Dode pixels? Of toch iets anders?

Pagina: 1
Acties:

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-01 15:56
Ineens verscheen er een zwarte punt/vlek op mijn beeldscherm van mijn laptop. Na verschillende tests uit te voeren om te controleren op dode pixels ben ik er nog steeds niet helemaal uit.

Op onderstaande plaatje kun je één grote stip en één hele kleine stip zien. De kleinste is één pixel die ik heb laten oplichten met een programma zodat ik kon vergelijken met de grote stip.

De grote stip is het probleem. Zijn dit nou meerdere dode pixels of kan dit een mankement zijn van de backlight van de laptop?

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/w215so.jpg

• Nfear
Ik kom er net achter dat de vlek ook te zien is als de laptop uit staat. Als ik er scheef tegenaan ga kijken wordt de vlek witter. Wat kan dit toch zijn?

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Als ik zo naar de foto kijk lijkt het alsof het niet alleen gehele pixels beslaat.
Als je de helderheid van je beeldscherm aanpast verandert het contrast dan als dat het geval is het een dode pixels als het zwart blijft is er iets anders aan de hand.

• Nfear
Nee, de vlek is ook te zien als de laptop uit staat. Dode pixels zouden dan toch niet te zien zijn?