Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuw internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

thuis hebben wij al zo lang als ik weet KPN internet via ADSL. Ik ben iemand die veel gamed en daardoor is een stijging van latency/ping killing. Nu streamen mijn ouders en zusje vaak iets op de iPad waardoor mijn hele latency skyrocket en spelen onmogelijk wordt.

Ik zou graag willen overstappen van ons huidige 8 Mb download/1 Mb upload naar internet waar ik geen last heb van lag, wat mijn ouders ook doen. Daarmaast wil ik zelf ook uren per dag mijn gameplay livestreamen, wat ook een uploadsnelheid van minimaal 2 vereist depending on quality of stream.

Er is mij verteld dat iemand als ik zou moeten kiezen voor kabelinternet en ADSL vergeten. Echter weet ik niet wat de kosten van overstap zijn i.v.m ons huidige contract. Heeft iemand daar meer informatie over? Nog verdere tips voor mij? Ik vind het internet heel ondoorzichtig op gebied van deze informatie.

Misschien dat ik ook mijn huidige internet bij KPN zou kunnen upgraden naar een 40/4 pakket. Echter garanderen zij maar 12 Mb en ik denk niet dat dat genoeg is om altijd te kunnen gamen zonder lag.

Ik wacht op jullie reacties.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Even voor de duidelijkheid: De snelheid van het internet maakt weinig uit voor de latency. Echter word ADSL snel traag doordat het Asynchroon is.

Hoeveel word er momenteel betaald voor alles? (Internet, Telefonie en Televisie) En heb je nagedacht/gevraagt of je ouders misschien e-mail adressen van KPN (Of vroegah misschien Planet) gebruiken? Deze kunnen ze namelijk niet meer gebruiken wanneer ze overstappen. Ja -> Of er moet 2.50 in de maand extra worden betaald 8)7 .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

D4NG3R schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:41:
Even voor de duidelijkheid: De snelheid van het internet maakt weinig uit voor de latency. Echter word ADSL snel traag doordat het Asynchroon is.
De snelheid heeft indirect impact op je latency, hoe sneller je je upload volgooit, hoe sneller je latency omhoog schiet. Een 40/4 zal in dat opzicht minder snel hoge latency geven dan een 8/1 (of lager).

Als zij maar 12mbit kunnen garanderen op VDSL kan je dat wel vergeten, je zit te ver van de centrale.

Vraag anders eens in de buurt wat voor snelheden zij op de kabel zitten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

SinergyX schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:43:
[...]

De snelheid heeft indirect impact op je latency, hoe sneller je je upload volgooit, hoe sneller je latency omhoog schiet. Een 40/4 zal in dat opzicht minder snel hoge latency geven dan een 8/1 (of lager).
Ach ik doelde er meer op dat gamen op 0.1Mbit up/down net zo goed zal gaan als 120Mbit up/down. Echter gaan up en download niet tegelijk @ ADSL, waardoor het - zoals je zelf al aangeeft - snel traag wanneer anderen er ook gebruik van maken.

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo maakt de snelheid van m'n internet weinig uit voor m'n latency? Waar moet ik me dan op focussen?

Volgens mij hebben we gewoon het 3-in-1 pakket wat 46,77 per maand kost.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heeft indirect impact op je latency, je lijn is in principe te laag voor het gebruik.

Een optie is via je router (mits mogelijk) wat balancing/limiter toe te passen, dat je ouders/zus maar 2mbit oid per persoon verstoken, streaming naar trekt minimale upload en zou jij genoeg over moeten hebben om een respectable latency te houden.

Qua kosten zal het, mits je ouders telefonie, tv én email willen behouden, altijd duurder worden.

De laatste optie is zelf voor je kabel-internet te gaan betalen, zodat je deze volledig voor jezelf kan gebruiken, maar volgens mij is de goedkoopste instap kabelverbinding al 25 euro.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:59:
Heeft indirect impact op je latency, je lijn is in principe te laag voor het gebruik.

Een optie is via je router (mits mogelijk) wat balancing/limiter toe te passen, dat je ouders/zus maar 2mbit oid per persoon verstoken, streaming naar trekt minimale upload en zou jij genoeg over moeten hebben om een respectable latency te houden.

Qua kosten zal het, mits je ouders telefonie, tv én email willen behouden, altijd duurder worden.

De laatste optie is zelf voor je kabel-internet te gaan betalen, zodat je deze volledig voor jezelf kan gebruiken, maar volgens mij is de goedkoopste instap kabelverbinding al 25 euro.
Hoezo zal dit altijd duurder worden? Omdat kabel duurder is of omdat er bijkomende kosten zijn?

Zijn er verdere overstapkosten? Ik neem aan dat er momenteel sprake is van een contract met KPN. Moeten wij dan na overstap ook nog voor KPN betalen? En zullen we bij overstap een tijdje zonder ointernet zitten?

Als ik alleen voor mezelf een kabelverbinding zou willen aanschaffen, zou ik dan ook een router moeten kopen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2012 12:09 ]

Verwijderd

Ja je zit gemiddeld 3á 4 weken zonder internet, dat ligt aan de snelheid van de provider.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:10

BCC

SinergyX schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:59:
Ik zou inderdaad proberen een fatsoenlijke router tussen te hangen die Quality of Service doet. Die gratis modems zijn daar meestal vrij dramatisch in.

[ Voor 71% gewijzigd door BCC op 17-10-2012 12:12 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:32

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:09:
Ja je zit gemiddeld 3á 4 weken zonder internet, dat ligt aan de snelheid van de provider.
ONZIN!

Bij overstap naar Kabel kan je eerst kabel nemen en pas daarna je abbo op je ADSL lijn opzeggen.
Overigens is het voor de Topic starter zinvol om eens een postcode check te doen op de website van Telfort.
De postcodecheck is daar zeer betrouwbaar en geeft een juist beeld van de te behalen snelheid

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

D4NG3R schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:41:
De snelheid van je internet is direct van invloed op je latency.

Het duurt namelijk tien keer zo lang om een byte te versturen over een 10mbps verbinding dan 't duurt over een 100mbps verbinding. Nou is de invloed daarvan op het totaal van latency richting de server redelijk laag, maar toch.

Verder is ADSL asymmetrisch. Asynchroon is iets anders en heeft hier niks mee te maken.
D4NG3R schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:45:
[...]

Ach ik doelde er meer op dat gamen op 0.1Mbit up/down net zo goed zal gaan als 120Mbit up/down. Echter gaan up en download niet tegelijk @ ADSL, waardoor het - zoals je zelf al aangeeft - snel traag wanneer anderen er ook gebruik van maken.
Met 100kbps gamen is technisch wel mogelijk maar geen pretje met hedendaagse games. En ADSL is wél gewoon full duplex dus up- en downstream gaan wel degelijk tegelijk maar het probleem is dat de upstream van ADSL gewoon sneller dicht omdat die nou eenmaal kleiner is dan de downstream.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:05:
Hoezo zal dit altijd duurder worden? Omdat kabel duurder is of omdat er bijkomende kosten zijn?

Zijn er verdere overstapkosten? Ik neem aan dat er momenteel sprake is van een contract met KPN. Moeten wij dan na overstap ook nog voor KPN betalen? En zullen we bij overstap een tijdje zonder ointernet zitten?

Als ik alleen voor mezelf een kabelverbinding zou willen aanschaffen, zou ik dan ook een router moeten kopen?
Tripple pakketten zijn over het algemeen de goedkoopste varianten. Een situatie met fictieve cijfers:

internet: 30
telefonie: 10
TV: 20
Totaal los: 60 euro
Maar KPN bied dit nu dus aan voor 45 euro.

Mischien bied KPN TV+telefonie aan voor 25 euro, dus je zegt je internet op, je gaat naar laagste instap van kabel, 25 euro, maakt dus 50 euro in de maand. Dit is dan maar 5 euro verschil, verschil in praktijk ligt iets verder (plus afhankelijk wat je nog wil behouden, zoals email of telefonie).

In dat opzicht zal je toch eerst met je ouders moeten overleggen wat zij willen behouden, wat ze willen laten overgaan en wat ze niet direct gebruiken. Over het algemeen is TV via de kabel een stuk mooier/beter (SD danwel HD), maar je zit dan nog steeds met oude email of eventueel telefoon (al kan je dacht ik wel porteren).
BCC schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:11:
Ik zou inderdaad proberen een fatsoenlijke router tussen te hangen die Quality of Service doet. Die gratis modems zijn daar meestal vrij dramatisch in.
Probleem in zijn geval, bijna zeker, dat dit zo'n experia box is die of helemaal dichtzit, of custom firmware heeft en niet te vervangen is door een QoS-able router, omdat je digitale TV dan niet meer werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 17-10-2012 12:17 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:22

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Heb je al geprobeerd om er een fatsoenlijke router tussen te hangen die Quality of Service doet?
Dit ^^

Ik zit hier in een studentenhuis waar een ADSL 20/1 lijntje ligt, waarvan maar 12/1 gehaald wordt. Die verbinding wordt door zes personen gedeeld, waarvan er twee regelmatig BitTorrent aanslingeren om voor zichzelf of huisgenoten iets te downloaden.
Je raad het al: dan schoot mijn ping van 20~30ms vlot door naar 300+ ms.

