Computer loopt vast en maakt zoemend geluid uit de boxen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 478384

Topicstarter
een tijdje geleden heb ik mijn pc ge-upgrade met dit setje:

http://www.alternate.nl/h.../998152/?tk=7&lk=4850

mijn videokaart is een Nvidea GTS250 en ik heb een ModXStream Pro 700W voeding

nu ervaar ik sinds een week dat mijn computer regelmatig ineens vast loopt als ik een game speel of iets op youtube kijk. alles loopt dan vast maar blijft wel aan staan. ik krijg geen foutmelding of blauw scherm.
soms loopt hij ook voor 1 seconde vast met heel even dat zoemende geluid maar gaat hij daarna weer verder. tot dat hij dus helemaal vast loopt.

ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft want ik zou het echt niet meer weten. :?

met vriendelijke groeten Theo de Marie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripple20
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

Ten eerste: welkom op GoT. :)

Ten tweede: de link is gebroken, DEZE set bedoel je waarschijnlijk?

Zoals in deze review en deze review te lezen dat het probleem wel eens de koeling kan wezen.

Ook bestaat er zoiets als de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, kijken bij processor.
Probeer eens uit te zoeken hoe warm die wordt.

Is de koeler goed gemonteerd? koelpasta gebruikt? etc.

Tot slot: het gebruik van hoofdletters is ook wel prettig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi,

Bedankt voor het reageren en sorry van het slechte handschrift ;)

Ik heb de temperatuur van het CPU en het GPU gecontroleerd en dat kwam bij beide niet boven het maximum uit. Dus daar kan het niet aan liggen.

Hierbij als nog de link van mijn upgrade:

http://www.alternate.nl/h...8_GB/998152/?tk=7&lk=4850

Groeten Theo

PS: er zit ook een filmpje bij van hoe het er uit ziet als hij vast loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripple20
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

Zou je de temperatuur van de CPU en de GPU eens willen posten als de PC alleen het bureaublad laat zien?
Als het even kan pas nadat de PC al enkele minuten heeft gedraaid.

Voor het idee:
Enkel bureaublad => 35-40 graden,
Zware game, Prime95 => 60-70 graden.

Mocht het voorkomen, en dat vermoed ik, dat bij enkel het tonen van het bureaublad de temperatuur al boven de 40 graden komt, dan is toch de koeling het probleem.

Draai anders eens een programma als Prime95.
Ik heb hier verder geen ervaring mee, maar als tijdens de benchmark de temperaturen te hoog worden weet je waar het probleem zit.

Het filmpje heb ik al bekeken, maar heb hier geen speakers op de pc waar ik achterzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-05 16:35

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Heeuulll belangerijk!!! Zonder Hoofdletters kunnen we je niet helpen :D

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Ik zou met hd-tune even de harde schijf gaan controleren en het geheugen met memtest aan een onderzoek onderwerpen.
Verder is het plezierig als je ook even de rest van de specificaties vermeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een mem test gedaan en alles was goed ik had geen error's.
Maar met HD tune heb ik 2 dingen onder het kopje HEALTH waar warning achter staat. :?

ook heb ik mijn specificaties er bij gedaan,

Groeten Theo, en ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

dit is de link voor screenshots van HD tune en mijn specs:

https://picasaweb.google....ey=Gv1sRgCJ-Q6LHHyOLo-AE#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
UDMA en Spin.. hmm kan beide door instabiele voeding komen, maar UDMA zelf kan ook door slechte kabel komen, en Spin kan door brakke HDD motor komen (daarom ook dat geluid).

Probeer eerst je HDD eens te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 11:08

djunicron

*click-swoosh-thud*

Spin errors kunnen in ieder geval een systemhalt opleveren op een SB950 (je bord). Het systeem kan dan namelijk gewoon gaan wachten op de critieke files... Je windows schijf lostrekken of "hotpluggen" geeft ook zo'n freeze als je geen AHCI mode gebruikt. (anders ook, maar is het recoverbaar)

Ik zou hiermee voeding, HDD en bord als kwalijke aanwijzen. Maar check vooral even je kabels! Je zou natuurlijk de HDD in z'n beheel kunnen vervangen om te kijken of je probleem dan weg is. Wel even een klus, met de kans dat het voor niets is, omdat je voeding niet meer gezond is.

Hoe oud is de modstream pro 700W? Het zijn best aardige voedingen hoor, maar ze overleven vaak maar een jaar of 3 voordat ze dit soort dingen gaan uithalen met je hardware. Het ding levert meer dan genoeg voor je systeem, daar zou het niet in moeten zitten.

Je kunt ook even bij de HDD de powerdown (standaard 20 min) uitzetten, dan blijft de schijf altijd draaien en gaat deze nooit slapen (en dus stoppen met draaien).
Pagina: 1