Antec elevenhundred fan mod

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docschnitzel
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-06 22:52
ik zou graag waterkoeling in mijn Antec case inbouwen, en dacht erover om één radiator van 120 mil binnen in de drive bays in te bouwen. hiernaast dacht ik dan om een extra mount voor een fan te maken naast de PSU. zou dit kwaad kunnen aan de constructie van de case? of is het een dom idee?Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products/xl/131458/5/antec_eleven_hundred.jpg

Dit is de eerste keer dat ik zo iets wil doen, dus mijn excuses als ik een domme vraag stel.

:)

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/kxg7jn.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356260

Qua constructie zie ik geen probleem, Het wegwerken van de warmte lijkt me meer een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Hoi man,

Allereerst lijkt het mij handig om je eens wat meer te oriënteren qua waterkoeling en je plannen duidelijk uiteen te zetten. Als je bijvoorbeeld je pic van de kast gebruikt, teken op zijn minst je idee uit. Zo maak je het ons niet alleen duidelijk, maar ook jezelf. Lang leve mspaint :)

Daarnaast wordt er bij een topicstart van je verwacht dat in een klap duidelijk is wat je wil en dat je duidelijk laat zien dat je al eigen inzet ebt getoond om je probleem op te lossen.

Dat gezegd hebbende,

Je kan zonder modden 2 rads binnen je kast kwijt.een 120 als input (waar nu je exit fan zit) En je kan tegenwoordig 200mm radiatoren krijgen. http://www.highflow.nl/ra...mm/phobya-xtreme-200.html

Voila.. ;)

wc 1100

Grove schatting kosten:

1x cpu blok €45
1x gpu blok €90
res + pomp €75
Rad 120 €50
Rad 200 €65
4x fitting €25
4x rotary fit €35
2m slang €20
vloeistof €10

Totaal met gpu: 400 euro ongeveer
Totaal zonder GPU 300 euro.

Oh ja, dit is zonder (goede) fans: + €40

Kortom, weet waar je aan begint.

[ Voor 27% gewijzigd door millman op 18-10-2012 00:21 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docschnitzel
hee thanks,

dit is dus het idee dat ik had,

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/197479_4722145500871_609479414_n.jpg

De blauwe pijl, is waar ik er over dacht om een intake fan bij t eplaatsen, dan moet ik wel de kast modden. zou dit denk je kwaad kunnen aan de constructie zelf?

Ik dacht dat 2 dikke 120 radiatoren genoeg zou zijn, aangezien enkel de cpu wordt gekoeld met water.. zo heb ik dus ook misschien iets betere airflow dan het 120 en 200 rad voorstel van heirboven?
( als ik me vergis sxcuseer ik me)

groeten,
Mike

[ Voor 3% gewijzigd door Docschnitzel op 18-10-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noudi93
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-07 14:39
Als je het gat er fatsoenlijk inzaagt dan maakt het niks uit. Antec kasten zou stevig genoeg gebouwd hiervoor. Ik heb zelf een fanhole gezaagd in de bodem van mijn fractal core 1000 en die is ook nog stevig genoeg, terwijl de core 1000 absoluut geen high end kast is.

Qua airflow maakt het niet zoveel uit, en qua cpu temps heb je aan één 120mm rad ook al wel genoeg. En in dit geval is het verschil tussen beide lay outs denk ik niet veel want:

Als je voor de 120mm en 200mm gaat zijn het allebei exhaust fans waar dus warmere lucht langs komt.

Terwijl bij 2x 120mm is één exhaust en één intake, de 120mm intake krijgt dus koelere lucht. Waardoor dat zich compenseert tegenover de 200mm rad.

Als het geen moeite is zou ik dat fanhole zagen en voor 2x 120mm gaan. (zorg wel dat je een dustfilter aanbrengt op het gat in de bodem)

[ Voor 51% gewijzigd door noudi93 op 18-10-2012 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yekurtal
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Je idee is dus om alleen je cpu(voor nu denk ik...) te koelen. Ga je later ook andere dingen water koelen?

Want:
# Als je later ook andere delen gaat waterkoelen. Is het slimmer om te kijken of jouw case 2x120mm ruimte heeft op de plek van je 200mm fan. Voor een beter flow en toekomstige updates.

# Maar als je voor nu geen plannen heb om in de toekomst te gaan waterkoelen. Is het slimmer om een closed/pre-filled oplossing te nemen(bv: Corsair H100 http://tweakers.net/price...ir-hydro-series-h100.html).