Door QoS in te schakelen en te configureren om mijn IP een hogere prioriteit te geven merk ik er bijna niets meer van. En is <40ms prima haalbaar terwijl een ander een download aan heeft staan.

Duik hier dan ook zeker even in voordat je abonnementen gaat veranderen en nog steeds niets opgeschoten bent.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Heb je al geprobeerd om er een fatsoenlijke router tussen te hangen die Quality of Service doet?
Kan niet bij KPN als je Internet + Bellen, of hun 3-in-1 pakket hebt. De SIP wachtwoorden worden niet vrijgegeven waardoor je zonder vaste telefoon komt te zitten.

Qua prijs zit je precies tussen 2 pakketten van Ziggo in. Misschien daar eens over nadenken indien mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de postcodecheck van Telfort zou ik met internet standaard op 11 Mb uitkomen. Hij is dus op 11 Mb gecapped voor mij?

Zal mijn internet met kabel dan ook op 11 Mb capped zijn? (aangezien Telfort ADSL is weet ik dit niet). Als ik met ADSL internet lag ondervind wanneer mijn zusje via een app iets streamed, is dit met kabelinternet dan niet zo? Ik snap sowieso niet waarom ik dit probleem alleen met de iPad heb, wanneer ik op m'n eigen computer iets van youtube stream ondervind ik geen problemen.

Krijg ik nou nog extra kosten als ik overstap? Dat m'n ouders nog een tijdje voor KPN moeten betalen?

Verwijderd

Waarom bel je beide partijen niet? Kost je een uur, maar dan heb je wel antwoorden op al je vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:22:
Waarom bel je beide partijen niet? Kost je een uur, maar dan heb je wel antwoorden op al je vragen.
Ik neem aan dat ik dan voor hun rooskleurige informatie krijg, biased dus. Ik had KPN gebeld voor info over een upgrade van internetpakket, kreeg een of andere callcenter medewerker aan de lijn waar ik koppijn van kreeg. Vraag het liever aan mensen die er wel verstand van hebben.

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:23
(hint op een eigen kabel verbinding)

Je kan gerust ADSL en Kabel internet hebben. Laat het oude situatie en betaal je eigen kabel internet aansluiting. Ga je [later] het huis uit, neem het mee.

[ Voor 3% gewijzigd door XRayXI op 17-10-2012 12:28 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Verwijderd

Topicstarter
Modest71 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:26:
(hint op een eigen kabel verbinding)

Je kan gerust ADSL en Kabel internet hebben. Laat het oude situatie en betaal je eigen kabel internet aansluiting. Ga je [later] het huis uit, neem het mee.
Moet ik dan nog iets aanschaffen zodat het daadwerkelijk werkt? Een router o.i.d?

• XRayXI
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:29:
[...]

Moet ik dan nog iets aanschaffen zodat het daadwerkelijk werkt? Een router o.i.d?
Router hoeft niet, maar kan.
Ligt eraan wat je wilt en hoeveel devices je op je eigen kamer aan wilt sluiten op je eigen kabel. Plus rechtsreeks op je modem aansluiten, vereist wel een goed werkende (software) firewall.

Optioneel;Of je zet een "server" in je kamer, dat je internet deelt(crosskabel).

Maar let wel op de energie kosten van je ouders, maar het scheelt hun ook snelheid als jij ernaast een eigen kabel aansluiting hebt :)

[ Voor 10% gewijzigd door XRayXI op 17-10-2012 12:38 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:29:
Modem krijg je in bruikleen, het gaat puur om de aansluiting van CAI punt naar jouw PC, daar zullen jouw kosten in zitten.

• XRayXI
SinergyX schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:38:
[...]

Modem krijg je in bruikleen, het gaat puur om de aansluiting van CAI punt naar jouw PC, daar zullen jouw kosten in zitten.
Tenzij hij een Wifi Router neemt, maar dat zal hem niet helpen qua latencies ;)

Kosten zullen zeker in het draadje leggen vanuit de meterkast naar de slaapkamer van de TS. Of, misschien erger, vanaf de TV punt naar de slaapkamer.

(daar gaat de laminaat!)

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:21:
Volgens de postcodecheck van Telfort zou ik met internet standaard op 11 Mb uitkomen. Hij is dus op 11 Mb gecapped voor mij?

....
Telfort zet geen cap op je lijn.
Zij kijken echt wat technisch haalbaar is op jouw lijn.
Was internet standaard de enige optie bij Telfort? Ik weet dat ze namelijk ook de mogelijkheid hebben om de VDSL variant te leveren mits dit binnen jouw postcode leverbaar is.

Als Telfort al niet verder komt als 11 Mb kan je ADSL met een hogere snelheid rustig vergeten en zal kabel het alternatief moeten worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Speedmaster op 17-10-2012 13:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Speedmaster schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:14:
[...]

Telfort zet geen cap op je lijn.
Zij kijken echt wat technisch haalbaar is op jouw lijn.
Was internet standaard de enige optie bij Telfort? Ik weet dat ze namelijk ook de mogelijkheid hebben om de VDSL variant te leveren mits dit binnen jouw postcode leverbaar is.

Als Telfort al niet verder komt als 11 Mb kan je ADSL met een hogere snelheid rustig vergeten en zal kabel het alternatief moeten worden.
Nope, standaard met slechts 11 Mb was de max.

Ik denk dat mijn vragen nu wel zijn beantwoord, bedankt. Het enige wat ik nog wil vragen is of jullie denken dat ik geen problemen meer zal ondervinden door streamende zusjes, wanneer ik van mijn huidige 8/1 ADSL overstap op 60/6 kabel?

Verwijderd

Topicstarter
En zal kabelinternet het probleem niet verergeren? Stel mijn buurmeisje download de hele dag door series, ben ik dan fucked?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:49:
En zal kabelinternet het probleem niet verergeren? Stel mijn buurmeisje download de hele dag door series, ben ik dan fucked?
In theorie niet, de verdeling van kabel is vrij breed dat je 1 grootverbruiker niet meteen alles in de buurt naar beneden trekt. Kan wel zijn dan jouw wijk al 'onderbezitting' heeft op de kabel en het dus tijdens spitsuur al een inzakker zal zitten.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Internetproviders en Hosting

Bunpen na een paar uurtjes is overigens 'not done'. We zijn niet je persoonlijke helpdesk.

Verwijderd

Topicstarter
Equator schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:08:
Move naar Internetproviders en Hosting

Bunpen na een paar uurtjes is overigens 'not done'. We zijn niet je persoonlijke helpdesk.
Sorry.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2021 20:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag betreffende een eigen internetlijn laten aanleggen:

Wij hebben momenteel dus internet van KPN. Dit is ADSL. Is het voor mij mogelijk om een eigen ADSL lijn aan te lagen (Telfort bijv.) of moet dit kabel zijn?

Ik maak gebruik van een bedraad netwerk: niet draadloos dus. Dit wil ik graag behouden. Ik zie dat Telfort mij een draadloos modem in bruikleen geeft. Kan ik alleen draadloos internetten met die modem? Moet ik dan ook een router kopen?

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:56
Glasvezel niet leverbaar bij jou? Dat zou perfect zijn voor gamen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:05
Gaan we overnieuw beginnen? Waarom een nieuw topic en niet verder in het oude?
Ipad gebruik en gamen tegelijk*

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11 11:58
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:48:
[...]

Sorry.

Een update: mijn stiefvader wil niet overstappen. Heel erg top, dus dat betekent dat ik voor m'n eigen internet ga betalen. Als iemand tips heeft let me know.
Wat is de rede dat je stiefvader niet over wil stappen? Wellicht kan je hem een kostenplaatje presenteren wat veel lager is dan het huidige, wat hem misschien wel over de streep kan trekken? :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 18:48:
[...]

Sorry.

Een update: mijn stiefvader wil niet overstappen. Heel erg top, dus dat betekent dat ik voor m'n eigen internet ga betalen. Als iemand tips heeft let me know.
In dat geval is DSL in beginsel geen optie ja, je zou iets kunnen met het ongebruikte aderpaar, maar administratief wordt dat een feest dus ben je aangewezen op kabel, glas of evt 3G.

Wat er beschikbaar is hangt af van waar je woont. Kabel is muv extreme buitengebieden overal beschikbaar, maar in de regel is er per locatie maar één provider (Ziggo, UPC, Zeelandnet etc). Glas is in ongeveer 25% van gemeentes leverbaar. Daar zijn doorgaans (maar niet altijd) meerdere providers over actief. En 3G kan een optie zijn als bovenstaande twee niet gaan lukken en je wel goede HSDPA-dekking hebt.

