Pc starten met mobiel (Hardware matig)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timtower
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Hoi Tweakers,

Ik gebruik mijn pc soms als server voor games, maar het probleem is dan dat ik hem niet vanaf school kan opstarten. Hiervoor wou ik een mobiel gaan gebruiken.
Ik wou hiervoor een jack plug gebruiken zodat ik ook de mobiel die wordt gebruikt kan loskoppelen en opladen.
Ik weet alleen niet welke schakeling ik moet gebruiken aangezien ik nieuw ben op het gebied van hardware tricks.
Ik wou dat als de mobiel afgaat dat er dan een relais wordt geschakeld maar dat deze niet meer open gaat zodra de pc aan staat. Kan ik dit het beste doen door een relais aan de aan knop te schakelen, en deze dan door een ander relais te laten onderbreken als mijn pc aan staat of zijn er andere manieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralBurrito
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 14:30
Het lijkt mij dat je juist wilt dat het relais weer terug springt. Om je pc aan te zetten heb je slecht een fractie van een seconde een gesloten circuit nodig tussen de pins op je mobo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timtower
  • Niet online
Zodra de pc aanspringt gaat het 2e relais aan die dan de 1e uit zet. Of heb ik dit fout?
P.S. het 2e relais staat zonder stroom op de gesloten stand, zodra die aan gaat op de open stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het 2e relais ?

Leg eerst eens even uit (teken) wat je ingedachte had

waarom geen wake on lan (wol) gebruiken
e.g. http://wakeonlan.me/

[ Voor 32% gewijzigd door Fish op 17-10-2012 21:03 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timtower
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/189/pcidee.png/
Dat is wat ik bedoel, alleen moest de schakelaar bij de knop van de pc links open staan
Hoop dat het nu wat duidelijker is
En wake on lan is geen optie omdat ik niet altijd toegang heb tot internet

[ Voor 16% gewijzigd door Timtower op 17-10-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om er een beeld bij te krijgen; je draait een gameserver op je PC welke je aan wilt zetten door te bellen omdat je niet altijd internet tot je beschikking hebt.

Waarom zou je je PC dan aan willen zetten met je mobiel, als je er op dat moment niet op kunt gamen ? Of wordt je gebeld/sms't wanneer iemand op jouw server wilt gamen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:15

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Dit dus:
http://www.conrad.nl/ce/n...dsbediening-via-GSM-MK160

Een lichtsensor op je display van een GSM waarmee je hem aan kunt zetten.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timtower
  • Niet online
Ik wordt inderdaad gesmst of gebeld als iemand wil spelen, of ik wil mijn pc aan hebben zodat ik meteen kan gebruiken als ik thuis kom.
En een lichtsensor is niet handig want verplaats mijn pc vaak en dan kan er van alles gaan schuiven. met een jack plug in een mobiel hoef je het niet elke keer te controlleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 10:48
Je kan ook een oude telefoon gebruiken en openslopen en dan aansluiten op het trilmotortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:05
Is Wake on Lan geen optie? Dan stuur je het 'magic packet' en dan springt je PC aan. Zijn zelfs wel apps voor smartphones voor geloof ik. Je moet wel even uitzoeken hoe dat werkt over internet (normaal wordt het alleen binnen een intern netwerk gebruikt, maar over internet was ook mogelijk dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 14:00

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

WakeOnLan gaat niet werken als je pc helemaal uit staat.

Het makkelijkste is om een oude mobiel te pakken en daaruit een signaal te pakken.
Je kan het scherm de trilmotor of de speaker gebruiken.

@TopicStarter:
Het aanzetten van je pc gaat doormiddel van een pulsje op de contacten. Je kan eenvoudig een relais gebruiken. Het contact van het relais hoeft niet bekrachtigt te blijven.

Maar dit is al redelijk vaak gedaan, dus google moet je ook een eind mee kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:28

Rmg

Armageddon_2k schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:08:
[...]

WakeOnLan gaat niet werken als je pc helemaal uit staat.

