Voor 1155 komt wellicht nog één refresh. Het is nog maar helemaal de vraag welke modellen dat gaan worden. Bij de vorige twee consumenten series waren het de modellen die simpelweg "opverkocht" waren.
Ik zou daarbij denken aan opvolgers voor de 3225, 3450, 3570 en 3770. Hexa-cores komen er niet, Octo-cores ook niet. Refreshes zijn daarnaast leuke mini-boosts, maar niets wat je niet met een OC zelf kan doen.
Voor 2011 komen nog een lading nieuwe 6 en 8 cores meen ik. Sterfens duur alleen, de snelste versie die ze nog gaan uitbrengen naast het huidige aanbod zal dan het stokje overnemen van de 3960X en een $1000 kosten. (veelal €930) Die zal dan wel op 3970X uitkomen en 3.4Ghz draaien. Deze 3960X is simpelweg een geweldige snelle CPU, maar goed het is maar net waar je em voor nodig hebt. Enkel de Xeon E-26xx's zijn sneller, nahjah niet in ghz, maar in het feit dat ze 8-cores hebben. En nooit onder de €1000 mogen komen. Ik geloof dat je de middenmoter op 2.7~2.8Ghz voor €1600 kunt kopen.
Absoluut onzinnig voor games! Pak lekker voor een niet te gekke prijs een Z77 bord, stop er een 3570K of 3770K in, overclock deze netjes, 8GB ram ernaast (1600 / 1866mhz) tune je ram netjes (of XMP als je lui bent) en stop er een zware videokaart in. Dat laatste is voor het overgrote deel van de games veel belangrijker.
Alleen voor 2x een GTX 690 is een LGA2011 systeem aan te raden, omdat de 690's (die niet eens altijd in SLI kunnen, ik geloof dat alleen Asus die maakte) tegen de limiet van PCI-Ex 3.0 8x mode aan zitten.
Ook voor 8x of 16x PCI-Ex RAID kaarten / on-card SSD's kan je eigenlijk alleen met de X79 aan de gang. Maar wederom, niet nuttig voor games.
Volgend jaar komt Intel met Haswell, nieuwe socket, nieuwe CPU's en het is nog maar de vraag of gamers er iets aan gaan hebben.