Waar je rekening mee moet houden is dat je altijd ergens in de prijs verwerkt een vastrecht betaalt voor onderhoud van de fysieke aansluiting. Bij kabel wordt dat doorgaans met analoge TV verrekend, bij glas staat het vaak los van je diensten. Als jullie nu al analoge TV hebben van een kabelaar is het dus een stuk goedkoper om kabel te nemen dan als jullie dat niet al hebben (scheelt EUR 15-20 per maand :o ).

Kortom, geef aan waar je woont en welke telecomdiensten (internet, telefonie, TV) jullie nu exact van wie afnemen. Wat het handigst voor je is hangt daar sterk vanaf.

Oslik blyat! Oslik!

• Umbrah
  • Laatst online: 11:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik vind dit nogal een... dubbelpost van een eerder topic, waarin duidelijk werd dat de TS niet helemaal begreep hoe connecties werken. Heb daar dit al getikt:

Umbrah in "Ipad gebruik en gamen tegelijk*"

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
@TS, om een aantal vragen te beantwoorden:

Je hebt KPN als provider, jouw huishouden heeft daarvan een Xperia box gekregen.
Ik zal het niet heel technisch maken, maar deze modem/router zorgt ervoor dat TV diensten voorrang hebben op Internet. (Volgorde Telefonie -> TV -> Internet). Hoe meer mensen dus TV kanalen bekijken (los van de manier hoe) zal dit altijd ten koste gaan van je internet snelheid.

Verder kan je maar 1 provider hebben op je ADSL verbinding; dus óf Telfort óf KPN óf XS4ALL.

De optie die al eerder aangekaart was, is internet nemen via de kabel (dat is die TV/Radio aansluiting in de muur die nu niemand gebruikt). Helaas zit je bij een "Internet Only" abonnement altijd vast aan de vaste kosten voor analogeTV (UPC 17,79, Ziggo 17,20).

Afhangend welk gebied je woont (Ziggo / UPC), is het misschien 'goedkoper' om over te stappen naar een kabel provider. Beide providers hebben ook Live TV (UPC max 80, ziggo max 26).
Het voordeel van het overstappen naar een kabelprovider is (voornamelijk bij Ziggo) de verbetering van je TV kwaliteit. Je zit wel nog steeds met 'lijn-sharing' (delen van de lijn), waardoor je bij lage internetsnelheid (8/1) toch nog last kan krijgen tijdens het gamen.

P.S. een kabel en een dsl abonnement naast elkaar zou ik niet doen...

Verwijderd

Topicstarter
Yes

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2021 19:34 ]

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:15:
Bedankt voor jullie reacties. Dat 20 euro Telfort abonnement gaat hem dus niet worden.

Het zou inderdaad goedkoper zijn om over te stappen naar kabel. Ik geloof dat het pakket wat we bij KPN hebben een paar euro's per maand goedkoper is bij Ziggo. Ik zou dan een pakket van 1 niveau hoger willen hebben, waardoor het totale prijsplaatje 5 euro per maand extra kosten zou betekenen. Deze zou ik natuurlijk volledig voor mijn rekening nemen.

Ondanks vele mails naar mijn stiefvader, waarin ik nadrukkelijk duidelijk maak dat ik beter kan gaan slapen wanneer de iPad aangaat omdat de hele verbinding verkracht wordt, maakt het hem momenteel niet genoeg uit om over te stappen. 'Het internet is toch goed?' 'We gaan niet speciaal voor jou overstappen'. Ik weet nog toen ik latency problemen had als gevolg van de router firmware. Ik heb 5 maanden aan moeten dringen of hij deze wilde updaten. Uiteindelijk heb ik dit zelf moeten doen.

Je raadt me aan om geen kabel en dsl abonnement naast elkaar te doen. Waarom niet? Ik denk dat het momenteel voor mij de enige oplossing zal zijn. Misschien schokt het hem als hij erachter komt dat ik €48,- per maand ga betalen i.p.v. €5, omdat hij mij niet serieus neemt. Misschien niet. Hoe dan ook, ik ga niet maandenlang mijn hele huis volkankeren omdat hij 'zonder problemen filmpjes kan kijken!'

Ik zie dat Ziggo mij ook het volgende biedt:

Gratis Wi-Fi-modem in bruikleen
(met geïntegreerde
draadloze N-router)

Kan ik dan ook nog bedraad gamen? Ik heb liever een nondraadloze verbinding.

Bedankt en groetjes, alle tips welkom
Je komt wel wat verwend over, en dit soort dingen kun je beter niet over mail doen, al helemaal niet met familie. Als je wat door had gezocht, had je kunnen zien dat je ook gewoon bekabeld kunt werken. Kunnen jullie onderling niet eens iets bespreken van: omstebeurt gaan?

En kun je niet instellen dat de BANDBREEDTE beperkt wordt door JOU niet meer te laten streamen op Full HD (zodat je zelf nog kunt gamen, zo groot is eSports niet in NL dat je voor veel mensen zichtbaar moet zijn bovenop de spectator modes in games zelf die het beter doen dan pure video upstreamen), en door je zusje door haar wat lagere kwaliteit te laten downloaden?

Daarnaast is zowel WiFi als een router ook gevoelig voor Hoeveelheid Open Connections. Ik kan niet geloven dat ik het WEER opper, maar heb je dat nu al eens bekeken? Routers kunnen bij veel simultane (half) open connections op hun gat gaan, zowel bedraad ALS draadloos. En als je het bekeken hebt, wat vertelt het je? Heb je er al wat aan gedaan om het wat te beperken?

TS: Net zoals tegenover je stiefpa moet je tegenover ons ook wat meer moeite doen. Normaal vraag ik hier ruim £85/uur voor. Ik doe dit voor nop, omdat ik alleen wat hoef te tikken en omdat het nou eenmaal Gathering of Tweakers is, wordt je geacht zelf ook tweaker-willig te zijn: en dat wil zeggen: ZELFREDZAAM.

Fix eerst je gewone connectie, ga daarna compromissen sluiten (ik geef wat, jij geeft wat), en als het dan nog niet wil (laat je manager/pa er van weten van alles wat je probeert, hij snapt het niet maar misschien dat hij door heeft dat je je kennis ophoogt, en leg het hem uit in simpele termen met desnoods de vergelijking: snelweg waar je 70mph mag en hoeveel banen tegelijk?). Als je door alternatieven heen bent: schrijf dan een business case en >PRAAT< met hem. En anders: zoek een baan en betaal het zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt inderdaad

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2021 19:35 ]

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Er zijn drie à vier mensen in de wereld die geld verdienen door het spelen van eSports.

In het andere topic liet ik precies zien hoe je op je eigen PC connecties meet. Erg leuk: mijn PC heeft er zon 17 open staan op het moment en een stuk of 20 half-open of op listening. Daar moet de router iets mee doen en verwerken...

Goeie tip voor een eSports carrière... Leer, bouw en beheer je eigen equipement. Ik vond het nogal een shock dat je niet wist dat je een extra router had die KPN wel kon zien!

Sorry als ik wat cru over kom, maar ik probeer te helpen. Ik gok o.a. Dat die iPad de router/modem/KPN connectie ook wel een paar extra connecties geeft.

De 3-4 pro esporters hebben overigens meestal twee connecties, een voor games, een voor een upstream naar een dikke server die weer rebroadcast. Ga er per 1080p stream vanaf je eigen PC van uit dat je zo'n 15mbit/sec moet uploaden.

[ Voor 28% gewijzigd door Umbrah op 19-10-2012 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:02:
Er zijn drie à vier mensen in de wereld die geld verdienen door het spelen van eSports.

In het andere topic liet ik precies zien hoe je op je eigen PC connecties meet. Erg leuk: mijn PC heeft er zon 17 open staan op het moment en een stuk of 20 half-open of op listening. Daar moet de router iets mee doen en verwerken...

Goeie tip voor een eSports carrière... Leer, bouw en beheer je eigen equipement. Ik vond het nogal een shock dat je niet wist dat je een extra router had die KPN wel kon zien!

Sorry als ik wat cru over kom, maar ik probeer te helpen. Ik gok o.a. Dat die iPad de router/modem/KPN connectie ook wel een paar extra connecties geeft.

De 3-4 pro esporters hebben overigens meestal twee connecties, een voor games, een voor een upstream naar een dikke server die weer rebroadcast. Ga er per 1080p stream vanaf je eigen PC van uit dat je zo'n 15mbit/sec moet uploaden.
Ik zal dan wel even in het andere topic kijken.

3000-4000 is momenteel meer accuraat. esPorts zijn redelijk booming en ik was er niet mee verder gegaan/begonnen als ik het puur voor het 'plezier' zou doen. Streamen is de bekendste manier om bekend te worden, zeker als je iets te bieden hebt t.o.v. andere streamers (ik geloof dat ik dat wel heb. Ik heb 2-3 Mbit upload nodig om te kunnen streamen, helaas heeft mijn huidige internet dus maar 0.8 upload en videocalled mijn moeder wel eens.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2021 20:06 ]

• Barre73
Stel ik nog maar eens de vraag: is er ook glasvezel beschikbaar in het huis? Wat zijn de cijfers van je postcode? Zonder letters dan uiteraard..anders wordt het wat te persoonijk.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik bedoelde netstat in cmd.