Het makkelijkste is om een oude mobiel te pakken en daaruit een signaal te pakken.
Je kan het scherm de trilmotor of de speaker gebruiken.

@TopicStarter:
Het aanzetten van je pc gaat doormiddel van een pulsje op de contacten. Je kan eenvoudig een relais gebruiken. Het contact van het relais hoeft niet bekrachtigt te blijven.

Maar dit is al redelijk vaak gedaan, dus google moet je ook een eind mee kunnen komen.
Afhankelijk van je bios/moederbord werkt WOL prima als de pc uit staat, daarom zit er een standby lijn op je voeding zodat sommige mobo's gewoon stroom hebben op de usb/nic/ps2 poorten. (Voor Wake On Keyboard / USB )

Anders kan je ook nog een arduino met een ethernet shield + relais shield pakken en zo de stroom in en uitschakelen. Als je in de bios wake on power kunt aanzetten gaat ie gewoon aan als de stroom op de pc gezet word ( ook wel eens Wake on after powerloss oid )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timtower
  • Niet online
Armageddon_2k schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:08:
@TopicStarter:

Ik denk dat ik dit ga doen, WOL heb ik al geprobeerd, werkte niet.
En andere dingen gaan me net iets te ver, vooral het openslopen van een mobieltje want ik wil nog wel een backup mobiel hebben :P

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties,

@Willekeurige moderator, deze mag gesloten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Timtower schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:54:
[...]

Ik denk dat ik dit ga doen, WOL heb ik al geprobeerd, werkte niet.
En andere dingen gaan me net iets te ver, vooral het openslopen van een mobieltje want ik wil nog wel een backup mobiel hebben :P

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties,

@Willekeurige moderator, deze mag gesloten worden
Laat maar lekker open.

Btw, tip van arma:
Als je voor een oude nokia gaat, kan je evt de pieptoontjes van het bellen configureren.
Je kan dan een beltoon maken met maar 1 piepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timtower
  • Niet online
Ik ga voor een nieuwere mobiel met een jack aansluiting, daar kan je ook de tonen aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Oeh... Dan kan je ook nog specifiek een ringtone voor jou nummer instellen.
Dus als jij belt dan gaat de pc aan, omdat je een ringtone hebtn.
Maar als iemand anders belt, speel je een leeg mp3'tje af. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timtower
  • Niet online
Dat was ik ook van plan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Een toon van een bepaalde frequentie en een frequentiedetector...

Maar kijk even naar wat ik hiervoor gepost heb, een simpele en draadloze oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timtower
  • Niet online
memphis schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:25:
Een toon van een bepaalde frequentie en een frequentiedetector...

Maar kijk even naar wat ik hiervoor gepost heb, een simpele en draadloze oplossing.
Niet ideaal want dan gaat mn pc bij elke beller aan, dus dat is meer iets als je iemand wilt irriteren ( wat ook leuk kan zijn zo nu en dan )

[ Voor 12% gewijzigd door Timtower op 18-10-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 23:21
WOL zou gewoon horen te werken, maar zelfs áls dat om wat voor bizarre reden dan ook niet werkt kan je nog makkelijker er een Raspbery Pi of iets dergelijks aanhangen dat je vervolgens benadert. Is een veel logischere manier van werken dan via een GSM :{

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timtower
  • Niet online
kroegtijger schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:22:
WOL zou gewoon horen te werken, maar zelfs áls dat om wat voor bizarre reden dan ook niet werkt kan je nog makkelijker er een Raspbery Pi of iets dergelijks aanhangen dat je vervolgens benadert. Is een veel logischere manier van werken dan via een GSM :{
Zoals ook al in een eerder bericht stond heb ik niet altijd toegang tot internet als ik mijn pc aan wil zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:00

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

Een goede oplossing hiervoor zat laatst nog in de spam mail van Conrad.
Conrad Extern GSM schakel-/meet-/alarmsysteem GX106 GX106

