Een klant van mij wil zijn server graag de deur uit. Men wil dus alleen afhankelijk zijn van een internetverbinding.
Het bedrijf draait momenteel op een windows server 2003 met een tiental aangesloten werkstations.
De klant is zeer geïnteresseerd in office 365. Dit pakket lijkt inderdaad best leuk, maar er zitten volgens mij wel wat haken en ogen aan. Je komt in mijn ogen niet volledig onder een eigen server uit.
Nu lijkt me windows azure wel wat. Ik zou graag eens kennis maken met het pakket. Dit kan gratis, maar vereist een creditcard nummer ter verificatie. Laat ik nou geen credit card hebben.
Kun je met Azure een werkstation net zo aanmelden als met een interne server?
Wat men wil:
- werkstation direct aansluiten op internet (via router)
- werkstation (virtueel) aanmelden in bedrijfsnetwerk
- office gebruik (lokaal op pc of eventueel virtueel met office 365)
- Mail afhandeling via exchange (draait nu lokaal)
Het bedrijf draait momenteel op een windows server 2003 met een tiental aangesloten werkstations.
De klant is zeer geïnteresseerd in office 365. Dit pakket lijkt inderdaad best leuk, maar er zitten volgens mij wel wat haken en ogen aan. Je komt in mijn ogen niet volledig onder een eigen server uit.
Nu lijkt me windows azure wel wat. Ik zou graag eens kennis maken met het pakket. Dit kan gratis, maar vereist een creditcard nummer ter verificatie. Laat ik nou geen credit card hebben.
Kun je met Azure een werkstation net zo aanmelden als met een interne server?
Wat men wil:
- werkstation direct aansluiten op internet (via router)
- werkstation (virtueel) aanmelden in bedrijfsnetwerk
- office gebruik (lokaal op pc of eventueel virtueel met office 365)
- Mail afhandeling via exchange (draait nu lokaal)