Verwijderd

Topicstarter
Barre73 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 00:28:
Stel ik nog maar eens de vraag: is er ook glasvezel beschikbaar in het huis? Wat zijn de cijfers van je postcode? Zonder letters dan uiteraard..anders wordt het wat te persoonijk.
Nope, ook geen VDSL.

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraag:

ik heb voorzover ik weet altijd hetzelfde internet gehad: het instappakket van KPN met 8 download en 1 upload. Vroeger kon ik gewoon een youtube filmpje luisteren tijdens het gamen, zonder dat ik hierdoor zou laggen. Hoe kan het dat dit nu niet zo is?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:56

franssie

Save the albatross

Youtube heeft inmiddels ook HD - daar zou het aan kunnen liggen?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals al vaker gezegd: niemand kan je gerichte antwoorden geven als jij niet fatsoenlijke info geeft. Je hebt nog steeds niet aangegeven hoeveel connecties er over de router lopen (en jij lijkt nog stee niet te (willen) begrijpen dat een connectie iets anders is dan een aangesloten apparaat :o ). Je geeft ook niet aan over wat voor piekbandbreedtes we het hebben.

Voor een 'gewone' internetter is dat al een beetje jammer, maar jij lijkt topsport te willen beoefenen zonder iets over je gereedschap daarvoor te willen weten. Dat is alsof je marathons wilt lopen zonder je te verdiepen in loopschoenen verder dan dat je weet hoe veters te strikken, of alsof je scherpschutterij wilt doen zonder te leren hoe je je wapen onderhoudt.

Als je serieus in de top wilt spelen en geld wilt verdienen met spelen, moet je haarfijn weten hoe internetverbindingen in elkaar zitten en wat daar invloed op heeft. Je moet meer weten dan bijvoorbeeld wie dan ook in dit topic. Nu is het niet erg als je dat nu nog niet weet, maar het is wel erg als je gewoon geen moeite doet, en dat is wel wat ik iig en met mij een paar anderen zo te lezen uit dit topic opmaken. Vind je dat teveel gevraagd, dan moet je je ook afvragen of egaming op het niveau wat je voor ogen hebt wel realistisch is.

Dus nee, ik kan je niet vertellen waarom op een niet nader gespecifieerd moment in het verleden een niet nader benoemd Youtube filmpje geen negatief impact had jouw games, terwijl nu een ander niet nader gespecifieerd filmpje onder eveneens onbekende netwerkomstandigheden daar wel problemen mee heeft. Als je serieus hulp wilt, kom met wat harde info, de harde info waar we heel dit topic om vragen. En als jij serieus tot de top wilt behoren, verdiep je in waarom we het vragen...

Oslik blyat! Oslik!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-11 23:02
Kan je niet op tweede aderpaar tele2 adsl of online adsl nemen. Is nu heel goedkoop 10 euro eerste 9 maanden bij beide ;)

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zondag 13 januari 2013 @ 10:32:
Zoals al vaker gezegd: niemand kan je gerichte antwoorden geven als jij niet fatsoenlijke info geeft. Je hebt nog steeds niet aangegeven hoeveel connecties er over de router lopen (en jij lijkt nog stee niet te (willen) begrijpen dat een connectie iets anders is dan een aangesloten apparaat :o ). Je geeft ook niet aan over wat voor piekbandbreedtes we het hebben.

Voor een 'gewone' internetter is dat al een beetje jammer, maar jij lijkt topsport te willen beoefenen zonder iets over je gereedschap daarvoor te willen weten. Dat is alsof je marathons wilt lopen zonder je te verdiepen in loopschoenen verder dan dat je weet hoe veters te strikken, of alsof je scherpschutterij wilt doen zonder te leren hoe je je wapen onderhoudt.

Als je serieus in de top wilt spelen en geld wilt verdienen met spelen, moet je haarfijn weten hoe internetverbindingen in elkaar zitten en wat daar invloed op heeft. Je moet meer weten dan bijvoorbeeld wie dan ook in dit topic. Nu is het niet erg als je dat nu nog niet weet, maar het is wel erg als je gewoon geen moeite doet, en dat is wel wat ik iig en met mij een paar anderen zo te lezen uit dit topic opmaken. Vind je dat teveel gevraagd, dan moet je je ook afvragen of egaming op het niveau wat je voor ogen hebt wel realistisch is.

Dus nee, ik kan je niet vertellen waarom op een niet nader gespecifieerd moment in het verleden een niet nader benoemd Youtube filmpje geen negatief impact had jouw games, terwijl nu een ander niet nader gespecifieerd filmpje onder eveneens onbekende netwerkomstandigheden daar wel problemen mee heeft. Als je serieus hulp wilt, kom met wat harde info, de harde info waar we heel dit topic om vragen. En als jij serieus tot de top wilt behoren, verdiep je in waarom we het vragen...
Dankjewel voor je reactie.

Ik heb geloof ik 2 routers. Er zit iets onder mijn bureau wat geloof ik een router is. Vanaf hier gaat een internetkabel naar mijn computer. Verder zit er geen andere computer op dit apparaat aangesloten.

Beneden in de meterkast zit nog een tweede router denk ik? Als ik die uitzet heb ik zelf geen internet in ieder geval, weet niet waarom we er 2 hebben?

Mijn vader kreeg toevallig net een e-mail van KPN.

Geachte heer/mevrouw,

KPN heeft een melding ontvangen waaruit blijkt dat uw internetaansluiting, buiten uw schuld, onrechtmatig wordt gebruikt. Dit kan voor u en andere internetgebruikers vervelende gevolgen hebben. Het is daarom belangrijk dat u direct maatregelen neemt.

Onderzoek heeft opgeleverd dat een of meerdere computers die zijn aangesloten op uw internetverbinding zijn besmet met een Rootkit virus. Een van de kenmerken van dit virus is dat deze zich diep in het systeem nestelt. Dit maakt het soms lastig het virus te verwijderen. Daarnaast merken veel virusscanners een besmetting met dit virus niet op.

Wij verzoeken u op alle aanwezige computers/laptops/servers de onderstaande 2 stappen te doorlopen:

1. Volg ons stappenplan om virussen te verwijderen op: http://www.kpn.com/virusverwijderen
Na het scannen maakt het programma een log-file aan met de resultaten. U vindt de log-file onder het tabblad "Logbestanden". Graag ontvangen wij de inhoud van deze log-file(s).

2. Voer een scan uit met: http://support.kaspersky.com/nl/faq/?qid=208280674
Na het scannen plaatst het programma een log-file (die begint met de naam TDSSKiller) op C:\. Graag ontvangen wij ook de inhoud van deze log-file(s).

LET OP: Het is belangrijk dat u zo spoedig mogelijk een reactie stuurt op deze waarschuwing.
Indien wij geen reactie ontvangen, en het onrechtmatig gebruik doorgaat, dan kan het zijn dat wij uw internetverbinding tijdelijk in een beveiligde omgeving plaatsen. Dat zou inhouden dat u (tot het probleem is opgelost) alleen nog gebruik kunt maken van een beperkt aantal internetsites.

Als u vragen hebt of hulp wilt bij het oplossen van het probleem stuurt u dan een antwoord op deze mail. Onze medewerkers kunnen u ook advies geven om problemen als gevolg van virussen of een onvoldoende beveiligd (draadloos) netwerk in de toekomst te voorkomen.

LET OP: Het onderwerp van dit bericht bevat een ticketnummer: [KPN Abuse #458209] .
Indien u vanaf een ander e-mailadres contact met ons wilt opnemen, vermeld dan altijd het volgende in het onderwerp: [KPN Abuse #458209] .

Met vriendelijke groet,

KPN Abuse Team
abuse@kpnmail.nl
--
De afdeling Abuse van KPN handelt veiligheidsincidenten af voor KPN.
Meer informatie over de afdeling Abuse vindt u op: http://www.kpn.com/abuse
-- -

Net mijn eigen computer gescanned met malware bytes: niks gevonden. Morgen maar even de computer van m'n moeder en vader scannen. Dit zou de oorzaak kunnen zijn, toch?

• franssie

franssie

Save the albatross

dat zou wel een hoop verklaren lijkt mij

/2 en reden om eea te scannen, zou sneu voor je ouders zijn als kpn de lijn sluit

[ Voor 51% gewijzigd door franssie op 14-01-2013 02:11 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
Net de nieuwe Experia Box van KPN gekregen omdat de oude router/modem verouderd was. De KPN helpdesk sprak van 'weerstand' die de lijn ondervond. Zou het kunnen dat dit door een splitter komt die wij al lang gebruiken?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bedoel je een ADSL-splitter of een gewone splitter?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Een ADSL splitter denk ik. We hebben ADSL iig

• franssie

franssie

Save the albatross

gebruik je nog analoge telefonie (POTS) of hangt de telefoon aan het modem (internet + bellen)?
In dat laatste geval kan de splitter er sowieso tussenuit want dan gaat alles al over het internet/ADSL signaal.