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timtower
  • Niet online
devino schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:38:
Een goede oplossing hiervoor zat laatst nog in de spam mail van Conrad.
Conrad Extern GSM schakel-/meet-/alarmsysteem GX106 GX106
Ik heb het liefst iets betaalbaars wat ik ook bij andere pc's kan inbouwen.
Dus ik denk dat ik maar een paar relais en draadjes aan elkaar ga solderen en in een mooi hoesje stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Timtower schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:23:
Ik wordt inderdaad gesmst of gebeld als iemand wil spelen, of ik wil mijn pc aan hebben zodat ik meteen kan gebruiken als ik thuis kom.
die heeft dan toch wel toegang tot internet ? kan die wol aanslingeren
En een lichtsensor is niet handig want verplaats mijn pc vaak en dan kan er van alles gaan schuiven. met een jack plug in een mobiel hoef je het niet elke keer te controlleren.
Afbeeldingslocatie: http://designblog.rietveldacademie.nl/wp-content/uploads/2010/06/ducttape.jpg

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-10 18:54
Arduino met cell shield, kan je gelijk de arduino voor andere dingen in je kast gebruiken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timtower
  • Niet online
Zoals ik al zei, ik wil iets goedkoops en makkelijks wat ik overal kan inbouwen, en het moet te gebruiken zijn zonder dat ik internet op mijn mobiel hoef te nemen.
@Fish, ik wil niet dat iedereen het kan doen, want meestal kunnen ze dan ook meer dingen dan alleen aanzetten.
@Fish, 2e keer, Ducttape is leuk, maar niet altijd handig als je de mobiel nog wilt gaan gebruiken.
@djneo-nl, Arduino is leuk, maar als je het vaak moet gaan inbouwen ben je al best snel blut, want zo goedkoop zijn ze niet, ook moet ik dan internet hebben, dat is toch wel een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
Timtower schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:30:

@djneo-nl, Arduino is leuk, maar als je het vaak moet gaan inbouwen ben je al best snel blut, want zo goedkoop zijn ze niet, ook moet ik dan internet hebben, dat is toch wel een probleem
Waarom moet je dan internet hebben, je kan toch gewoon een sms sturen naar de cell shield van de arduino.

Arduino ontvangt sms
Arduino checkt of dit van jouw komt
Arduino zorgt de voor dat er stroom op de poweron komt te staan
Geen internet nodig, geen kans dat andere mensen er naar smsen, ja zal een euro of 60 kosten denk ik, misschien goedkoper als je het zelf bouwt en een telefoon vind die als AT modem werkt via een seriële verbinding.

[ Voor 29% gewijzigd door djneo-nl op 19-10-2012 13:57 . Reden: Omdat het kon ! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timtower
  • Niet online
djneo-nl schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:54:
[...]

Waarom moet je dan internet hebben, je kan toch gewoon een sms sturen naar de cell shield van de arduino.

Arduino ontvangt sms
Arduino checkt of dit van jouw komt
Arduino zorgt de voor dat er stroom op de poweron komt te staan
Geen internet nodig, geen kans dat andere mensen er naar smsen, ja zal een euro of 60 kosten denk ik, misschien goedkoper als je het zelf bouwt en een telefoon vind die als AT modem werkt via een seriële verbinding.
Sorry voor het misverstand :p, ik wist niet dat Arduino dat kon :p
Denk toch dat ik maar zelf ga bouwen, stuk goedkoper :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 23:21
Zet dan een firewall neer waarop een SSL-VPN-verbinding kan worden gemaakt. Dan kan je secure mensen naar je LAN laten connecten die je toegang wilt geven, en afschermen met username/wachtwoord. Die kunnen dus wel een MagicPacket sturen, maar "vreemden" kunnen dat niet.
Goedkoop is dat niet, maar dat is wel hoe je dat soort problemen op zou horen te lossen. Wat je nu aan het bedenken bent is een leuk hobby-projectje natuurlijk, maar naar mijn mening is het maar een hoop geknoei dat nooit echt praktisch zal gaan zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timtower
  • Niet online
kroegtijger schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:13:
Zet dan een firewall neer waarop een SSL-VPN-verbinding kan worden gemaakt. Dan kan je secure mensen naar je LAN laten connecten die je toegang wilt geven, en afschermen met username/wachtwoord. Die kunnen dus wel een MagicPacket sturen, maar "vreemden" kunnen dat niet.
Goedkoop is dat niet, maar dat is wel hoe je dat soort problemen op zou horen te lossen. Wat je nu aan het bedenken bent is een leuk hobby-projectje natuurlijk, maar naar mijn mening is het maar een hoop geknoei dat nooit echt praktisch zal gaan zijn.
Ik heb geen flauw idee wat je allemaal zegt, zo goed ben ik namelijk niet met internet / firewall / WOL.
Mij maakt het niet uit dat het niet praktisch is, voor mij is het belangerijk dat het werkt, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:11
zat te twijfelen om te reageren, maar doe het toch.
Waarom laat je je pc niet gewoon aan staan?

