Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200202

Topicstarter
Ik heb op Google en hier al gezocht op “tracking” en “hacking”, maar ik ben echt een beginner (ja sorry, ik ben echt een noob op dit gebied), als het om smartphone's gaat en kan dus niet vinden wat ik zoek.

Als ik verhalen lees dat men uit een mobiele telefoon kan aflezen waar en wanneer je ergens bent geweest krijg ik een soort akelig Big Brother gevoel, die waarschijnlijk vele hier zullen herkennen. Niet dat ik er per se tegen ben dat bijv. politie en justitie dit soort methoden gebruikt, want het kan zeer noodzakelijk zijn en zelfs levens redden.

Ik wil alleen weten, als eigenaar van mijn eigen mobiel, wat er daadwerkelijk op staat en wordt bijgehouden. Zijn daar tools of app's voor?

Ik heb een HTC Desire HD (Android) en vroeg mij af of ik gewoon zelf kan bekijken wat daar, aangaande dit soort gegevens, allemaal te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 23:37
En waar staan die verhalen dan ;)

Het is een complot! :D

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-07 12:10

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Mijn ervaring is dat je eerst wat moet activeren (locatieservices van Google bijvoorbeeld of Latitude) voordat "iets" je locatie bijhoud. Ook kun je het instellen in apps van facebook, Twitter apps, etc. Kijk bij het installeren maar eens bij de permissies die de app vraagt.
Ben trouwens ook wel benieuwd waar die spannende verhalen staan :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:15
Als je root toegang heb, kan je uit de market Android Location Cache Viewer halen, en dan kom je erachter dat je telefoon best wel wat aan locatie gegevens opslaat. (Werkt alleen niet meer met ICS, wel met GB)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.