Verwijderd

Topicstarter
franssie schreef op maandag 18 februari 2013 @ 17:16:
gebruik je nog analoge telefonie (POTS) of hangt de telefoon aan het modem (internet + bellen)?
In dat laatste geval kan de splitter er sowieso tussenuit want dan gaat alles al over het internet/ADSL signaal.
Ik geloof het laatste, mij was inderdaad al verteld dat dat ding eruit mocht maar mijn vader is skeptisch. Veroorzaakt zo een ding veel lijnweerstand? Ik geloof dat wij dat ding al een tijdje hebben, ook voordat ik de proberen met latency (wanneer download stream zoals youtube) ondervond. Hoe is dit te verklaren?

Sowieso vanavond even bellen, technische dienst heeft het druk nu

Verwijderd

Topicstarter
Zo ziet de kast er momenteel uit

Rechts de nieuwe Xperia Box, in het midden de splitter en links geen idee?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2021 19:35 ]

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-11 17:05
Splitter mag er tussenuit en direct vanaf je ISRA met een ronde kabel naar de DSL op je Experiadoos

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Links is 99% zeker een switch :P

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 18-02-2013 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kalkran schreef op maandag 18 februari 2013 @ 17:56:
Splitter mag er tussenuit en direct vanaf je ISRA met een ronde kabel naar de DSL op je Experiadoos
Veroorzaakt zo een splitter veel weerstand?

Verwijderd

Topicstarter
Dankje, maar voor wat dan?

Verwijderd

Wat je zou kunnen doen is zelf op de splitter kijken naar het merk en type en dit op Google intypen. Dan weet je wat voor splitter het is :+ . Of is het handiger als wij gaan raden welke Sitecom je hebt hangen?

• Barre73
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:38:
[...]

Wat je zou kunnen doen is zelf op de splitter kijken naar het merk en type en dit op Google intypen. Dan weet je wat voor splitter het is :+ . Of is het handiger als wij gaan raden welke Sitecom je hebt hangen?
Om verwarring te voorkomen:... Waar hier splitter staat bedoelt XeNeRgY switch.. oftewel die witte doos links.

• Barre73
Verdelen van je bedrade internetsignaal uit de Experia Box over diverse computers.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand in deze thread raadde in het algemeen geen aan om kabel met ADSL te doen. Wij hebben momenteel dus ADSL maar ik zie niet hoe mijn problemen opgelost gaan worden. Ik wil dus mijn eigen internet hebben. Waarom zou het slecht kunnen zijn om kabel en ADSL naast elkaar te hebben?

Ik moet meteen tv erbij nemen, dus minimaal 38 euro bij Ziggo :(

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:39
Dat is vrij logisch, het kabelinternetsignaal moet toch echt via diezelfde Ziggo kabel bij jou naar binnen ;)

Zou toch bij je ouders aansturen op een overstap naar de kabel, of genoegen nemen met ADSL. Wat geeft de Telfort.nl postcodecheck bij jou aan dan?

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

tha_bulldog schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 20:27:
Dat is vrij logisch, het kabelinternetsignaal moet toch echt via diezelfde Ziggo kabel bij jou naar binnen ;)

Zou toch bij je ouders aansturen op een overstap naar de kabel, of genoegen nemen met ADSL. Wat geeft de Telfort.nl postcodecheck bij jou aan dan?
Topic doorlezen kan verhelderend zijn..... 8)7

11Mb...

Verwijderd

Topicstarter
Speedmaster schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 22:01:
[...]

11Mb...
Ja 11 Mb inderdaad. Ik heb nu het instappakket van KPN en dat is 8 Mb om 1 Mb dus een sneller pakket van KPN zou niet veel verschil maken neem ik aan. Glasvezel komt er ook nog niet de komende tijd.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:39
Speedmaster schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 22:01:
[...]

11Mb...
Tussen Oktober en nu zijn er weer bijna 100 straatkasten omgebouwd. Tot een week geleden had ik max 10Mb, nu 50 beschikbaar..

Verwijderd

Topicstarter
tha_bulldog schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 09:01:
[...]

Tussen Oktober en nu zijn er weer bijna 100 straatkasten omgebouwd. Tot een week geleden had ik max 10Mb, nu 50 beschikbaar..
Gister gebeld, nog steeds 14 op mijn locatie helaas.

Ik heb dus gebeld naar Ziggo en daar is de goedkoopste lijn 38 euro per maand, beetje duur dus. Als ik een Quality of Service router zou kopen (rond de 150 euro geloof ik?), zouden al mijn problemen dan opgelost zijn? Zou ik nooit meer lag hebben als gevolg van mijn zusjes die aan het downloaden/uploaden/streamen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Dan zou ik gewoon bij KPN blijven als ik een QoS router kon aanschaffen die het probleem op zou lossen. Iemand die daar meer verstand van heeft?

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik zou zeggen probeer het eens met je bestaande router; overigens: een QoS-ondersteunende router kost echt geen 150... maar goed, je weet nog niet wat voor netwerk infrastructuur je zelf hebt, je denkt bijvoorbeeld dat je twee routers hebt... Wat heb je eigenlijk?

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:02
HOODBOSS,

EDIT: als het goed is, is die Sitecom links een echte router, en geen switch, toch?

Als het een router is: zo te zien is jouw router dezelfde als die van mij . Ik heb in die zelfde router QoS aanstaan.
Het kan dus degelijk wel. Daarmee bedoel ik wel de router en niet de modem van KPN. Mocht je het niet kunnen vinden in je router, wellicht kun je dat probleem oplossen door middel van een firmware-update.

Waar je wel mee moet uitkijken (mijn ervaring), is dat je het hem niet helemaal zelf laat doen, maw automatisch. Bij mij wil hij dan wel eens een erg laag limiet instellen. Zelf configureren is beter, dus. ;)

Misschien kan het ook zijn dat die twee apparaten (router en modem aan elkaar) een conflict geven?
DHCP en NAT etc. fouten die je krijgt als er twee apparaten met routerfunctie aan elkaar zet. Aan welke zit je met de pc en welke connect met de iPad?

Wat betreft je verbinding :

als je in een stad woont, kan het zijn dat er op in een redelijke tijd een verhoging komt. Als je, net als ik, er net buiten woont en een net anders lopende lijn hebt zal het niet erg aantrekkelijk zijn voor KPN om jouw aansluiting te verhogen. Ik heb nu kabel en ADSL. Genoeg internet voor iedereen + een back-up als er één uitvalt + dat de kabel bij Ziggo vaak een maandcontract is. Je kunt het dus snel weer opzeggen als je ADSL naar VDSL2 gaat of als het te duur gaat worden.

Helaas wordt ADSL(2+) in Nederland niet met pairbonding geleverd want anders had dat de boel nog flink op kunnen peppen. In tegenstelling tot wat ik op dit forum soms lees, komt ADSL2+ met pairbonding vrij regelmatig voor in het buitenland, bijvoorbeeld Duitsland en Engeland.

Ik zou kabel een maandje uitproberen. En de ouders proberen te overtuigen naar kabel te gaan met iets duidelijks, zoals hun lievelingsfilms die extra snel binnenkomen of betere Skype-videokwaliteit met hun vrienden / familie. Hier werkt dat in ieder geval erg goed als ik iets wil... :P

[ Voor 61% gewijzigd door timmie1 op 10-03-2013 00:43 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-11 19:13

sHELL

VR "connoisseur"

Hmmmm, als de max op je verbinding iets van 11 to 14 mbit is dan zit je gewoon te ver van een verdeel station af. Het verdeel station bij jou in de buurt kan dan waarschijnlijk heel snel internet aan bieden.. maar het signaal haalt met die afstand je huis gewoon niet.

Overgaan op kabel is denk ik dus de beste optie, maar ouders overtuigen is niet makelijk. Beste wat je kunt doen is laten zien wat het is. Vraag rond, mischien hebben de buren het wel. Kijk wat voor snelheden zij halen en ping eens een servertje hier en daar.
Let ook op wat voor een oud adsl abonementje je ouders hebben, die zijn soms belachelijk duur. (let vooral op de niet gecombineerde kosten! Bijvoorbeeld, aparte factuur voor de telefoon lijn, aparte factuur voor de adsl lijn, aparte factuur voor de tv en mischien nog een domme carrier slelect abo boven op de telefoon voor "gratis bellen na 8 uur" ) Goed je huiswerk doen en laten zien dat dit voor jou de moeite waard is.