En idd VPN > Magic packet en klaar, wat kroegtijger zegt.
Hier staat pc ook altijd aan stroom verbruik valt allemaal wel mee.

Volgens mij als je een router heb die dd-wrt ondersteund kun je daar je vpn tunnel opzetten en klaar.

[ Voor 36% gewijzigd door Phyt_ op 19-10-2012 19:05 ]

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timtower
  • Niet online
Als ik mijn pc de hele tijd aan laat staan worden mijn ouders niet zo heel blij :P
En over het algemeen heb je voor vpn internet nodig, daar heb ik niet altijd toegang toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
Maar als je pc wilt aanzetten om dan het als server te laten draaien, moet je toch een internet connectie hebben richting je pc om deze als server te zien.
Kan je even goed een VPN connectie maken, want als je geen internet heb kan je toch niet je pc als server gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Even samengevat wat volgens mij de gewenste oplossing is. Dit staat hier en daar al vermeld in dit topic.
Je steekt een jack in je backup telefoon. Volgens mij speelt hij dan ook de ringtone af via deze verbinding. Met een diodebrug en condensatortje richt je het gelijk en laat je een klein transistortje openen die vervolgens weer de pc opstart.
Op je telefoon stel je in dat er normaal gesproken een leeg mp3-tje word afgespeeld als je gebeld word. Voor je eigen nummer stel je een andere ringtone in (iets met zoveel mogelijk geluid/vermogen).

Dan moet je niet naar die telefoon bellen als je pc aan staat, maar dat snap je zelf denk ik ook wel.

Of zeg ik nu hele rare dingen?

[ Voor 14% gewijzigd door boazkl0p op 22-10-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timtower
  • Niet online
boazkl0p schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:43:
Even samengevat wat volgens mij de gewenste oplossing is. Dit staat hier en daar al vermeld in dit topic.
Je steekt een jack in je backup telefoon. Volgens mij speelt hij dan ook de ringtone af via deze verbinding. Met een diodebrug en condensatortje richt je het gelijk en laat je een klein transistortje openen die vervolgens weer de pc opstart.
Op je telefoon stel je in dat er normaal gesproken een leeg mp3-tje word afgespeeld als je gebeld word. Voor je eigen nummer stel je een andere ringtone in (iets met zoveel mogelijk geluid/vermogen).

Dan moet je niet naar die telefoon bellen als je pc aan staat, maar dat snap je zelf denk ik ook wel.

Of zeg ik nu hele rare dingen?
Dit is precies wat ik wil, maar dan ook nog met een relais er aan die het circuit onderbreekt als mijn pc al aan staat, ik heb geen zin om hem random in slaapstand te zetten XD
Maar is het niet mogelijk dat ik een relais gebruik die de knop simuleert? Daar kan ik veel sneller aan komen en dan hoef ik het ook niet gelijk te richten

p.s. Eindelijk iemand die onder de 5 euro blijft :D
Pagina: 1