Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Waarom is beeldkwaliteit XS4all beter dan Ziggo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de consumentenbond scoort XS4all beter in beeldkwaliteit dan Ziggo .
Hoe kan dit nou? Ik lees altijd dat XS4all dezelfde KPN streams gebruikt die toch wat geknepen zijn. De kabel doet dat niet.

Nu is toch opeens Ziggo minder met beeldkwaliteit.

Kan iemand mij dit uitleggen?

Ik snap het inmiddels niet meer.

Providermonitor oktober 2012

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-11 14:48

ResuCigam

BOFH

"Vanaf 2009 publiceert de Consumentenbond de ProviderMonitor, een ranglijst op basis van meningen en ervaringen van consumenten over internet- , telefonie- en (sinds mei 2012) ook televisieproviders."

We do what we must because we can.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar is het niet vreemd dat de klanten van XS4all de beeldkwaliteit beduidend beter beoordelen dan die van Ziggo?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 08:58
Consumentenbond, toen stopte ik al met lezen :'). Eigenlijk vreemd want Xs4all is vaak afhankelijk van ADSL/VDSL voor de levering van het televisiesignaal waar Ziggo kabel heeft. Kabel heeft bijna onbeperkte ruimte, mijn ervaring is dat ik tv via ADSL/VDSL minder mooi vind dan via kabel.

Verwijderd

sjah, ik zou er niet van uitgaan dat die consumenten een objectief oordeel kunnen geven.

Hebben ze bijvoorbeeld zowel XS4all als Ziggo geprobeerd zonder te weten welke leverancier op welk moment het signaal leverde?

En beduidend beter is ook creatief geintepreteerd; een 7,4 voor Ziggo en 7,6 voor XS4all. Nou nou.
HD via Digitenne is niet mogelijk, ook al denken enkele panelleden wel dat ze HD kijken.
|:(

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2012 09:27 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Die test wordt gedaan adv gebruikersinput. Die krijgen een enquete voor hun neus waarin ze een cijfer van 1 tot 10 kunnen geven over de kwaliteit van digitale televisie. Iemand die van Digitenne naar XS4All overstapt geeft een 10. Iemand die gekloot heeft met brakke bekabeling geeft Ziggo een 3. En zo is een niet-representatieve test geboren. Het enige dat je kunt zeggen over deze test is dat klanten zowel over Ziggo als XS4All tevreden zijn, maar onderling vergelijken kan gewoon niet.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Beeldkwaliteit

Aan de (standaard) beeldkwaliteit geven alle panelleden cijfers boven de 7. KPN Digitenne krijgt een 7,0 deze keer. ZeelandNet en XS4ALL scoren zelfs achten. De HD beeldkwaliteit wordt hoger beoordeeld dan standaardbeeld. HD via Digitenne is niet mogelijk, ook al denken enkele panelleden wel dat ze HD kijken.
:D 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet de consumentenbond toch echt die providermonitor gaan bijschaven, want zo zetten ze de consument op het verkeerde been.

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat consumenten die eerst analoog keken over de kabel met een slechte coaxkabel en dus ruis in hun beeld hadden, dan Digitenne als HD ervaren :9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2012 09:37 ]

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 16:24
Ik kan nog wel een andere reden verzinnen waarom Ziggo in dit soort onderzoeken een lagere score krijgt op beeldkwaliteit: het type abonnement en bijbehorende ontvanger.

Ik zie bij mijn zwager, die interactieve TV van Ziggo heeft, dat hij regelmatig 'blokjes' en een haperende stream heeft, zeker bij overgang tussen zenders. Zelf heb ik 'gewone' digitale tv met een Humax 5050. En hij dus zo'n Cisco-geval.

Kan het zijn dat er steeds meer mensen gaan voor de 'interactieve ontvanger' van ziggo, maar dat dat apparaat gewoon minder prettig functioneert dan de doorsnee 'ouderwetse humax/samsung'?

Dus zoals gezegd: je kan alleen maar concluderen dat mensen tevreden zijn met bepaalde beeldkwaliteit per provider, maar je kan niks onderling vergelijken. Dat hebben de respondenten in het onderzoek immers ook niet gedaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:36:
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat consumenten die eerst analoog keken over de kabel met een slechte coaxkabel en dus ruis in hun beeld hadden, dan Digitenne als HD ervaren :9
Dan nog wordt je van Digitenne niet vrolijk.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, Digitenne is te slecht voor woorden, maar blijkbaar zijn er nog een hoop mensen met een kleine televisie waarop dit beoordeeld wordt

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:20

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:50:
Nee, Digitenne is te slecht voor woorden, maar blijkbaar zijn er nog een hoop mensen met een kleine televisie waarop dit beoordeeld wordt
Sterker nog, de meeste mensen zien het gewoon niet. Mijn zusje heeft Digitenne op een 30-40" flatscreen, mijn ouders hebben het op de slaapkamer op een flatscreen, en ze zien niet wat er "mis" mee is.
Ik kan het niet aanzien, zelfs op mijn KLEINE CRT-TV in de slaapkamer (wat is dat, 17" ofzo) kan ik de lompe compressie goed zien, maar de minder technisch onderlegde gebruiker lijkt het gewoonweg niet op te merken. Zelfs als ze erop wijs zien ze het niet!

