Ultrabook voor zakelijk gebruik

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Door het vele reizen wil de gebruiker een lichte laptop. De huidige weegt 2,8 kilo met grote accu (Dell E5530). Dit is te zwaar.

Op naar de Ultrabook. Nu ben ik rond gaan zoeken alleen de eisen van de persoon, hoe je je het ook wend of keert. Die samenstelling is er denk ik niet, tenminste ik krijg hem niet gevonden.

Eisen:
Licht (rond de 1 kilo)
Mat scherm
Lange accu duur
Windows 7 Prof
Webcam
LAN
Audio
Docking station
Prijs limiet niet bekent maar dat komt wel goed
DVD-ROM speler

Wat word er met de laptop gedaan.
Veel reizen, daarom moet hij licht zijn.
Programma's: Office 2010, ERP systeem, Citrix. Presentaties maken. In elk geval geen zwaar photoshop gedoe.

Nu ben ik rond gaan kijken. Maar de eisen die worden gesteld daar bestaat niet 1 ultrabook van.

De enige die in de buurt komt is deze: pricewatch: Samsung Series 9 NP900X3C-A01NL. Accuduur gaat redelijk lang mee, mat scherm, zeer licht 1,2 kilo.

Alleen ik kan zoeken wat ik wil maar vind niet 1 ultrabook die docking kan (port replicator), DVD-ROM. Windows 7 Prof is vrij zeldzaam.

Hij moet zeer licht zijn. Het model zal een vervanging worden van de traditionele laptop.

Iemand tips?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
De Vaio Z is wat er bij je eisen in de buurt komt... Is 13" + 1,15kg, word geleverd met o.a. windows 7 prof en heeft een lange accuduur. Ook heeft deze een PMD docking... waar ook nog eens een GPU in verwerkt is.

Vooral geliefd vanwege zijn erg goede display en flink hogere liggende processor aangezien deze gewoon een 35watt processor heeft in plaats van een ULV chipset. Is ook nog eens hilarisch genoeg een stuk goedkoper dan de Samsung Series 9. http://www.sony.nl/product/vaio-z-serie/vpcz21l9e (is 999 bij de correct)

De goedkopere Vaio S maar wel flink zwaarder (1,7kg) heeft een port replicator + DVD-rom drive/brander.

Met het wegvallen van de Dell V131 is er op het moment niet echt een alternatief... Aangezien een ultrabook gewoon niet aan je eisen voldoet.

[ Voor 4% gewijzigd door Vinand op 17-10-2012 15:37 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinand schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:34:
Met het wegvallen van de Dell V131 is er op het moment niet echt een alternatief... Aangezien een ultrabook gewoon niet aan je eisen voldoet.
Mijn notificatiescripts brachten mij er vanmiddag van op de hoogte dat de V3360 met i3 voor de prijs van € 446 weg gaat. Gezien het huidige aanbod vind ik dat geen gekke deal (maar ook niet veel meer dan dat. Met i5 +- €550.

Als je echt veel waarde hecht aan gewicht is er naast de vaio Z niet erg veel. Wellicht de air 11"? of een andere 11" ultrabook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Bedankt voor de feedback. Scherm mag ook groter zijn, max 15,6". Alleen dan word het meestal vanzelf al weer zwaarder :).

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:55

JT

VETAK y0

Voor 15" is qua lichte laptops 1,8-2kg een beetje het minimale aan gewicht.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
vandeMeulenhof schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 07:50:
Bedankt voor de feedback. Scherm mag ook groter zijn, max 15,6". Alleen dan word het meestal vanzelf al weer zwaarder :).
bij 15 inch heb je de samsung series 9...Die is behoorlijk shit voor zijn geld, met daarbij ook nog een 900p ruk resolutie voor 1999 euro... (Is ook bijna nergens te verkrijgen), het woog wel iets van rond de 1.7kg

Enige lichte 15" alternatief die zijn geld waard is is de Vaio S15... Die weegt gelijk 1.95kg...
Wel een fijn ding maar ruim 800 gram zwaarder dan de 13" vaio z... Ook heeft deze s15 een port replicator, en is verkrijgbaar met win8...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 18:57
Ik denk dat de Toshiba Portégé R930 aan alle eisen voldoet.
Link: http://nl.computers.toshi...tege-R930-Series/1127413/

Licht (rond de 1 kilo) - Vanaf 1.5 kilo
Mat scherm - Non-reflecterend
Lange accu duur - Er wordt een accuduur van max 15 uur geclaimd op de productpagina, maar dat zal wel met een optionele zwaardere accu zijn.
Windows 7 Prof - check.
Webcam - check.
LAN - check.
Audio - check.
Docking station - Optioneel leverbaar
DVD-ROM speler - check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 23:14
Heb laatst een HP Envy4 ultrabook hier bij Tweakers gewonnen, erg fijn ding :)

Port replicator is de vraag hoe hard je dat tegenwoordig nodig hebt. Ik heb zelf inmiddels een Toshiba Dynadock U3.0 aangeschaft, docking via USB 3.0 en daarmee heb je eigenlijk alles in een keer aangesloten, behalve de netstroom.

Getest en 2 keer full hd over de docking station werkt gewoon. Voor gamen niet geschikt maar ik neem aan dat dit niet onder het zakelijke gebruik valt :)

Dan voldoen opeens een stuk meer ultrabooks. Accuduur van de Envy4, realistisch een uur of 5 is wel haalbaar.
Pagina: 1