Toon posts:

Nieuwe router + wifi netwerk kaart (upc)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey mensjes,

Ik heb het volgende internetpakket van UPC:
- Alles-in-1 voordeelpakket met een downloadsnelheid van 60 mb en een uploadsnelheid van 6 mb.

Nu hebben we een router die al een jaar of 10 oud is (een Linksys WRT54G). Deze heeft ook geen geweldige snelheid waardoor ik op mijn kamer (1ste verdieping, router staat beneden) een hele slechte verbinding heb.

Daardoor wil ik nu de router vervangen voor de pricewatch: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND omdat deze goede beoordelingen heeft en een hoge snelheid.

Dit dan in combinatie met deze netwerkkaart voor in mijn pc: pricewatch: pricewatch: TP-Link TL-WN851ND.

Mijn vraag, ga ik hiermee vooruit? Lijkt me wel maar even voor de check :)

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-02 12:36
300Mbps wifi is een mooie snelheid maar kan je geen kabel naar je vaste pc leggen?
dan heb je 1000Mbps en geen vertragingen en storingen die je bij wifi wel hebt

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:59

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:06:

Nu hebben we een router die al een jaar of 10 oud is (een Linksys WRT54G). Deze heeft ook geen geweldige snelheid waardoor ik op mijn kamer (1ste verdieping, router staat beneden) een hele slechte verbinding heb.

Daardoor wil ik nu de router vervangen voor de pricewatch: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND omdat deze goede beoordelingen heeft en een hoge snelheid.
Ik heb diezelfde router hier ook al een poos staan...ik heb de WRT54GL, dat is de Linux-versie en moet zeggen dat 't ding prima presteert hier hoor.

Toevallig heeft een collega van mij echter eenzelfde probleem als jij schetst, namelijk een slechte ontvangst op de 1ste en 2de verdieping. Gister is daar een UPC-monteur bij geweest en die gaf aan dat de verstoring van het signaal waarschijnlijk wordt veroorzaakt doordat die collega een ondervloer onder zijn laminaat heeft waar een "zilverfolie-laag" als isolatie in zit verwerkt.

Kan dat bij jou eventueel ook de oorzaak zijn?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou eventueel wel kunnen, dan moet ik wel een netwerkkabel kopen..
Zitten daar ook verschillen in waar ik op moet letten?

Denk niet dat dit de oorzaak kan zijn want we hebben gewoon zeil hier liggen :P
En deze router is al heel oud en heeft ook totaal geen snelheid, 54 mbps dus die is wel toe aan vervanging...

• Goofy1978
das waar die nieuwe router is een hele vooruitgang in snelheid.
maar een kabel blijft het beste voor een vaste pc.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zekers, ik zal die zekers kopen.

maar je hebt allemaal verschillende netwerkkabels, nog bepaalde dingen waar op te letten?
En stel dat ik gewoon op het wifi ga, dan is dit de beste buy? Of kan het nog beter/sneller?

• Goofy1978
vooral dat de kabel lang genoeg is om je pc te bereiken:-) verder maakt het niet zoveel uit welk merk.
met draadloos kan je altijd beter en sneller, asus heeft een hele snelle router 450Mbps 5ghz en nog wel meer merken.
netwerkkaart moet dat ook allemaal ondersteunen, anders heeft het geen zin natuurlijk.
maar wat jij aangaf te kopen lijkt me goed genoeg hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Oké toppie :)
Kabel zal ik nog even over nadenken, thanks in ieder geval :)

Heb je ook wat aan zo'n snellere router als je internet maar 60 mb is? Misschien een stomme vraag xD Nu hebben we hier momenteel 25 mb maar mn ma gaat het internet verhogen naar 60 mb, dus dat is al winst :)

• Goofy1978
sneller is altijd beter ook voor kopieren over het netwerk naar een andere pc enzo.
met 60mb internet zou die oude router te traag zijn voor de volle snelheid over wifi
die heeft maar 54mb en met de beveiligingen van het netwerk mag je blij zijn als ie 30mb haalt
maar met 300mb router heb je speling genoeg voor de nieuwe internetsnelheid.

[ Voor 12% gewijzigd door Goofy1978 op 17-10-2012 21:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanks! Ga ik gewoon voor dat setje :)
Pagina: 1