En die 38 euro voor je ziggo internet is inclusief tv van 17.95 Als je ouders al tv van ziggo hebben dan kun je een deal gooien dat zij hun tv abo upgraden naar een TV + Internet abo en jij betaald dan de overige 20 euro. Dan heb je in feite je prive internet lijntje waar je familie je niet op kan storen.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:43:
Dan zou ik gewoon bij KPN blijven als ik een QoS router kon aanschaffen die het probleem op zou lossen. Iemand die daar meer verstand van heeft?
Dat is de stap die je moet maken. Ik kan je er niet mee helpen maar het topic lezende is de weg om te gaan.

Daarnaast moet je alle computers op je netwerk scannen op dieren. Die email van KPN heeft een reden en bemsetting met beesten is ook een goede verklaring voor de netwerk performance problemen die je hebt.

Bij een besmetting dient altijd met meerdere scanners gescand te worden (er worden teveel malwares geproduceerd en dat kan door geen enkele scanner fatsoenlijk worden bijgehouden. Voor Windows scan met de volgende scanners:
Malwarebytes Antimalware
Super Antispyware
Hitman Pro
TDSS Killer
BItdefende bootkit removal tool

Het bovenstaande quintet doet een boel goeds. Blijf je echter het vermoeden van een besmetting houden rapporteer dan terug. Wellicht dat rescue CD's van av makers hier soelaas kunnen bieden.

Ik heb je topic gelezen als, kuch kuch kuch, netwerkbeheerder van studentenhuis sinds 10 jaar. Begonnen met twee man op ADSL (768/128 kb/s in 2003 , nu 100/100 Mb/s glasvezel met alle tien kamers aangesloten). Mijn inschatting is QoS en beesten. Als je die temt dan worden dingen beter.

Geen idee wat dat eSport server draaien is maar van wat het weinige dat ik in het topic lees lijkt me dat niet iets om te doen op een modale consumenten internet verbinding..... :|

Verwijderd

Topicstarter
sHELL schreef op zondag 10 maart 2013 @ 01:15:
Hmmmm, als de max op je verbinding iets van 11 to 14 mbit is dan zit je gewoon te ver van een verdeel station af. Het verdeel station bij jou in de buurt kan dan waarschijnlijk heel snel internet aan bieden.. maar het signaal haalt met die afstand je huis gewoon niet.

Overgaan op kabel is denk ik dus de beste optie, maar ouders overtuigen is niet makelijk. Beste wat je kunt doen is laten zien wat het is. Vraag rond, mischien hebben de buren het wel. Kijk wat voor snelheden zij halen en ping eens een servertje hier en daar.
Let ook op wat voor een oud adsl abonementje je ouders hebben, die zijn soms belachelijk duur. (let vooral op de niet gecombineerde kosten! Bijvoorbeeld, aparte factuur voor de telefoon lijn, aparte factuur voor de adsl lijn, aparte factuur voor de tv en mischien nog een domme carrier slelect abo boven op de telefoon voor "gratis bellen na 8 uur" ) Goed je huiswerk doen en laten zien dat dit voor jou de moeite waard is.

En die 38 euro voor je ziggo internet is inclusief tv van 17.95 Als je ouders al tv van ziggo hebben dan kun je een deal gooien dat zij hun tv abo upgraden naar een TV + Internet abo en jij betaald dan de overige 20 euro. Dan heb je in feite je prive internet lijntje waar je familie je niet op kan storen.
Wij hebben inderdaad al tv van Ziggo. Dan zou ik dus inderdaad vragen of ze dat kunnen upgraden. Echter heb ik dan wel meteen een jaarcontract, of is dat nu niet zo omdat we al tv hebben? (ik neem aan dat ik wel een jaarcontract apart voor dat internet krijg)

Dat is het enige probleem. Stel dat ik straks uit huis ga (dat is wel het plan, ik wil aankomend schooljaar niet meer thuiswonen) dan ga ik dus in Amsterdam wonen. Ik vroeg aan een medewerker van Ziggo hoe de kabel daar verdeeld is (tussen Ziggo en UPC) maar hij kon me geen duidelijk antwoord geven. Iemand enig idee of het Ziggo is of UPC die het grootste deel van Amsterdam in handen heeft?

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op zondag 10 maart 2013 @ 02:14:
[...]
Dat is de stap die je moet maken. Ik kan je er niet mee helpen maar het topic lezende is de weg om te gaan.

Daarnaast moet je alle computers op je netwerk scannen op dieren. Die email van KPN heeft een reden en bemsetting met beesten is ook een goede verklaring voor de netwerk performance problemen die je hebt.

Bij een besmetting dient altijd met meerdere scanners gescand te worden (er worden teveel malwares geproduceerd en dat kan door geen enkele scanner fatsoenlijk worden bijgehouden. Voor Windows scan met de volgende scanners:
Malwarebytes Antimalware
Super Antispyware
Hitman Pro
TDSS Killer
BItdefende bootkit removal tool

Het bovenstaande quintet doet een boel goeds. Blijf je echter het vermoeden van een besmetting houden rapporteer dan terug. Wellicht dat rescue CD's van av makers hier soelaas kunnen bieden.

Ik heb je topic gelezen als, kuch kuch kuch, netwerkbeheerder van studentenhuis sinds 10 jaar. Begonnen met twee man op ADSL (768/128 kb/s in 2003 , nu 100/100 Mb/s glasvezel met alle tien kamers aangesloten). Mijn inschatting is QoS en beesten. Als je die temt dan worden dingen beter.

Geen idee wat dat eSport server draaien is maar van wat het weinige dat ik in het topic lees lijkt me dat niet iets om te doen op een modale consumenten internet verbinding..... :|
De virussen zaten op de computer van mijn zusje. Die hebben we verwijderd met malwarebytes anti-malware. op mijn computer zat niks, misschien nog even de pc van m'n moeder checken.

Wat bedoel je met eSport server draaien? Ik hoef zelf geen server te hebben, dat streamen gaat naar een website zoals twitch.tv via een broadcastprogramma'tje.

Verwijderd

Topicstarter
timmie1 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 23:56:
HOODBOSS,

EDIT: als het goed is, is die Sitecom links een echte router, en geen switch, toch?

Als het een router is: zo te zien is jouw router dezelfde als die van mij . Ik heb in die zelfde router QoS aanstaan.
Het kan dus degelijk wel. Daarmee bedoel ik wel de router en niet de modem van KPN. Mocht je het niet kunnen vinden in je router, wellicht kun je dat probleem oplossen door middel van een firmware-update.

Waar je wel mee moet uitkijken (mijn ervaring), is dat je het hem niet helemaal zelf laat doen, maw automatisch. Bij mij wil hij dan wel eens een erg laag limiet instellen. Zelf configureren is beter, dus. ;)

Misschien kan het ook zijn dat die twee apparaten (router en modem aan elkaar) een conflict geven?
DHCP en NAT etc. fouten die je krijgt als er twee apparaten met routerfunctie aan elkaar zet. Aan welke zit je met de pc en welke connect met de iPad?

Wat betreft je verbinding :

als je in een stad woont, kan het zijn dat er op in een redelijke tijd een verhoging komt. Als je, net als ik, er net buiten woont en een net anders lopende lijn hebt zal het niet erg aantrekkelijk zijn voor KPN om jouw aansluiting te verhogen. Ik heb nu kabel en ADSL. Genoeg internet voor iedereen + een back-up als er één uitvalt + dat de kabel bij Ziggo vaak een maandcontract is. Je kunt het dus snel weer opzeggen als je ADSL naar VDSL2 gaat of als het te duur gaat worden.

Helaas wordt ADSL(2+) in Nederland niet met pairbonding geleverd want anders had dat de boel nog flink op kunnen peppen. In tegenstelling tot wat ik op dit forum soms lees, komt ADSL2+ met pairbonding vrij regelmatig voor in het buitenland, bijvoorbeeld Duitsland en Engeland.

Ik zou kabel een maandje uitproberen. En de ouders proberen te overtuigen naar kabel te gaan met iets duidelijks, zoals hun lievelingsfilms die extra snel binnenkomen of betere Skype-videokwaliteit met hun vrienden / familie. Hier werkt dat in ieder geval erg goed als ik iets wil... :P
Hey Tim,

volgens mijn vader is dat kastje links een switch, en geen router. Dus ik denk dat QoS instellen voor mij er dan dus niet inzit? (overigens: zou dat al mijn problemen verhelpen?)

Ik wil graag kabel uitproberen. Maar ik geloof dat ik las dat je dan eerst een jaar een contract moet hebben en vanaf dan maandelijks op kan zeggen? En ik verwacht binnen een jaar te verhuizen.

Verder wil ik je bedanken voor je tips. Ik denk alleen dat dat bij mij niet gaat werken. 'Het internet is toch gewoon goed? Ik heb nergens last van' is het enige wat ik hoor. Maarja

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 23:35:
Ik zou zeggen probeer het eens met je bestaande router; overigens: een QoS-ondersteunende router kost echt geen 150... maar goed, je weet nog niet wat voor netwerk infrastructuur je zelf hebt, je denkt bijvoorbeeld dat je twee routers hebt... Wat heb je eigenlijk?
Wat bedoel je met probeer het met je eigen router?

