Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Mr. Le
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-11-2023
Beste Tweakers,

Ik heb mezelf wijsgemaakt dat ik een tablet nodig heb :9.

Wat wil ik er mee gaan doen:
- Vooral veel internetten. Wil er ook wat websites mee gaan onderhouden en op presentaties websites laten zien.
- muziek luisteren, filmpje kijken, spelletje spelen. Gewoon de standaard dingen.

Waar ik mij persoonlijk erg aan stoor, is als een tablet 'lagt'. Als het laden wat langer duurt, geen probleem, maar ik wil wel vloeiend tussen de schermen wisselen.

Ik twijfel vooral tussen de volgende tablets:
Samsung Tab 2 10.1
Samsung Tab 2 7.0
ASUS Nexus 7

Ik wil graag een groot scherm, maar is de meerprijs van de Tab 10.1 het wel waard? Daarnaast, zijn de specs van de Tab 2 10.1 niet enorm verouderd tov de ASUS Nexus 7?

Ik ben er dus bijna uit, maar nog niet helemaal. Hoop dat jullie mij bij het laatste stapje kunnen adviseren!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Als ik een 10 inch tablet zou kopen dan zou ik er een met hogere resolutie nemen, zoals de ASUS Pad Infinity of de Acer Iconia Tab 700 (of een iPad 3). Anders zou ik me heel erg storen aan het gebrek aan scherpte.

Bij een 7 inch tablet zou ik van deze tablets de voorkeur geven aan de Nexus 7. Veel sneller, hogere resolutie scherm, snelle updates.

Zelf geef ik dan nog de voorkeur aan de Galaxy Tab 7.7, maar die kost weer hetzelfde als de Acer Iconia Tab A700.

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-11 12:22

E-B

Ik denk niet dat je moet toegeven aan <= 7 inch als je veel wilt gaan browsen. Deels ben ik het eens met Sigis maar aangezien je zelf de Samsung Tab 2 10.1 aandraagt ga ik er vanuit dat budget ook een rol speelt?

Samsung Tab 2 10.1, Motorola Xoom 2, Asus 300T en Acer Iconia Tab A200 vallen een beetje in het zelfde straatje. Waar de Asus overigens wel een modernere SoC heeft.

Ook zou ik mij beperken tot de (bovenstaande) A-merken en daar eventueel wat langer voor doorsparen. Merken als Archos en Yarvik zijn niet perse slecht, maar een Fiat Panda zal nooit een Ferrari worden, zegmaar. :)

Zelf heb ik een een Motorola Xoom (1) 32GB (WiFi + 3G) en ben er zeer tevreden over. Ik kwam van een Archos 7 Home Tablet v2.

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:24
Is een Microsoft Surface niet een goede optie? Hier kun je ook nog wat basis dingen mee doen door bv een word/excel documentje te openen. En de terugkoppeling naar je gewone PC (ik neem aan dat dit even een windows PC is) is neit zo groot.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Zelf vind ik 7 inch het ideale formaat voor een tablet. Dan kan je het nog makkelijk in een hand vasthouden. Browsen gaat juist uistekend met een 7 inch tablet, net als boeken lezen. Voor beiden vind ik 10 inch weer te groot. Ik begrijp die voorliefde van veel mensen voor een 10 inch tablet totaal niet. Onze 10 inch tablets gebruiken we eigenlijk niet of nauwelijks. Alleen mijn vrouw gebruikt haar iPad 3 voor haar werk. Een 10 inch scherm met een lage resolutie vind ik helemaal verschrikkelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Sigis op 19-10-2012 21:32 ]