Prioriteit adapters

Pagina: 1
Acties:

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een manier om soepel te wisselen tussen mijn draadloze en bedrade netwerkadapter. Normaal gesproken gebruik ik mijn draadloze adapter, maar wil ik een bestand downloaden, dan kan ik met een draad ontzettend veel snelheidswinst behalen (100/100 glasvezel). Ik steek dan mijn kabel in de laptop en zou graag willen dat al het netwerkverkeer vanaf dat moment over de kabel gaat, en de draadloze verbinding níet meer gebruikt wordt.

Liefst ook zo soepel mogelijk, die overgang. Ik krijg het tot noch toe niet voor elkaar, procedure nu is steeds in netwerkcentrum de draadloze netwerkadapter uit te schakelen, waardoor alles uitvalt (radio-stream, Live Messenger etc), en vervolgens alles weer opnieuw connecten, wat dan wel via de bedrade uitgang gaat.

Éigenlijk had ik verwacht dat het triviaal zou zijn om de snelste verbinding te gebruiken, maar blijkbaar blijft mijn laptop liever alles over de adapter gooien waar het mee vertrouwd is, en wisselt hij niet zomaar naar de op dat moment snellere aanwezige bedrade oplossing.

Is bovenstaande mogelijk? :)

• NickG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:18
Is de metric van je wired connectie lager zetten dan de metric van je wireless geen optie? (is dit eigenlijk niet standaard zo?) Bestaande verbindingen zullen volgens mij wel gewoon over de interface blijven lopen waarop ze geïnitiëerd werden.

[ Voor 30% gewijzigd door NickG op 17-10-2012 13:26 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Normaal gesproken gaat dit automatisch omdat je op de nieuwe interface een nieuwe default gateway krijgt en metric daardoor gaat het over naar de tweede verbinding. Zo werkt mijn ubuntu in ieder geval wel.

Heb je voor beide verbindingen gewoon DHCP en gebruik je geen IPv6 want IPv6 gaat altijd voor IPv4 en windows beslist nogal graag zelf dingen.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-12 16:06
Torrentus schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:22:

Liefst ook zo soepel mogelijk, die overgang. Ik krijg het tot noch toe niet voor elkaar, procedure nu is steeds in netwerkcentrum de draadloze netwerkadapter uit te schakelen, waardoor alles uitvalt (radio-stream, Live Messenger etc), en vervolgens alles weer opnieuw connecten, wat dan wel via de bedrade uitgang gaat.
De WIFI kaart en netwerkkaart hebben elke hun eigen MAC en ip adres.
Voor de router zijn dat twee verschillende verbindingen.
Dus je kan nooit switchen van netwerkadapter en alle streams zo door laten lopen.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-12 21:36
Toch is dit niet helemaal het geval, als ik namelijk een bedrade verbinding heb opgezet, en ik schakel wireless uit blijft Live Messenger gewoon ingelogd. Home Premium x64 op een netbook.

En verder wat Thinkpad zegt :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-12 16:06
Sinds wanneer is messenger een stream?
Pagina: 1