• Mittchel
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-05-2025
Goedenmiddag iedereen,

Ik lees tweakers veel, maar ben eigenlijk niet echt actief op he forum. Hier wil ik gelijk verandering in brengen en ik heb gelijk ook een leuk probleem waar jullie eindbazen mij misschien mee kunnen helpen.

Zodra ik mijn desktop aanzet gaat hij gewoon aan, maar na vijf seconden valt mijn desktop uit. Dan na ongeveer een minuut probeert hij zelf weer te booten, want hij gaat weer heel even aan en dan uit.

Misschien leuk om erbij te vertellen dat ik afgelopen 3 weken veel blue screens heb gehad waarbij het beeld bevroor, zwart werd en daarna blue screen toonde (denk de videokaart).

Heeft iemand enig idee wat het probleem is?

Gisteravond deed alles nog perfect.

Alvast bedankt!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02 14:36
Klinkt als een probleem met de voeding. Heb je een andere voeding waarmee je kan testen?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
- Heb je automatisch herstarten na een blue screen aan staan?
- Heb je de Even Viewer gecontroleerd op fouten? (eventvwr.msc)
- Wat zijn de specs van je systeem (vooral OS)
- Drivers up to date?
- Wat was de BSOD en hoe heb je dat opgelost?
- Geheugen gecontroleerd op fouten?

🎤 Devine M-Mic USB BK microfoon aangeboden
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11

Abort, Retry, Quake ???

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter idd.

Ik verplaats even naar Processors, Moederborden & Geheugen - kun jij aub specs en de punten in de troubleshooter genoemd toevoegen. Zonder die info kunnen we ook uitermate weinig zeggen :o

Move OH -> PMG

Oslik blyat! Oslik!

• Mittchel
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-05-2025
Goedenavond heren,

Sorry dat ik zo laat reageer, maar het probleem is opgelost.. jullie mogen mij vertellen wat het is ;)

Het verhaal:
Vandaag nadat ik thuis kwam van werk probeerde ik de computer te starten, maar er gebeurde wederom niets. Ik draaide de kast open en probeerde wat stof weg te blazen. Het viel mij op dat het lampje van de moederbord knipperde. Na wat zoeken op internet (ben een hardware leek) las ik dat de voeding vaak het probleem is.
Ik ging dus naar de winkel toe om een nieuwe voeding te halen en ik kom terug en tot mijn verbazing brandt mijn moderbord vol groen zonder dat het knippert.

Ik start de computer weer op en alles werkt.. dit is erg vreemd, want hij heeft 2 dagen lang niets gedaan!

Iemand enig idee?

Groeten,

Verwijderd

Als ik jouw verhaal zo lees zou ik die nieuwe voeding binnen bereik houden.
Dat alles nu wel werkt is geen garantie en zeker na jouw verhaal zou ik die voeding niet vertrouwen.
Als je zoekt naar de oorzaak dan kan dat van alles zijn in de voeding, nameten is de oplossing.....

• mcpman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-11-2025
Mittchel schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:08:
Goedenmiddag iedereen,

Ik lees tweakers veel, maar ben eigenlijk niet echt actief op he forum. Hier wil ik gelijk verandering in brengen en ik heb gelijk ook een leuk probleem waar jullie eindbazen mij misschien mee kunnen helpen.

Zodra ik mijn desktop aanzet gaat hij gewoon aan, maar na vijf seconden valt mijn desktop uit. Dan na ongeveer een minuut probeert hij zelf weer te booten, want hij gaat weer heel even aan en dan uit.

Misschien leuk om erbij te vertellen dat ik afgelopen 3 weken veel blue screens heb gehad waarbij het beeld bevroor, zwart werd en daarna blue screen toonde (denk de videokaart).

Heeft iemand enig idee wat het probleem is?

Gisteravond deed alles nog perfect.

Alvast bedankt!
Hi Mitchell,

Misschien is het verstandig de bios van je pc even te resetten (zie de gebruiksaanwijzing van je MB)
jumper tijdelijk overhalen of gewoon een knop op het moederbord indrukken.

Ik heb soortgelijk probleem zelf ervaren na een andere proc geplaatst te hebben.
als je dit gedaan hebt moet je alle connectoren uit je pc verwijderen,stroom er af,daarna alles weer aansluiten.

suc6 ik hoop dat het werkt!
Pagina: 1