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-11 19:13

sHELL

VR "connoisseur"

Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:57:
[...]
Dat is het enige probleem. Stel dat ik straks uit huis ga (dat is wel het plan, ik wil aankomend schooljaar niet meer thuiswonen) dan ga ik dus in Amsterdam wonen. Ik vroeg aan een medewerker van Ziggo hoe de kabel daar verdeeld is (tussen Ziggo en UPC) maar hij kon me geen duidelijk antwoord geven. Iemand enig idee of het Ziggo is of UPC die het grootste deel van Amsterdam in handen heeft?
Ik weet niet direct hoe het met jaar contracten zit bij ziggo, maar volgens mij zijn ze de laatste tijd een stuk milder en heb je direct al een maand contract. Maar zou zeggen, neem contact op met ziggo en vraag om de details.

Als je het internet bij het tv abonnement van je ouders plaatst kun je die niet mee nemen. Deze staat op naam van een ander persoon. Je zult dan eerst het contract moeten overnemen als je het perse mee wil nemen. Wat naar mijn mening nogal onzinnig lijkt.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• EricJH
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:59:
[...]

De virussen zaten op de computer van mijn zusje. Die hebben we verwijderd met malwarebytes anti-malware. op mijn computer zat niks, misschien nog even de pc van m'n moeder checken.
Heb je ook met de andere aangerade scanners gescand?
Wat bedoel je met eSport server draaien? Ik hoef zelf geen server te hebben, dat streamen gaat naar een website zoals twitch.tv via een broadcastprogramma'tje.
Ik wist niet wat het was en maakte op basis van een post in did topic de aanname dat het iets was dat als server draait. My bad.

Tipje. Om je verbinding niet te overbelasten zorg ervoor dat de netto upload van alle gebruikers nooit meer dan 80% van de upload capaciteit gebruikt. Lees, indien nodig begrens de uploadsnelheid van applicaties,

• Barre73
1)Ziggo levert niet in Amsterdam. Amsterdam is UPC gebied.
2) Een Internet abonnement van Ziggo bij het al bestaande TV abonnement geeft geen extra jaarcontract. Blijft maandelijks opzegbaar. Tenzij het een speciale actie was, maar dan staat het er van te voren duidelijk bij (meestal is het dan wel een jaar)
3) Kost je alsnog 30 euro in de maand aangezien dat goedkoopste abonnement van 38,95 voor een 8 Mbit down en 1mbit up is. Is die ADSL een stuk sneller... Als je een sneller abonnement wil zul je naar Internet Z2 moeten en dat kost incl TV 48,95 per maand. Minus die TV kosten van je ouders kom ik toch op ruim 30 euro.

Bottomline: goedkoop en retesnel tegelijk gaat je niet lukken.

• Barre73
Dat zal wel meevallen, maar ik verbaas me over het advies om kabelinternet te proberen. In principe is dat net zo gevoelig voor lag e.d. Het is namelijk ook een koperlijn en net zo asymmetrisch als ADSL. Alleen de snelheden zijn hoger. Als je pech hebt is je ping net zo slecht..
En van te voren zal je daar weinig garantie op krijgen, of je moet iemand in de straat vinden die ook Ziggo heeft en vragen of je daar even een speedtest mag doen..

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:16
Bij Ziggo kan je wel zonder problemen een eigen router in gebruik nemen...

Alles in 1 Plus is altijd wel erg aantrekkelijk mijn inziens

Met Alles in 1 Plus en een goede router is mijn ping zo ongeveer rock solid ongeacht wat de rest uitvreet

Torrents downloaden is ook geen probleem mits de download/upload/connecties netjes gelimiteerd worden

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op maandag 11 maart 2013 @ 18:33:
[...]
Heb je ook met de andere aangerade scanners gescand?

[...]
Ik wist niet wat het was en maakte op basis van een post in did topic de aanname dat het iets was dat als server draait. My bad.

Tipje. Om je verbinding niet te overbelasten zorg ervoor dat de netto upload van alle gebruikers nooit meer dan 80% van de upload capaciteit gebruikt. Lees, indien nodig begrens de uploadsnelheid van applicaties,
Is het mogelijk om de uploadsnelheid van applicaties te begrensen? Mijn zusjes kijken filmpjes op een RTL app, maar daar heb ik zelf niks van een begrenser/kwaliteitsverlager kunnen vinden. Doe ik het fout?

Verwijderd

Topicstarter
nooberke schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:44:
Bij Ziggo kan je wel zonder problemen een eigen router in gebruik nemen...

Alles in 1 Plus is altijd wel erg aantrekkelijk mijn inziens

Met Alles in 1 Plus en een goede router is mijn ping zo ongeveer rock solid ongeacht wat de rest uitvreet

Torrents downloaden is ook geen probleem mits de download/upload/connecties netjes gelimiteerd worden
Jij spreekt ook van limiteren, maar hoe doe ik dit? Ik dacht dat je daar een QoS router voor moest hebben. Als ik op mijn computer kijk kan ik geen begrenzer vinden

Volgens speedtest.net heb ik een ping van 18 ms. Ingame is dit 33 ms zonder die lag. Het probleem is dus dat, wanneer er een filmpje wordt gestreamed, mijn ping elke ~2 seconden van 33 naar 300 gaat. Het is toch niet mogelijk om de download/upload gebruik van mijn familie te begrenzen zonder ingewikkelde router?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2013 02:33 ]

• EricJH
Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 02:30:
[...]

Is het mogelijk om de uploadsnelheid van applicaties te begrensen? Mijn zusjes kijken filmpjes op een RTL app, maar daar heb ik zelf niks van een begrenser/kwaliteitsverlager kunnen vinden. Doe ik het fout?
Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 02:32:
[...]

Jij spreekt ook van limiteren, maar hoe doe ik dit? Ik dacht dat je daar een QoS router voor moest hebben. Als ik op mijn computer kijk kan ik geen begrenzer vinden

Volgens speedtest.net heb ik een ping van 18 ms. Ingame is dit 33 ms zonder die lag. Het probleem is dus dat, wanneer er een filmpje wordt gestreamed, mijn ping elke ~2 seconden van 33 naar 300 gaat. Het is toch niet mogelijk om de download/upload gebruik van mijn familie te begrenzen zonder ingewikkelde router?
Bij torrent programma's kun je in de regel up- en download snelheden en aantal gelijktijdige verbindingen netjes instellen. Dit zijn de usual suspect bij dit soort problemen.

Als vuistregel voor aantal gelijktijdige op een verbinding houd ik aan dat deze nooit meer zijn dan 75% van het aantal gelijktijdige verbindingen mogen zijn dat een router aankan (als er meerdere gebruikers p2p programma's tegelijkertijd draaien dan geldt de 75% voor alle gebruikers samen). Het aantal gelijktijdige verbindingen dat een router aankan is niet altijd makkelijk te vinden. Voor torrent programma's is 50 gelijktijdige verbindingen een nette, werkbare, conservatieve instelling.

Als de youtube app een probleem vormt en daar valt niets aan in te stellen en je router geen QoS instellingen heeft dan zul je op de computers zelf aan de slag moeten. Netlimiter is daar een geschikt programma voor. Je kunt hiermee zowel als op applicatieniveau up- en downloadsnelheden limiteren Ik vermoed dat als je de downloadsnelheid van de youtube apps wat begrenst er al een boel goed gaat; een kwestie van fijntunen.

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:42:
[...]

[...]
Bij torrent programma's kun je in de regel up- en download snelheden en aantal gelijktijdige verbindingen netjes instellen. Dit zijn de usual suspect bij dit soort problemen.

Als vuistregel voor aantal gelijktijdige op een verbinding houd ik aan dat deze nooit meer zijn dan 75% van het aantal gelijktijdige verbindingen mogen zijn dat een router aankan (als er meerdere gebruikers p2p programma's tegelijkertijd draaien dan geldt de 75% voor alle gebruikers samen). Het aantal gelijktijdige verbindingen dat een router aankan is niet altijd makkelijk te vinden. Voor torrent programma's is 50 gelijktijdige verbindingen een nette, werkbare, conservatieve instelling.

Als de youtube app een probleem vormt en daar valt niets aan in te stellen en je router geen QoS instellingen heeft dan zul je op de computers zelf aan de slag moeten. Netlimiter is daar een geschikt programma voor. Je kunt hiermee zowel als op applicatieniveau up- en downloadsnelheden limiteren Ik vermoed dat als je de downloadsnelheid van de youtube apps wat begrenst er al een boel goed gaat; een kwestie van fijntunen.
Ja dat zou ik graag willen doen. Het probleem is echter dat er ook filmpjes worden gekeken via een RTL app op een iPad, en ik denk dat daar geen mogelijkheid tot begrenzing is. Heb nu een 13 Mb downloadlijn maar het probleem is er nog steeds. Mijn uploadsnelheid wordt deze week verhoogd van 1 naar 3 Mb, maar ik denk niet dat dat wat gaat veranderen, toch?

