Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ben eens aan het uitkijken naar een eerste Android phone uit China.
Momenteel gebruik ik "Nokia Suite" om smsjes te versturen vanaf mijn laptop via de telefoon. Ook automatisch syncroniseren op de achtergrond werkt feilloos.

Nu ben ik aan het zoeken of dit met android ook kan. Bij een Samsung phone heb je bv KIES, maar ik kan me inbeelden dat een import phone dit niet heeft.

Bestaat er geen universeel alternatief voor Nokia Suite, maar dan op Android?
Ik zoek dus echt achter een sync mogelijkheid en versturen en lezen van smsjes op de laptop.

Aangezien ik zelf nog niets kan testen daar ik geen Android phone heb, vraag ik of er iemand al ervaring heeft met volgende:
- http://www.wondershare.com/android-manager/
- Google Play: AirDroid (deze kan niet syncen denk ik)

Thx!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:50
syncen met je pc is zoooo ouderwets, met een android telefoon sync je met de "cloud". (je mail/kalender/contacts sync je dus met verschillende devices overal draadloos van bv je gmail of exchange account).
Voordeel is dat je overal realtime dezelfde info hebt en dat je nergens met oude info zit te werken.

Wat betreft sms versturen vanaf je PC zat ik ook aan airdroid te denken, dan kan je vrij eenvoudig sms lezen en versturen via een webinterface

Strava

Verwijderd

Prulleman schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:39:
syncen met je pc is zoooo ouderwets, met een android telefoon sync je met de "cloud". (je mail/kalender/contacts sync je dus met verschillende devices overal draadloos van bv je gmail of exchange account).
Voordeel is dat je overal realtime dezelfde info hebt en dat je nergens met oude info zit te werken.
Totdat je geen internet abbo op je mobiel hebt/wil...

Daarnaast, data synchroniseren met Amerikaanse bedrijven... ;(
http://nos.nl/artikel/428...ng-tot-cloudgegevens.html

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2012 14:48 ]

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-11 11:44
Telefoon verbinden met de wifi? Je zit op tweakers dus veronderstel dat er wel een wifi aanwezig in de thuis situatie. :)

• Prulleman
inderdaad, draadloos syncen via wifi is altijd nog beter dan een kabeltje aan je pc hangen... en wat betreft cloud gegevens... als je je daar al druk om moet maken kan je beter met een alu hoedje in een grot gaan zitten en ver uit de buurt van aparaten met een stekker blijven...

Strava

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Voor de duidelijkheid: ik gebruik geen kabeltje é :)
Als ik in de buurt van mijn laptop kom ( dus een 20tig tal keer per dag?) sync mijn nokia met mijn laptop via bluetooth op de achtergrond. Zonder enige interactie.
Die werkwijze wil ik blijven behouden met een android toestel.

Online syncen ben ik niet van plan. Het gaat om werk e-mail en contactpersonen, agenda, ...enz die hoeven nergens online te komen. Laptop <-> gsm is voldoende.

• Prulleman
heeft je werk geen exchange server?

Strava

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-11 11:44
Aaa dan had je je openingspost iets duidelijker moeten maken. Je wilt dus gewoon alleen smsen vanaf je laptop. Geen idee of dat kan, zal ongetwijfeld een tool voor zijn.
Alleen snap ik onderstaande dan niet helemaal..
Online syncen ben ik niet van plan. Het gaat om werk e-mail en contactpersonen, agenda, ...enz die hoeven nergens online te komen.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34
hanzer schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 15:11:
Voor de duidelijkheid: ik gebruik geen kabeltje é :)
Als ik in de buurt van mijn laptop kom ( dus een 20tig tal keer per dag?) sync mijn nokia met mijn laptop via bluetooth op de achtergrond. Zonder enige interactie.
Die werkwijze wil ik blijven behouden met een android toestel.

Online syncen ben ik niet van plan. Het gaat om werk e-mail en contactpersonen, agenda, ...enz die hoeven nergens online te komen. Laptop <-> gsm is voldoende.
Zelfs dat is al zooooo 1993 :X

Met een Android toestel synchroniseer je met Google cloud platform al dan niet aanvullend met een exchange server/dropbox/vul maar in service. Beter gezegd: zelfs het "nieuwe" Nokia heeft zich op de cloud gericht met het Microsoft Skydrive platform. Dus mijn tip aan u, verdiep je eens in cloudoplossingen. Tegenwoordig synchroniseer je je smartphone niet meer rechtstreeks met je pc, maar synchroniseer je al je apparatuur met je cloud.

.

[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 17-10-2012 16:20 ]

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
Google Play: MightyText - SMS van Computer

Sms vanaf je pc en synct met je Android

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Pagina: 1