Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chrome verwijder adres balk historie

Pagina: 1
Acties:

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-11 15:15

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Hallo,

mijn neef belde op en vroeg hoe hij de historie van de adres balk kon verwijderen in Chrome.
Ik vond via google de shift+delete manier, maar die werkte niet. Ook via het menu de browser geschiedenis verwijderen niet.
Weet iemand hoe het wel moet?
Hij heeft voor zijn vriendin een vakantie geboekt en dat is dus een verassing, hij wil niet dat ze erachter komt.

Mvg.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 21:18

Eagle Creek

Breathing security

https://www.google.nl/sea...elete+address+bar+history

Eerste hit.
Van Google zelf.
Dé juiste oplossing*.

* En werkt dat nou niet zijn er genoeg alternatieve methoden te vinden.

[ Voor 66% gewijzigd door Eagle Creek op 17-10-2012 20:34 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Daar zit ik inmiddels op pagina 5 zonder een andere manier tegengekomen te zijn.. :(
Ik lees wel vaak genoeg dat die manier niet werkt. xD

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Je maakt mij niet wijs dat jij alle links op 5 Google pagina's hebt doorgenomen en dat tussen al die sites, handleidingen, forumstopics en doorlinks naar andere websites en dergelijke nergens een goede methode te vinden is. ;)

Wat is het probleem precies dan? Je hebt je history volledig gewist, deze is ook niet terug te vinden (CTRL+H) maar in de address bar verschijnen
1) eerdere search results van Google?
2) eerder bezochte websites?

[ Voor 3% gewijzigd door Eagle Creek op 17-10-2012 20:39 ]

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Ik was al een tijdje aan het zoeken, ik weet hoe het forum hier werkt en dat zonder enig inzet ik geen antwoord krijg. ;)
Als ik mijn neef zo begrijp dan ziet hij als hij 'www.' typt, nog steeds die bepaalde website tevoorschijn komen.
m.a.w. optie 2. ;P

Ik heb zelf ook de shift+del manier geprobeerd, maar bijvoorbeeld hotmail is er niet tussenuit te krijgen, terwijl ik die niet als favoriet heb oid.

EDIT: Veel methodes die ik tegenkom zijn voor oudere versies van Chrome en kan ik dus niet vinden. Iets vergelijkbaars in het menu net zo min.

[ Voor 15% gewijzigd door Kryziek op 17-10-2012 20:43 ]

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Alright ;) :).

Maar is dat wel zoekgeschiedenis dan en niet zoeksuggestie van Google?

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Topicstarter
Hehe, het was geen vakantie maar wat anders en dat wil hij niet zeggen. xD
Het geen website die bekend is oid zegt hij dus het lijkt me niet logisch als het een zoek suggestie is van google.
Hij had het ook over een zoekmachine Blekko.. Als ik dat intyp bij google krijg ik allemaal resultaten met virussen. Zou die roet in het eten gooien...
Ik ga er morgen ff verder naar kijken, als iemand nog iets weet van blekko of hoe die website uit de adres balk te verwijderen is. Ik hoor het graag.

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Hehe, het was geen vakantie maar wat anders en dat wil hij niet zeggen. xD
Goh, verrassend ;). Evenwel verrassend voor z'n vriendin dus :P.

Ik heb wel extensies en browseraanpassingen gezien in Chrome die de werking dusdanig veranderden dat de resultaten op z'n zachts gezegd schimmig werden. Of dat hier speelt is lastig te zeggen, zo uit de tweede hand.

Wel wil ik mijn eerste uitspraak nog benadrukken. Als je daadwerkelijk 5 pagina's Google hebt gevolgd met alle opties die genoemd staan, ben je wellicht beter af met een volledige herinstallatie van Chrome :-).

(je kan natuurlijk tools als CCleaner ook proberen hoor, maar normaal moeten de eerdergegeven methoden gewoon werken)

Pagina: 1