iPhone 5 uit China

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 478440

Topicstarter
Ik heb een vraag en hoop dat jullie me antwoord kunnen geven.
Een vriend van me gaat zaterdag naar China voor een week en nu vroeg ik mij af of het zin heeft om een iphone5 door hem mee te laten nemen?

Dan doel ik natuurlijk op de prijs maar ook op het gebruik. Werkt een dergelijk toestel wel in Nederland?

Hoor het graag.

Groetjes,

Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yekurtal
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Het zou eigenlijk moeten werken, maar je kan misschien problemen hebben met 4g. Met 3g weet ik niet, maar ook oppassen voor douane(invoerkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

officieel is ie daar nog niet te krijgen :| tenzij je Hong Kong bedoeld maar daar is de prijs als je douanekosten meerekent niet interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01-2021
Als je geld je lief is, niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249065

Zonder glazen bol, ik zou die vriend vragen om ff langs de Foxconn fabriek te fietsen, hem daar een 14-jarige werkneemster aan laten spreken en voor pak em beet $100 een krasvrije iPhone5 regelen.
Nooit geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-07 15:09
Douane kosten kan je voorkomen als het een erg goede vriend is, dan kan ie ter plekke de iphone tijdelijk activeren, enkele persoonlijke gegevens erop zetten, door de douane heen, en bij thuiskomst weer helemaal resetten als nieuw. Laat je die vriend daar ook even een cheap hoesje erbij kopen zodat jij m zeker weten in nieuwstaat krijgt.
Blijft een risico, en of het nou dat hele gedoe waard is ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423603

1. In china is levertijd bijna 2-3 maanden. Elke gekke chinees koopt er gelijk 3. In Nederland is de levertijd al beperkt, geen enkele provider kan op dit moment een iPhone 5 leveren. Wat is de kans dan in China met 1.4 miljard mensen dat jouw vriend een iphone 5 kan kopen? 0.0%.
2. Goedkoper zal het niet zijn, het zal niet veel schelen. HongKong daarin tegen wel, andere dollar valuta.
3. Je loopt risico op invoerkosten (douane), dan moet je terplaatse aantonen dat je hem vóór je reis hebt gekocht. iets van een aankoopbon of het toestel moet er zo oud uitzien; dat ze gelijk geloven dat die voor de reis al gekocht is.

Ik heb via via en zelf uit hongkong een macbook en ipad gehaald, als alles vlekkeloos verlopen. Kleine winst ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-07 13:57
Sorry voor de ongelofelijke schop aan dit topic, maar wat heb je gedaan? Heb je 'm toch laten halen?
Ik kom eind april in Hong Kong aan en denk erover om in de officiële Apple winkel een iPhone 5 te halen. Deze is in Hong Kong 5588 HK$ (€ 550,79) en in Nederland €676,-. Daarnaast heb ik weinig zin in een abonnement met een leasetoestel (waar je uiteindelijk evenveel aflost dan voor een 'eigen' toestel) of anders keuze uit een minder goed netwerk (vodafone viel me tegen en hoor slechte dingen over T-Mobile).

Zover ik nu gelezen heb, is er met importeren geen gezeur met garantie vanaf Apple (zolang 't bij een officiële winkel gehaald is), herkent de iPhone Nederlands netwerk (alle soorten frequenties) en kan het voor geen problemen zorgen met voltage etc. (correct me if I'm wrong). Voor douanekwesties: de telefoon is dan al een tijdje op de markt en ik heb een laptop waarmee ik dingen op de telefoon kan zetten.

Is dit bij anderen ook goed gelukt? Klopt mijn informatie een beetje? Zouden jullie hetzelfde doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NSE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
A1428 of A1429 gedoe krijg je dan nog. Ik heb een USA model en die zal de 4G frequenties die we hier in de randstad krijgen niet pakken als ik het goed begrijp (maar ik vind 3G ook best). Tevens krijgen we in de omgeving waar ik woon pas 4G als ik alweer toe ben aan een nieuw toestel.

In HK zal je volgens mij wel het juiste internationale model meekrijgen.

Greetings from Earth

Pagina: 1