Toon posts:

Faken dat ik in het UPC netwerk zit!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad, waarom zou ik dat willen? Goed, een kleine uitleg. Ik woon sinds 2 jaar in Belgie, en werk veel voor een Amsterdams bedrijfje. Nu kan ik hier in Belgie geen nederlandse commerciele zenders bekijken, en dat vind ik eigenlijk jammer als er weer een een voetbalwedstrijd van het Nederlands Elftal of zo is. En ja, natuurlijk kan het allemaal via sopcast en zo, maar ik was mijn mogelijkheden eens aan het bekijken of het anders kan.

Nu heeft UPC sinds enige tijd de Horizon-dienst, waar je als UPC-gebruiker online naar veel zenders kan kijken. Dit kan echter alleen als je op het UPC netwerk zit, dus al heb ik UPC-login van mijn werk, helaas zie ik niks. Mijn idee was nu dat als ik zou kunnen faken dat ik op het UPC-netwerk zit, dat het allemaal zou moeten werken.

De hardware die ik op mijn werk heb staan zijn:
UPC Modem/Router Cisco EPC3925
Synology CS407 NAS

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:

socks5-proxy met putty.exe naar de CS407 en internetten via de socks5. Dat werkt voor het internetten, www.whatismyip.com geeft het ip van mijn werk terug. Horizon laat echter niks zien.

Openvpn geinstalleerd op de CS407. Ik heb de connectie met openvpn aan de praat, en de configuratie is zo dat het internetverkeer van de client geroute wordt naar de CS407. Het laatste stapje krijg ik echter niet voor elkaar, iptables op de CS407 heeft geen masquerading of snat modules, dus ik krijg mijn internetverkeer helaas niet doorgeroute van de CS407 naar de UPC Router.

Heeft er iemand nog tips, of misschien een ander idee dat zou kunnen werken?

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 23:09

The CarNagE Man

SüperG33K

VPN servertje op de Synology draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik geprobeerd :)

Openvpn geinstalleerd op de CS407. Ik heb de connectie met openvpn aan de praat, en de configuratie is zo dat het internetverkeer van de client geroute wordt naar de CS407. Het laatste stapje krijg ik echter niet voor elkaar, iptables op de CS407 heeft geen masquerading of snat modules, dus ik krijg mijn internetverkeer helaas niet doorgeroute van de CS407 naar de UPC Router.

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 23:09

The CarNagE Man

SüperG33K

Wellicht dat deze pagina helpt:

http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=459

Muv VPN ken ik geen andere goede methode om dit te doen. Wellicht dat je de Firewall van de UPC Modem Router moet uitzetten? Die is altijd al lastig.

Verwijderd

Topicstarter
Nee precies, ik kon ook niet echt wat anders verzinnen dan een VPN. De VPNCenter add-on had ik inderdaad gezien, maar die is er helaas niet voor een CS407, dat is al een wat ouder model. Maargoed, ik heb openvpn aan de praat gekregen op de CS407, en de VPN verbinding opzetten vanaf mijn laptop werkt prima, ik kan de shares van de CS407 gewoon openen via \\10.8.0.1... alleen het internetten via de VPN werkt niet, ik kan het verkeer wel naar de CS407 sluizen, maar daar zit ik dan vast, aangezien de CS407 mijn internetverkeer dan nog zou moeten routen naar de Cisco-router, en dat krijg ik niet voor elkaar.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-12 16:06
Voor zover ik weet werken zulke decoders via een VLAN.
Dus dat is vermoedelijk de oorzaak waarom je geen internetverkeer naar je NAS kan krijgen.

Is een Slingbox niet een veel simpeler oplossing voor wat je wilt bereiken?

Verwijderd

Topicstarter
Een slingbox is misschien wel impeler, maar wel prijzig, vind ik... voor dat geld kan ik hier ook een schotel neerhangen, bij wijze van spreken.

En van wat ik er zo van kon zien, kan je op horizon.tv gewoon de video in de browser bekijken. Als dat vanaf elke computer op het UPC netwerk kan, dan maakt het in principe niet uit of het op een VLAN is of niet, toch? Zolang mijn netwerkverkeer maar vanaf een computer op het UPC netwerk lijkt te komen, moet het werken :)

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Goedkoop routertje erbij zetten die als vpn server gebruikt kan worden en klaar is kees.
Echt geen rocketscience hoor.

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-11 19:16
Router neerzetten op de zaak met DHCP uit, VPN aan. (Bijvoorbeeld DD-WRT, hint hint)
VPN maken naar de zaak, IP adres ontvangen van de 'hoofd' router en genieten van de voordelen?

EDIT:
Je kunt ook nog thuis ook een DD-WRT router neerzetten, zodat je altijd rechtstreeks op de zaak zit. :)
Of je maakt 2 gescheiden netwerken, dat heb ik persoonlijk. :)

[ Voor 33% gewijzigd door ThinClientQ op 17-10-2012 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat was inderdaad iets waar ik vandaag ook al over nadacht :) We hebben daar nog een WRT54GL staan, die kan DD-WRT draaien... maandag ben ik op de zaak, dan gaan we dat eens neerzetten en zien we verder :)

Thanx voor de tip!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 17:24:
Oke, dat was inderdaad iets waar ik vandaag ook al over nadacht :) We hebben daar nog een WRT54GL staan, die kan DD-WRT draaien... maandag ben ik op de zaak, dan gaan we dat eens neerzetten en zien we verder :)

Thanx voor de tip!
Of een vpn servertje draaien oid. Als je al virtualisatie gebruikt is een simpele machine extra natuurlijk zo geregeld. Desnoods een vpn servertje (pptp) op je werkstation als die altijd al aanstaat. (dat kan al in XP Pro..)
Pagina: 1