Godzijdank doet het forum het weer want ik zit al een vlinke tijd te prutsen.
Om een vage reden heet mijn extrne netwerkkaart eth1 en mijn interne eth0. Heb geprobeer te veranderen, maar dat doet er verder niet toe.
Ik wil dus mijn andere bak die achter deze linux machine zit voorzien van internet. Dat eerst maar eens, daarna ga ik me wel bezig houden met port forwarden.
ik had dit stukje script nog hier gevonden in de search voordat het forum plat ging. Dit zou moeten werken volgens diegene:
Maar dit werkt dus niet
hij geeft errors in de zin van
can't use -i with POSTFORWARDING
iptables: no chain/target/match by that name
no command specified.
Try iptables -h or --help for more information.
Wie kan mij vertellen wat ik fout doe??
[/edit]
ik heb alle dingen van iptables meegecompileerd in de kernel en /proc/sys/net/ipv4/ip_forward staat op 1. Btw ik het gaat hier om een Red Hat systeem.
[/edit]
Om een vage reden heet mijn extrne netwerkkaart eth1 en mijn interne eth0. Heb geprobeer te veranderen, maar dat doet er verder niet toe.
Ik wil dus mijn andere bak die achter deze linux machine zit voorzien van internet. Dat eerst maar eens, daarna ga ik me wel bezig houden met port forwarden.
ik had dit stukje script nog hier gevonden in de search voordat het forum plat ging. Dit zou moeten werken volgens diegene:
code:
1
2
3
4
5
6
| /sbin/iptables -A POSTFORWARDING -t nat -s 192.168.1.0/24 /sbin/iptables -P FORWARD ACCEPT /sbin/iptables -A IMPUT -s 127.0.0.1/32 -d 127.0.0.1/32 -i ACCEPT /sbin/iptables -p udp --source-port 53 -i ACCEPT /sbin/iptables -p tcp --source-port 113 -i ACCEPT /sbin/iptables -p tcp --desination-port 113 -i ACCEPT |
Maar dit werkt dus niet
hij geeft errors in de zin van
can't use -i with POSTFORWARDING
iptables: no chain/target/match by that name
no command specified.
Try iptables -h or --help for more information.
Wie kan mij vertellen wat ik fout doe??
[/edit]
ik heb alle dingen van iptables meegecompileerd in de kernel en /proc/sys/net/ipv4/ip_forward staat op 1. Btw ik het gaat hier om een Red Hat systeem.
[/edit]
...