Saved by the buoyancy of citrus

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:39
Kan me nog herinneren dat ze ooit adverteerden met DVD kwaliteit..

En ja, op een CRT-TV is het ook te zien, zij het een stuk minder. Ik kijk nu noodgedwongen digitenne op een 26" LCD-TV van Sony en NED 1/2/3 is nog te doen maar de rest is gewoon niet leuk om naar te kijken.

Maar ach, dat is met satelliet tv precies hetzelfde. Dat is ook gewoon ruk door de compressie die er overheen zit (ik praat over de SD kanalen, HD heb ik nog niet gezien van CanalDigitaal). Voor het beste beeld moet je toch kabel hebben of een glasaanbieder die het rechtstreeks overzet van de mediagateway.

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 18:25
In de eerste plaats, iedereen kan zich opgeven om mee te doen met de providor monitor. Dus doen, worden de uitkomsten beter van.

Ik snap wel hoe dit ontstaat. De ziggo kwaliteit zal beter zijn bij mensen die alles (bekabeling etc) op orde hebben. Echter veel mensen hebben oude bekabeling liggen, worden door Ziggo op digitaal gezet en hebben dan dus geen prettige gebruikservaring.

Overigens ook als je bekabeling 100% op orde is kan je die ervaring hebben, toevallig 2 weken terug minden in een uitzending net 5 plotseling blokken en geen signaal, vervolgens een paar andere zenders ook. Als simpele ziel zeg ik dan ook: Ziggo? Slechte ervaring.

Overigens stond een paar uur later het signaal weer gewoon op 100%. Dit was gewoon een incident.

De mensen die zijn overgestapt op XS4All hebben dat natuurlijk niet met totaal gedateerde coax kabels gedaan, en daardoor is denk ik de ervaring beter :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar je zou toch zeggen. De XS4all klanten zijn kritische consumenten. Dat zijn vaak toch mensen die het beste willen en technische kennis hebben. Ik had toch verwacht dat die klanten wel zouden zien dat hun beeld minder goed is.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 21:23
Zodra de Consumentenbond ergens voor staat dan neem ik het al met een korel zout.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk dat het komt doordat mensen die ADSL kiezen vaak geen mogelijkheid hebben tot Kabel (anders zouden ze wel kabel nemen, uitzonderingen daargelaten). Mensen die kabel hebben, zullen alleen bij problemen met kabel "downgraden" naar adsl. Objectief vergelijken is dan lastig.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:37:
Ja, maar je zou toch zeggen. De XS4all klanten zijn kritische consumenten. Dat zijn vaak toch mensen die het beste willen en technische kennis hebben. Ik had toch verwacht dat die klanten wel zouden zien dat hun beeld minder goed is.
Integendeel. Xs4all heeft vooral een naam voor kwaliteit bij minder technisch onderlegde mensen. Ik zou zelf nooit xs4all nemen: ze leveren niks wat je niet ergens anders ook kunt krijgen (behalve ipv6) maar vragen er wel veel te veel geld voor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Magic schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:42:
Ik denk dat het komt doordat mensen die ADSL kiezen vaak geen mogelijkheid hebben tot Kabel (anders zouden ze wel kabel nemen, uitzonderingen daargelaten).
Ik heb VDSL voor internet en (analoge) kabel voor TV (en radio). Dat is een bewuste keuze omdat ik niet voor alle vermaak van één provider afhankelijk wil zijn.
Helaas ben ik dat 's avonds wel: als de stroom uitvalt, heb ik geen TV of internet meer en wordt het lezen van een boek ook lastig ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:27
Ik weet niet of XS4ALL-gebruikers nog steeds de wat technischere mensen zijn hoor. Zoals al eerder aangegeven in het topic, de Consumentenbond heeft geen echte vergelijkingstest gedaan. Zij hebben panelleden een oordeel laten geven over hun eigen provider en vervolgens heeft de bond zelf geconcludeerd dat een hogere tevredenheid over de eigen provider, betekent dat provider A betere beeldkwaliteit dan provider B levert. Wat natuurlijk onzin is...

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan het natuurlijk op verschillende manieren lezen. Als jij enkel SD kan ontvangen (analoog/digitenne of IPTV), beoordeel jij de kwaliteit van die beelden, wat voor zo'n kwaliteit gewoon goed is (KPN digitale TV is best netjes).

Zelfde geld voor digitenne, beeld zelf is mischien matig (afhankelijk van je TV en grootte natuurlijk), maar als het beeld wel storingvrij blijft, is het logisch dat de kwaliteit ervan dus hoger is.

Maar als ik dan bv Caiway HD TV ga bekijken, natuurlijk is het beeld 'mooier', maar de kwaliteit is aanzienlijk lager, regelmatig frameskip, storingen, wegvallen zenders.

Ze hadden in dat opizcht gewoon SD/HD moeten splitsen, xs4all bied (buiten glasvezel) afaik geen HD aan, en zou apart moeten worden beoordeeld tov van de scart-ontvangers van de kabelaars.

