(PC) Wireless X-Box Controller for pc ontvanger dood?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 14:35
Gisteren heb ik een wireless controller gekocht.
Gewoon officieel van Microsoft.

Cd'tje erin, ontvanger erin, controller aan.... alleen het werkt niet.

Het valt mij op dat het lichtje niet brand op mijn ontvanger.
Ik heb ook een draadloos Logitech toetsenbord wat ook via 2.4Ghz werkt.
Zou dit misschien niet samenwerken?
Maar dan zou toch alsnog de ontvanger gewoon moeten oplichten?

Ik heb het idee dat mij ontvanger nooit herkent is door Windows.
Ik kreeg geen ''install driver'' menu waar mensen over klagen.
Ook zie ik niks in mijn Device Manager staan.

Iemand misschien een oplossing?
Anders rij ik vanmiddag nog terug langs de winkel :P

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:24

D4NG3R

kiwi

:)

WinXP/WinVista/Win7/Win8?

Heb je al geprobeerd of het wel werkt zonder die ontvanger van je toetsenbord dan? Altijd een poging waard.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legoblokje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 21:57

Legoblokje

Stap niet op me!

Het lichtje moet sowieso branden op je ontvanger en als je het knopje indrukt moet ie gaan knipperen. Heb je al een andere USB poort geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Windows 7 64-bit

Ik heb alle USB-poorten geprobeerd.
Onder mijn laptop staat een koeler van Zalmann met een USB hub.
Daar werkt hij niet en niet op de officiele poorten van me laptop.

Het lichtje brand niet en ik heb nooit gezien dat hij drivers installeert in Windows.

En als het niet zou samen werken met me toetsenbord zou het lampje toch alsnog moeten branden en zou hij toch drivers moeten installeren?

Ik kan altijd zo slecht tegen dingen die uit de verpakking al gelijk kapot zijn :P

Ik heb al heel wat ge-Googled en als het lampje niet brand is de ontvanger kapot en moet ik een zekering solderen..... dat ding is gloednieuw en heeft het nooit gedaan. En nergens valt terug te vinden of door de storing van me toetsenbord het lampje ook niet brand |:(

Ook heb ik hem geprobeerd op de laptop van me broer... geen LED en geen drivers installeren :?

[ Voor 28% gewijzigd door Dubrillion op 17-10-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van How to connect an Xbox 360 wireless controller or headset to your computer
Note The USB ports on the front of your computer are probably not powered USB 2.0 ports. Try using the ports on the back of your computer.

A green light on the receiver indicates that the unit is working.
Geen groen licht. Terug naar de winkel zou ik zeggen. Al zou het de moeite kunnen lonen om de software te installeren en dan het apparaat weer aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:48:
Van How to connect an Xbox 360 wireless controller or headset to your computer

[...]

Geen groen licht. Terug naar de winkel zou ik zeggen. Al zou het de moeite kunnen lonen om de software te installeren en dan het apparaat weer aan te sluiten.
Het zou toch niet kunnen dat de poorten aan de zijkant van mij laptop niet powered zijn/de poorten in mijn hub niet powered zijn, maar de poorten aan de achterkant wel? Daar zit namelijk mijn laptop cooler in en die moet daar ook blijven :9

En ik heb een poort bij me broer geprobeerd en ook daar deed hij niks 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Dubrillion op 17-10-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou wel kunnen hoor. Bij mijn laptop (oud ding) zijn 2 vd de poorten aan de zijkant gammel als wat en de derde is wel goed (lees werkt met alles wat ik aansluit). Een hub zal zeer waarschijnlijk niet goed gaan. Test hem anders eens op de poort van de cooler. Weet je meteen meer. :)

Hebben jullie toevallig allebei wat oudere laptops? Misschien leveren de USB poorten sowieso niet genoeg stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:16:
Zou wel kunnen hoor. Bij mijn laptop (oud ding) zijn 2 vd de poorten aan de zijkant gammel als wat en de derde is wel goed (lees werkt met alles wat ik aansluit). Een hub zal zeer waarschijnlijk niet goed gaan. Test hem anders eens op de poort van de cooler. Weet je meteen meer. :)

Hebben jullie toevallig allebei wat oudere laptops? Misschien leveren de USB poorten sowieso niet genoeg stroom.
Dan gaat het sowieso niet werken. De USB-kabels van mij cooler zijn erg kort en moeten alle twee de poorten gebruiken..... En mijn laptop is twee jaar oud, maar heb nog nooit meegemaakt dat een apparaat het niet doet |:( . Denk toch maar vanmiddag een nieuwe halen en deze terug sturen naar Bol.com. Als ze beide niet werken heb ik gewoon pech en gaat die nieuwe ook weg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde ook meer om te testen of het dan wel werkte zodat je wist of het aan de poorten aan de zijkant lag.

Goed idee om een nieuwe te testen. En anders een bedrade variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:31:
Ik bedoelde ook meer om te testen of het dan wel werkte zodat je wist of het aan de poorten aan de zijkant lag.

Goed idee om een nieuwe te testen. En anders een bedrade variant?
Ik ga vanmiddag even een nieuwe halen en als deze idd ook niet werkt dan ga ik kijken of er ook een bedrade variant is, want wil wel graag een controller en deze komt toch vaak als beste uit de bus

Al is zn draadloze wel fijn _/-\o_

Update: Gisteren een nieuwe controller gehaald. Hierbij begon het LED lampje wel te branden.
Heb eerst alles uit me laptop gehaald en hem op de USB-poorten op de achterkant geprobeerd en deze deed het. Daarna alles weer aangesloten en de zender werkt nu op een USB-Hub. Wel moest ik even rommelen, want heb het programma PS3Tool om een PS3 controller aan te sluiten op me laptop en deze zorgte dat de controller niet koppelde. Toen ik daarvan de Drivers verwijderde pakte de controller het signaal op en werkt hij draadloos..... uh naadloos. Super ding _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door Dubrillion op 18-10-2012 07:48 ]

Pagina: 1