Als je toch onderaan een 120mm gat wil: Het heeft geen kwaad een 120mm gat onderaan je case te maken. Let wel op dat het niet te naast je voeding zet ivm kabels die tegen je radiator gaan duwen . Zet ook een fanfilter voor wil je niet elke maand gaan stofzuigen.

Update: Hierboven staat al een goede uitleg voor de fanhole. Let wel op dat je fanfilter plaatst en niet te dicht bij je voeding zet ivm kabels die tegen je radiator gaan duwen.

[ Voor 28% gewijzigd door yekurtal op 18-10-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docschnitzel
Dankje voor alle reacties!
ik ga het dus houden bij de 2* 120 , ik ga enkel m'n CPU koelen,
wat ik nu vraag hoort eig. bij cooling , maar gaat een "custom" setup neit beter presteren dan die H 100? want ik doe ook aan overklokken

en die dustfilter wa sik bijna vergeten :P thanx :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yekurtal
  • Niet online
Docschnitzel schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:27:
Dankje voor alle reacties!
ik ga het dus houden bij de 2* 120 , ik ga enkel m'n CPU koelen,
wat ik nu vraag hoort eig. bij cooling , maar gaat een "custom" setup neit beter presteren dan die H 100? want ik doe ook aan overklokken

en die dustfilter wa sik bijna vergeten :P thanx :D
Over die keuze van 120x2 zou ik liever een 240 nemen ivm flow: prestaties.

De prestaties verschillen aan de handt van je loop. Maar ook de prijs, want jouw idee nu gaat ongeveer 300€ kosten, terwijl een h100 100€ kost.

De prestaties hangen ook af van je fans en manier:
#Pull,
#Push,
#Push/Pull.

Als ik jouw was zou ik een h100 nemen met push/pull(2 fans aan elke zijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docschnitzel
yrxcf schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:36:
[...]

Over die keuze van 120x2 zou ik liever een 240 nemen ivm flow: prestaties.

De prestaties verschillen aan de handt van je loop. Maar ook de prijs, want jouw idee nu gaat ongeveer 300€ kosten, terwijl een h100 100€ kost.

De prestaties hangen ook af van je fans en manier:
#Pull,
#Push,
#Push/Pull.

Als ik jouw was zou ik een h100 nemen met push/pull(2 fans aan elke zijde).
waar zou ik die dan het beste monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Het voorstel van YRXCF is dat je de H100 monteert op de plek waar nu je 200mm fan zit. Echter is dit in mijn optiek niet mogelijk zonder je kast te modden, gezien de 200mmx200mm uitstulping van je kast op die plek. Als je daar wel probleemloos een h100 kan plaatsen, dan zou ik voor die optie gaan. Voor OC'en tot zo'n 4700Mhz is een H100 voldoende. Veel hoger is voor 24/7 niet aan te raden en is alleen "omdat het kan"

Het bedrag dat je daaarvoor kwijt bent is direct ook 3x hoger, en dat alleen "omdat het kan?" Het ziet er natuurlijk wel mooier uit, zo'n custom loopt, echter is dit voor een 'beginner' niet de ideale start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yekurtal
  • Niet online
zoals millman zegt. Maar na het zien van
.

Is het toch slimmer om te doen wat millman zei in het begin(200+120). Tenzij je boven de case wil modden. Maar de kosten kunnen dan ook hoog uit vallen.

Maar hoe hoog ga je ook eigenlijk overklokken: wat is ongeveer je ideale overklok (reële)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoachCoach
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 10:42
Indien je de h100 in overweging neem, zal ik je vast waarschuwen dat een groot deel van de h100 kampt met geluidsproblemen.

Dit geluid kan je horen als je een slechte hebt: YouTube: Corsair H100 Noise Problem

Er zijn mensen die tot 2x over een RMA met dit probleem hebben ontvangen, ik heb zelf een tussenstukje gebruikt om de voltage lager te laten lopen, heeft ook niet gewerkt. Kan natuurlijk ook goed dat er helemaal niets mis mee gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Weet wel dat een fan onder aan je kast een echte stofzuiger is! voor de rest, eens met hierboven, kan zijn dat je wat geluid hoortmet een h100, die je waarschijnlijk met een custom loop niet gaat horen. Keuzes,, keuzes..]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docschnitzel
het overklokken zal gaan van een i5 3570K naar een goede 4,5. want daarop draait ie met m'n scythe Mugen3 echt TE warm..

Zou een intake fan aan de onderkant van de case met een deftig stoffilter net neit moeten voorkomen dat mijn pc een über Dyson wordt?

Pagina: 1