Ik heb een pc van een familielid gekregen die constant de melding gaf " please insert boot device and press a key", wat bleek was dat hij de HDD met daarop windows geinstalleerd niet goed meer detecteerde. In de BIOS zag hij de disk wel staan alleen gaf hij aan dat een reboot required was. na de reboot begon hetzelfde verhaal weer.
Het rare is dat hij soms, na een x aantal keren rebooten wel weer doorstart zonder problemen en kan er ook op de machine gewerkt worden, zo hebben ze de pc de afgelopen tijd ook gebruikt. Tot vandaag, hij blijft nu constant bovenstaande melding geven en hoe vaak je hem ook herstart hij blijft in de BIOS (waar hij de schijf nog wel ziet) aangeven dat een reboot required is.
Het gaat om de volgende schijf:
WD 500 GB SAT2 WD5001ABYS
aangesloten op het volgende Moederbord:
MSI P6N SLI-F V2
Wat heb ik al geprobeerd:
Nieuwe schijf erbij geprikt, hier windows op geinstalleerd, dit werkt zonder problemen alleen word de oude schijf niet herkend.
Andere sata kabels en poorten geprobeerd.
In de BIOS smart uitzetten.
Het heeft helaas geen effect, is de schijf echt defect en moet er een nieuwe gekocht worden? of is er een mogelijkheid om de schijf alsnog werkbaar te krijgen?
Mocht er nog extra informatie nodig zijn dan hoor ik het graag.
Het rare is dat hij soms, na een x aantal keren rebooten wel weer doorstart zonder problemen en kan er ook op de machine gewerkt worden, zo hebben ze de pc de afgelopen tijd ook gebruikt. Tot vandaag, hij blijft nu constant bovenstaande melding geven en hoe vaak je hem ook herstart hij blijft in de BIOS (waar hij de schijf nog wel ziet) aangeven dat een reboot required is.
Het gaat om de volgende schijf:
WD 500 GB SAT2 WD5001ABYS
aangesloten op het volgende Moederbord:
MSI P6N SLI-F V2
Wat heb ik al geprobeerd:
Nieuwe schijf erbij geprikt, hier windows op geinstalleerd, dit werkt zonder problemen alleen word de oude schijf niet herkend.
Andere sata kabels en poorten geprobeerd.
In de BIOS smart uitzetten.
Het heeft helaas geen effect, is de schijf echt defect en moet er een nieuwe gekocht worden? of is er een mogelijkheid om de schijf alsnog werkbaar te krijgen?
Mocht er nog extra informatie nodig zijn dan hoor ik het graag.