Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:53
Ik heb vandaag een nieuw systeem gebouwd met een ASRock Z77 Extreme4 moederbord. Na het installeren van de Intel HD Graphics drivers (ik maak gebruik van de onboard grafische kaart) krijg ik na het booten de melding "No Signal" op mijn monitor. Ik hoor wel gewoon het boot geluid en kan gewoon inloggen echter is er geen beeld meer. Als ik de Intel HD Graphics drivers verwijder heb ik wel gewoon beeld. Mijn monitor is ACER 23 Inch Full HD, en de resolutie staat gewoon op 1080P ingesteld (overige resoluties geven zelfde resultaat).

Wat heb ik geprobeerd?
* BIOS update
* Oudere drivers / nieuwere drives / drivers vanaf de CD

Zodra ik ook maar iets van VGA drivers installeer, verdwijnt me beeld na Starting Windows waar je normaal kunt inloggen. Veilige modus geeft wel gewoon beeld. Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik het kan oplossen? De monitor is via DVI verbonden met het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 15:23
Is het echt DVI, of een DVI-VGA verloopje?
Hmm, mag niet uithalen als je wel beeld krijgt in de bios / boot en safe mode.

Mijn gok is (google levert zo snel niks op) dat de Intel driver beeld verwacht op de andere aansluitingen. Waarom dit niet automatisch gaat is mij een raadsel, en vooral stom :P.

Je kon in safe mode komen zei je? Als je tijdens het starten niet safe mode kiest, maar 'VGA mode', krijg je waarschijnlijk ook nog beeld. Kan je vanaf deze mode misschien wel de Intel driver vertellen dat je primary screen op DVI zit? Het helpt met dit soort dingen als je onder Windows kan rechts-klikken op je bureaublad, naar resolutie settings en dan daar op de 'detect displays' button kan klikken. Maar hoe je dit moet doen zonder scherm weet ik helaas niet. Misschien oefenen vanuit VGA mode hoe je daar met keyboard komt en dan hetzelfde blind doen nadat je systeem normaal geboot is?

Ik hoop eigenlijk dat je vanuit VGA mode instellingen kan doen die dan ook actief zijn als je normaal boot :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
VGA modus booten werkt helaas ook niet, ook zwart beeld, ben wel blijkbaar niet de enige met dit probleem:
http://communities.intel..../29246?start=195&tstart=0

Alleen geen enkele oplossing werkt daar aangedragen werkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Probleem eindelijk opgelost met twee verschillende tutorials te volgen. Mocht iemand zelfde probleem tegen komen, volg de tutorial in de eerste link en voer vervolgens onderstaande stap als extra stap uit voor de reboot.

http://communities.intel.com/message/169251#169251

Met als extra stappen:
Go to C:\Devcon\ right click Devcon.exe ->Properties->Compatability->Change setting for all users->Select "Run this as admin.."

[ Voor 35% gewijzigd door Razer op 19-10-2012 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 15:23
Ja dit had ik al gelezen, maar
1) je had gezegd dat je alles in die thread al geprobeerd had :)
2) je draait een programma'tje om je intel-IGP uit en weer aan te zetten na boot. Waarschijnlijk moet je ook iets gaan scripten wat dit doet na uit sleep komen en zo. Dit is een slordige vage workaround wat ik niet als oplossing zou accepteren, maar ik begrijp dat iets beter is dan niets in dit geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
dipje2 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:02:
Ja dit had ik al gelezen, maar
1) je had gezegd dat je alles in die thread al geprobeerd had :)
2) je draait een programma'tje om je intel-IGP uit en weer aan te zetten na boot. Waarschijnlijk moet je ook iets gaan scripten wat dit doet na uit sleep komen en zo. Dit is een slordige vage workaround wat ik niet als oplossing zou accepteren, maar ik begrijp dat iets beter is dan niets in dit geval :)
Thread waar ik naar verwees is aan andere als die in eerste instantie. En heb beiden moeten combineren voordat het werkte. Na goed geen ideale oplossing, maar zolang Intel de drivers niet fixed is er geen andere oplossing dus dan maar dit.
Pagina: 1