Wij hebben hier ook mensen soms over de vloer die naar de TV kijken en zeggen 'zo, mooi he dat HD beeld'. Dan ze maar uitleggen dat dit een SD decoder is via scart en de TV het enkel wat 'opleukt' om het nog beetje mooi te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 17-10-2012 12:10 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beslist geen regelmatige uitvallers met HD van Caiway hoor. Dat hoort beslist niet. Als ik jou was zou ik de technische dienst van Caiway eens bellen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:11:
Ik heb beslist geen regelmatige uitvallers met HD van Caiway hoor. Dat hoort beslist niet. Als ik jou was zou ik de technische dienst van Caiway eens bellen.
Tuurlijk kan dat wel, slechte aansluiting, zeer slecht signaal, etc etc. Ikzelf had nooit echt problemen met TV, maar internet.. 71 calls, 19 tickets, en toen maar overgestapt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
CyBeR schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:47:
[...]

Integendeel. Xs4all heeft vooral een naam voor kwaliteit bij minder technisch onderlegde mensen. Ik zou zelf nooit xs4all nemen: ze leveren niks wat je niet ergens anders ook kunt krijgen (behalve ipv6) maar vragen er wel veel te veel geld voor.
Dat is de waarheid als een koe. Vorige week bij een zakelijk abbonoment van xs4all mee gemaakt dat de klant spontaan geen telefonie en internet meer had. DE draytek (lees: draaktek) was spontaan gaan hard ressetten, wat bleek na telefonischs navraag: xs4all ondersteunt de draaktek niet dus mocht ik het met mijn beperkte kennis op sip account zelf gaan uitzoeken :( resultaat: ruim 3 uur zat dit eet terras zonder internet en telefonie dus veel verlies van bestellingen. Had xs4all deze zakelijke klant nou niet even een handje kunnen helpen?

Ik heb de klant direct geadviseert weg te gaan bij xs4all en over te stappen naar kpn, en daar stond hij volledig achter. Voordeel(tje) is dat bij de experiabox (ook niet alles) de sipaccount automatisch worden geladen dus de de bestellingen kunnen gewoon doorgaan gezien ik niet hoeft te kloten met sip account en diverse andere instellingen.

Conclussie: ben blij dat ik zelf niet bij xs4all zit, wat een bedroefende zakelijke ondersteuning :(

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:44
Wat een overdreven gedoe weer.
Er is geen enkele provider die third party modems of routers ondersteunt.
Dat is dus eigen risico.
Daarom levert elke provider zijn eigen hardware waarmee men wel support over geeft.

Ontopic:
Consumentenbond en techniek gaan niet samen.
Ze zijn goed voor luiertests en zo.
Zo snel als er een stekker aan zit, gaat het de mist in.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 18:30

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

marcel23456 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:35:
[...]

Dat is de waarheid als een koe. Vorige week bij een zakelijk abbonoment van xs4all mee gemaakt dat de klant spontaan geen telefonie en internet meer had. DE draytek (lees: draaktek) was spontaan gaan hard ressetten, wat bleek na telefonischs navraag: xs4all ondersteunt de draaktek niet dus mocht ik het met mijn beperkte kennis op sip account zelf gaan uitzoeken :( resultaat: ruim 3 uur zat dit eet terras zonder internet en telefonie dus veel verlies van bestellingen. Had xs4all deze zakelijke klant nou niet even een handje kunnen helpen?

Ik heb de klant direct geadviseert weg te gaan bij xs4all en over te stappen naar kpn, en daar stond hij volledig achter. Voordeel(tje) is dat bij de experiabox (ook niet alles) de sipaccount automatisch worden geladen dus de de bestellingen kunnen gewoon doorgaan gezien ik niet hoeft te kloten met sip account en diverse andere instellingen.

Conclussie: ben blij dat ik zelf niet bij xs4all zit, wat een bedroefende zakelijke ondersteuning :(
Precies dit:
cornfed99111 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:53:
Wat een overdreven gedoe weer.
Er is geen enkele provider die third party modems of routers ondersteunt.
Dat is dus eigen risico.
Daarom levert elke provider zijn eigen hardware waarmee men wel support over geeft.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 18:25
KPN heeft ook leuke grappen hoor, bekend probleem dat hun router een bepaalde nokia smartphone niet ondersteund, zeggen ze doodleuk dat internet ook alleen voor computers is bedoeld... (is overigens al een paar jaar geleden).

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11 19:19
marcel23456 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:35:
[...]

Ik zit bij telfort met een draytek modem, (i.p.v. de meegeleverde zyxel) en als er dan niet uit kom verwacht ik natuurlijk niet van telfort dat ze dat oplossen. Maar wel van draytek. Je betaalt er meer voor omdat het eigenlijk (semi-)professioneel spul is, en dat betekent niet alleen goede kwaliteit, maar ook goede support.

Overstappen naar KPN gaat niet veel helpen. Als er dan eens iets is kun je zelf helemaal niets doen (die experia box zit behoorlijk op slot) en ben je dus volledig afhankelijk van KPN. Hoe snel denk je dat die je helpen...?
Pagina: 1