Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jaygod
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-12-2021
Beste tweakers,

Ik ben opzoek naar een grote Sasmsung LCD tv voor mijn groot ouders. Zij hebben nu een Pioneer plasma van 102(6) CM. Beide zijn ze slechtziend en willen ze een goede LCD tv, van Samsung.

Ik heb naar een aantal types gekeken maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ze willen geen 3D, maar tegenwoordig zit op alle recente tv's een 3D functie op, kan dit ook een nadeel zijn of maakt dat weinig tot niets uit? Ze willen optimaal beeld kwaliteit, en daarvoor willen ze ook betalen. Ook hebben zij digitale tv. De tv wordt opgehangen aan de muur, ruimte zat dus.

Naar hun zeggen kan de tv nog groter, het leek mij het beste om dan naar de 55 inch te gaan, of is dit te groot in verhouding met de beeld kwaliteit?

Dit zijn de tot nu toe uitgekomen tv's:

SAMSUNG UE55ES7000
SAMSUNG UE55ES6900
SAMSUNG UE55ES6100
SAMSUNG UE55D8000

Ook heb ik al op www.plasma-discounter.nl gekeken, maar daar kom ik ook niet echt uit.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!?

Met vriendelijke groet,

Jay

[ Voor 9% gewijzigd door Jaygod op 17-10-2012 14:57 ]

Liever verwend dan verwaarloosd

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Waarom willen ze perse een Samsung LCD televisie? Wat is hun gedachte hierachter?

Nu lijkt het mij heel onnodig om als slechtziend persoon enorm veel geld uit te geven aan een hele goede televisie als ze het verschil toch niet gaan zien.

• Jaygod
Juist wel, hoe minder de kwaliteit, hoe minder ze zien.... is vrij duidelijk toch? Hoe beter de kwaliteit hoe beter ze kunnen zien.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:58
Jaygod schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:10:
Juist wel, hoe minder de kwaliteit, hoe minder ze zien.... is vrij duidelijk toch? Hoe beter de kwaliteit hoe beter ze kunnen zien.
Die logica zou opgaan bij iemand die wel goed kan zien, want hoe beter je kan zien, hoe beter de kwaliteit van de tv moet zijn, omdat je als goedziende anders verschil gaat opmerken.

Als je niet goed kan zien, dan zie je minder verschil tussen bijvoorbeeld Full HD (1920x1080) of HD Ready (1280x720) dan wanneer je wel goed zou kunnen zien. Simpelweg omdat je toch niet alle pixels kunt onderscheiden door je mindere zicht.

Dus beeldkwaliteit is voor iemand met slecht zicht minder van belang dan voor iemand die goed kan zien.

Maar willen je grootouders een bétere tv of een grótere tv? Als ze slechtziend zijn en dus bijvoorbeeld niet altijd de ondertiteling kunnen lezen, dan is een grotere tv wenselijk. Maar het lijkt mij ook niet nodig om de beste 55"-tv's daarvoor te nemen.

The devil is in the details.

• Jaygod
Hahn,

bedankt voor je antwoord, ah oke! Dat wist ik niet, ze willen beide, dus een grotere en betere tv. Op de oude plasma kon zelfs geen digitale tv aangesloten worden. Dit brengt dus sowieso al een groot verschil met zich mee?

Dus welke 55' zou jij aanraden?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:58
De Samsung 55ES6100 vind ik zelf een prima tv en is ook één van de goedkoopste 55" LED-tv's. De andere modellen die je noemde zijn hogere versies, maar die bieden niet heel veel meer (wel qua features, zoals camera en 3D-mogelijkheden, maar ik denk niet dat je grootouders daar op zitten te wachten).

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 17-10-2012 19:33 ]

The devil is in the details.

• Dimens
Als ze echt niet goed meer kunnen zien, zou beeldkwaliteit echt niet meer van belang zijn. Dan zou ik ze vooral een goedkope en grote televisie aanbevelen welke ook nog eens weinig stroom verbruikt.

• Jaygod
Beide kunnen geen ogen zien op de oude plasma tv, laatst waren ze bij ons en zeiden ze dat ze weer ogen konden zien, wij hebben een samsung 40 inch. Vandaar het merk.

Dus de SAMSUNG UE55ES6100 is een goede keuze?

• Dimens
Ja dan zou ik ze die laten kopen. Niet duur, wel heel groot, kwaliteit die minder is maakt toch geen zak uit en hij gebruikt weinig energie.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Aankoopadvies mag in het daarvoor bestemde subforum! Ik verplaats je even :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1