussnelheden gekozen (misschien wel erg overkill, maar ben dan ook van plan om veel uit te breiden). De kast is mooi strak en vele reviews van gelezen en bekeken, goede airflow en kabelmanagement. Had eerst de silencio 550 gekozen van CM maar vele reviews kwamen op hetzelfde probleem, erg slechte airflow.
Eisen/wensen:
Geluidsniveau (vrij) laag op idle, niet al te streng.
Ruimte voor uitbreiding, ben van plan om naar een high-end systeem toe te werken en me te verdiepen in overclocken.
Goede prijs/kwaliteit is ook erg van belang.
Dat is het wel, wat denken jullie van dit systeem?
Weet alleen niet zeker of het handig is om een 2x8Gb ram setje te kopen of voor nu 4x4Gb. (deze hoeveelheid ram heb ik trouwens nodig omdat ik veel programmas tegelijk ga draaien die geheugen maar al te leuk vinden)
Tips en opbouwend kritiek erg welkom.
Alvast bedankt!
-edit: helemaal niemand hier iets op aan te merken?-