[Word 2010] Verder werken op plek cursor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik hoop dat dit nog niet eerder is langs gekomen hier, want ik had wat moeite om mijn 'probleem' te verwoorden. Zoeken met zo'n verwoording gaat dan al helemaal niet meer lukken.

Wat ik wil weten is of het mogelijk is om in Word 2010 (en andere Office programma's) in te stellen is dat hij de plek van de laatste bewerking onthoudt met het opslaan. Tijdens mijn afstuudeeropdracht heb ik met enige regelmaat hele lappen tekst op het scherm heb staan, het zou fijn zijn om de volgende dag bij het openen gelijk op de plek waar ik was gebleven verder te kunnen werken.

Ik heb de menu's en instellingen van Word nagelopen, maar kan niet echt iets vinden. Is er iemand die dit probleem al eerder heeft bedacht en inmiddels een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:45

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je bent echt niet de enige die dit wil, dus laat eens zien wat je nog meer gevonden hebt. Ik kan het antwoord vinden en uitvoeren in de tijd die jij waarschijnlijk nodig had om je post te typen, dus ergens heb je iets niet gedaan ;).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik gebruik gewoon hibernate, waarom zou je Word zo vaak afsluiten dat dit een probleem is? :p

[ Voor 1% gewijzigd door pedorus op 17-10-2012 10:15 . Reden: foute link, zie onder! ]

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Nu online
Hmm, ik had inderdaad ook naar manieren buiten instellingen moeten zoeken, ben er van uit gegaan dat het een optie was die wel in Word zou moeten zitten omdat Office in Excel wel onthoudt waar je gebleven bent. Dacht dat het niet standaard aan stond en dat het ergens diep verstopt zat zodat ik het gemist had ;).

@ Pedorus: Ik heb niet elke dag de zekerheid van dezelfde pc, ze werken hier met flexplekken.

Gegevens van geopende programma's worden in hibernate toch op de pc zelf weggeschreven en niet in het profiel (dat niet op de pc staat)? Dan zou ik de volgende dag alsnog niet verder kunnen. Ik heb dit hierom ook nog nooit geprobeerd overigens ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Even uitgegaan van normale omstandigheden werkt hibernate dan niet inderdaad. Maar ach, als je goed gebruik maakt van kopjes+document map/inhoudsopgave ben je zo weer daar waar je gestopt was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
pedorus: vergeet dan niet voldoende vaak op te slaan / te backuppen :X

Macro's zijn ook in die situatie op zich te gebruiken, maar als die uitgaan van toevoegen van teksten moet je dat IMHO niet willen. Dan kan je beter zelf met de hand iets als "*&*&*&" toevoegen (of iets danders dat snel is te typen, uniek is, en geen autocorrect heeft zoals bijv ***** dat wel heeft). En na openen weer opzoeken/verwijderen. Dan vern@#$k je tenminste niet onbewust je document/-opmaak.

Of idd fatsoenlijk met kopjes etc werken. Juiste kopje aanklikken in de inhoudsopgave, of ctrl-g en bijv blz nr intypen gaat ook erg snel.

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 17-10-2012 09:53 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Nu online
Oh, meestal vind ik het ook wel snel, koppen en inhoudsopgaves pas ik meestal vanaf het begin van het bewerken wel toe. Zelf handmatig een stukje tekst toevoegen zou ik inderdaad ook nog kunnen doen ja.

Had alleen gedacht dat het nog iets sneller zou moeten kunnnen zonder al teveel nadenken. Daar ben ik zoals net gebleken niet altijd een ster in :p.

Dan nu maar weer eens verder aan het werk, eens zien waar ik gebleven ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:14
http://wordprocessing.abo...quicktips/qt/insertbm.htm

Hehehe, de internetgeneratie kan de bookmark in word niet vinden ;-)

[ Voor 36% gewijzigd door __fred__ op 17-10-2012 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Bookmarks kosten IMHO meer tijd, o.a. omdat je regelmatig op een ander punt wilt starten. Daarom niet genoemd, maar ik ben dan ook pre-internet web :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113297

is toch al sinds ongeveer de eerste versie van word ingebouwd? Shift+F5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
F_J_K schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:51:
offtopic:
pedorus: vergeet dan niet voldoende vaak op te slaan / te backuppen :X
offtopic:
Ik raak ctrl-s ongeveer ieder kwartier aan naast dat save as..+altijd oplopend versienummer de positie niet wijzigt. Overigens werkt versiebeheer in een ide met git oid eigenlijk handiger, maar dat werkt weer niet zo goed in combinatie met binaire worddocumenten die lastig te vergelijken zijn zonder word zelf. Eigenlijk zou MS hier iets beters op moeten verzinnen.
Dan vern@#$k je tenminste niet onbewust je document/-opmaak.
Yikes, eerste google hit is compleet foute aanpak... Nieuwe link:
http://www.techtalkz.com/...-word-docs-templates.html
Anoniem: 113297 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:08:
is toch al sinds ongeveer de eerste versie van word ingebouwd? Shift+F5
Dat werkt al niet meer sinds word 2000 ofzo ;)
http://www.techtalkz.com/...snt-work-word-2007-a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113297

maar toch weer wel in 2010 (ook in 2002 (xp) & 2003 aimgh), heb nooit 2007 gehad/getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Inderdaad, zat toevallig achter 2007, maar remote met 2010 werkt het wel goed. Weer een stukje privacy weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Aargh, ik zit hier toevallig ook achter een oude 2007@thuis-PC en het werkte idd niet. Oeps :X

Toch leuk hoe we met z'n allen veel te moeilijk dachten. _heretic_ FTW *O*

offtopic:
Ik ga toch maar een OFF2010 kopen, ik zat me al op te winden over de detailverschillen met de 2010 op kantoor en thuis-laptop :X

Pagina: 1