• EricJH
Als je niet op een computer kunt begrenzen dan is de enige optie een andere router.

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 00:43:
Als je niet op een computer kunt begrenzen dan is de enige optie een andere router.
En kan ik mezelf dan ongeveer garanderen dat ik geen probleem meer zal ondervinden betreffende lag? (oftewel, koop ik geen QoS router voor niks)

Ik geloof dat het probleem is begonnen sinds wij een iPad hebben gekregen. Nu heb ik 2 vragen:

Is het mogelijk dat de iPad veel meer van ons internet vraagt, en hoe kan ik ervoor zorgen dat dit minder wordt?

Is het mogelijk dat, omdat de iPad zoveel van ons internet vraagt, ik ook problemen ondervind wanneer ik op mijn eigen computer een youtube filmpje kijk?

• EricJH
Een iPad vraagt niet meer internet dan andere computers. Als het probleem zich specifiek tot het gebruik van de app beperkt dan kunnen we een virus besmetting van de iPad uitsluiten.

Je vraagt of het kijken van een youtube filmpje op je eigen computer problemen geeft. Probeer even uit of en hoeveel dat de ping bij gamen beinvloedt.

Ik neem aan dat je computer via een draad met de modem/router verbindt en niet via wifi. Is dat correct?

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 18:18:
Een iPad vraagt niet meer internet dan andere computers. Als het probleem zich specifiek tot het gebruik van de app beperkt dan kunnen we een virus besmetting van de iPad uitsluiten.

Je vraagt of het kijken van een youtube filmpje op je eigen computer problemen geeft. Probeer even uit of en hoeveel dat de ping bij gamen beinvloedt.

Ik neem aan dat je computer via een draad met de modem/router verbindt en niet via wifi. Is dat correct?
Ik snap het niet, normaal als ik een youtube filmpje kijk op mijn computer gaat hij steeds in een cyclus van 33 constant naar ongeveer 70 ms latency binnen een paar seconden. Dat deed hij net ook weer, maar na een tijdje bleef hij gewoon op 33 ms terwijl het filmpje nog niet klaar met laden was.

Als mijn zusje op de iPad zit, bij een RTL XL app, en daar een filmpje kijkt, gaat mijn latency echter naar 200. Ook een spike, dus van 33 naar 200 elke 3 seconden ofzo. Geeft dat iets aan?

Als ze een Youtubefilmpje uploaden gaat hij naar 500 constant maar dat is denk ik normaal. Het probleem is dat een Youtube filmpje kijken dagelijks werk is hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2013 18:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Krijg morgen een nieuwe Experia Box van KPN. Contact gehad met een zeer klantvriendelijke werknemer die mij een nieuwe router op de post heeft gestuurd.

Vorige maand dus de router gekregen die ik momenteel gebruik (Arcadyan ARV7519). Echter kreeg ik vorige week dinsdag en woensdag in de avond herhaaldelijk problemen met het internet dat uitviel. De medewerker keek of dit bij klanten in de buurt ook zo was en dit bleek niet zo te zijn, waaruit hij concludeerde dat het waarschijnlijk aan de router lag.

Krijg nu een model van Thomson of ZTE. De medewerker gaf aan dat dit toch beter is voor gamers. Heeft iemand hier ervaring mee? Hij vertelde mij eigenlijk dat het voornamelijk aan het type router ligt of ik lag krijg of niet, en niet zozeer aan de internetsnelheid (krijg wel VDSL binnen 6 maanden, dus die moet ook omhoog gaan).

Trouwens, naast het feit dat wij een Experia Box in de meterkast hebben hangen, heb ik ook iets onder mijn bureau op zolder hangen (waar ik ook achter de computer zit). 'Sweex' ofzo, een 5 poort switch van 10 tot 100 mbps. Is er firmware voor switches? Waar dienen deze eigenlijk voor? Zou het probleem hier eventueel kunnen liggen? http://i.imgur.com/AbssdJI.jpg

• timmie1
Een goede stap, kijk komende dagen of die nieuwe Experia iets oplost. Zo niet, kom je even terug in dit topic ;)

Een switch is eenvoudig gezegd een uitbreiding van je router. Je sluit het aan op je router met een gewone utp-kabel, en je kunt alle poorten van de switch gebruiken alsof die poorten in je router zitten.
Hij krijgt alle ip-adressen en netwerkinstellingen dus van de router, een soort doorgeefluik eigenlijk.

Je hebt dus eigenlijk 2 switches in huis? Een naast de Experiabox en 1 in je kamer? Welke apparaten zitten op de switch in je kamer aangesloten? En waar zit de Sweex aan vast? Zit de Sweex vast aan de Sitecom switch in de meterkast? Zo ja, probeer de kabel van Sweex naar Sitecom in de Experiabox te steken. Het kan zijn dat switch-na-switch storing geeft.

Je kunt ook de kabel van beneden rechtstreeks in je PC steken en dan testen, misschien is de Sweex gewoon oud en kapot...?

Edit: ik neem terug wat voor positiefs ik over DSL heb gezegd. Heb het zelf nu 3 dagen en ik kan het niet meer uitstaan :( Het is sloom, de lijnsnelheid verandert steeds, lijn klappert, weer hoge pings en 2 idioot kleine telefoondraadjes die los van dat contactdoos raken... Grrr!

[ Voor 20% gewijzigd door timmie1 op 01-04-2013 22:04 ]

• EricJH
timmie1 schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:59:
Edit: ik neem terug wat voor positiefs ik over DSL heb gezegd. Heb het zelf nu 3 dagen en ik kan het niet meer uitstaan :( Het is sloom, de lijnsnelheid verandert steeds, lijn klappert, weer hoge pings en 2 idioot kleine telefoondraadjes die los van dat contactdoos raken... Grrr!
Twee draadjes die los van de contactdoos kunnen raken dat lijkt mij een redelijke verklaring voor de problemen die je beschrijft. Dat heeft weinig met de kwaliteit van ADSL te maken maar met aansluitkwaliteit aan de kant van de gebruiker. Post eens een screenshot van die situatie in jouw topic.

Heb jarenlang ADSL gehad in het studentenhuis waar ik woon en dat was stabiel, zelfs met 10 m loodmantelkabel door de kruipruimte.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:45:
Krijg morgen een nieuwe Experia Box van KPN. Contact gehad met een zeer klantvriendelijke werknemer die mij een nieuwe router op de post heeft gestuurd.

Vorige maand dus de router gekregen die ik momenteel gebruik (Arcadyan ARV7519). Echter kreeg ik vorige week dinsdag en woensdag in de avond herhaaldelijk problemen met het internet dat uitviel. De medewerker keek of dit bij klanten in de buurt ook zo was en dit bleek niet zo te zijn, waaruit hij concludeerde dat het waarschijnlijk aan de router lag.

Krijg nu een model van Thomson of ZTE. De medewerker gaf aan dat dit toch beter is voor gamers. Heeft iemand hier ervaring mee? Hij vertelde mij eigenlijk dat het voornamelijk aan het type router ligt of ik lag krijg of niet, en niet zozeer aan de internetsnelheid (krijg wel VDSL binnen 6 maanden, dus die moet ook omhoog gaan).

Trouwens, naast het feit dat wij een Experia Box in de meterkast hebben hangen, heb ik ook iets onder mijn bureau op zolder hangen (waar ik ook achter de computer zit). 'Sweex' ofzo, een 5 poort switch van 10 tot 100 mbps. Is er firmware voor switches? Waar dienen deze eigenlijk voor? Zou het probleem hier eventueel kunnen liggen? http://i.imgur.com/AbssdJI.jpg
Alleen ervaring met Thomson. Met bijna ieder systeem kan die router wel overweg, maar hij werkt niet lekker i.c.m. een PS3. Ik kreeg steevast NAT Type 3, waardoor het veel lastiger is online een game te vinden en met anderen te communiceren. Was erg vervelend, maar de huisbaas had zelf geen problemen, dus hij deed er niets aan.

• timmie1
EricJH schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 01:29:
[...]
Twee draadjes die los van de contactdoos kunnen raken dat lijkt mij een redelijke verklaring voor de problemen die je beschrijft. Dat heeft weinig met de kwaliteit van ADSL te maken maar met aansluitkwaliteit aan de kant van de gebruiker. Post eens een screenshot van die situatie in jouw topic.

Heb jarenlang ADSL gehad in het studentenhuis waar ik woon en dat was stabiel, zelfs met 10 m loodmantelkabel door de kruipruimte.
Ze zijn nu al weer vast, gisteren 2 uur besteed aan het losdraaien en vastdraaien van die draadjes en Attainable + kwaliteitsgrafieken bekijken. Op allerlei manieren vastgedraaid en aan modem gedaan maar die rate van 12022 krijg ik helaas niet meer...

Ontopic @HOODBOSS :

Al de nieuwe Experia aangesloten en performance getest? ;)

Pagina: 1