Voor mijn eerste casemod wou ik iets drastisch oen met de case en dit was wat gaten opvullen en de achterkant omdraaien. Nu was ik de vorige dagen al aan het voorbereiden en gisteren van start gegaan, iets te vinnig want had te veel gedemonteerd maar zo is het wel handiger om er aan te werken.
De kast waar het omgaat is een Chieftec Dragon midi tower, zo ziet ze eruit als ze nieuw is (foto is niet van mij):

De eerste mod (een aantal jaar gelden) dat ik er aan gedaan heb was de onderste drive bay houder verwijderd en verplaats naar beneden, zodoende dat er wat meer ruimte zat tussen de drives en de graka en wat fans geplaatst:

De laatste aanpassing dat ik had gemaakt was in het zijpaneel zat een kleine ventilator dat een hels lawaai maakte, deze vervangen door een 120 exemplaar dat wat meer debiet maakte, maar toen had ik het probleem dat de kast niet meer dicht ging, dus heeft deze zo een aantal jaar open gestaan en genoeg stof verzameld.
Hardware dat er uit is en er terug ingaat:
* Asus P5Q deluxe
* Q9550 onder een Mugen2
* 8GB ram (2 x 2GB Kingston Value ram en 2 x 2GB G.Skill F2-8000CL5D)
* Asus 5770
* 5.1 Sound kaartje (kan het merk niet lezen vga zit er voor) C-Media
* Sata600 kaartje met marvel 91xx chip op
* Corsair 550 voeding
* Samsung 830 64GB
* Western Digital 1TB Green (WD10EARS)
* Western Digital 500GB Black (WD5000AAKS)
En staat mooi te werken open en bloot, het is maar voor een paar dagen
Het idee.

Correctie: Handvat blijft anders problemen met de kast te openen.
Correctie: fans blijven maar krijgen "betere" bevestigingsmogelijkheid
Echt custom gaat het niet worden gewoon iets standaard poep simpel en was vanplan om het hel gedeelte om te draaien zodoende dat dezelfde kant bleef behouden voor opening maar dat gaat niet, moet ik een heel nieuw achterstuk maken en kan dat niet (nog het geld nog de machinerie ervoor), dus 180° verticaal gedraaid dan maar.
Nu had ik niet echt een werk titel tot ik gisteren begon met het lassen van het zijpaneel en na een tijdje toch wel geprobeerd deftig er op te letten staat het een beetje krom en ik had ook niet echt de goesting om het allemaal echt netjes te doen zodus gewoon plaatje ertegen en er tegen lassen.
OngelooflijkJunkAaneenGelast
(als iemand een betere titel weet mag die dat altijd laten weten)
Progress: kast leeghalen
wat een kabel bende, dat heb je als je de kast al een hele tijd hebt en er toen nog niet zoiets bestond als cable management vanuit het fabriek, word trouwens aangepast heb paar sluiven gemaakt voor kabels door te laten.

en dan was hij leeg.

Meer foto's kun je op volgende link vinden: http://s63.photobucket.co..._dmc/system/min%20pc/cip/
De kast waar het omgaat is een Chieftec Dragon midi tower, zo ziet ze eruit als ze nieuw is (foto is niet van mij):

De eerste mod (een aantal jaar gelden) dat ik er aan gedaan heb was de onderste drive bay houder verwijderd en verplaats naar beneden, zodoende dat er wat meer ruimte zat tussen de drives en de graka en wat fans geplaatst:

De laatste aanpassing dat ik had gemaakt was in het zijpaneel zat een kleine ventilator dat een hels lawaai maakte, deze vervangen door een 120 exemplaar dat wat meer debiet maakte, maar toen had ik het probleem dat de kast niet meer dicht ging, dus heeft deze zo een aantal jaar open gestaan en genoeg stof verzameld.
Hardware dat er uit is en er terug ingaat:
* Asus P5Q deluxe
* Q9550 onder een Mugen2
* 8GB ram (2 x 2GB Kingston Value ram en 2 x 2GB G.Skill F2-8000CL5D)
* Asus 5770
* 5.1 Sound kaartje (kan het merk niet lezen vga zit er voor) C-Media
* Sata600 kaartje met marvel 91xx chip op
* Corsair 550 voeding
* Samsung 830 64GB
* Western Digital 1TB Green (WD10EARS)
* Western Digital 500GB Black (WD5000AAKS)
En staat mooi te werken open en bloot, het is maar voor een paar dagen
Het idee.

Correctie: Handvat blijft anders problemen met de kast te openen.

Nu had ik niet echt een werk titel tot ik gisteren begon met het lassen van het zijpaneel en na een tijdje toch wel geprobeerd deftig er op te letten staat het een beetje krom en ik had ook niet echt de goesting om het allemaal echt netjes te doen zodus gewoon plaatje ertegen en er tegen lassen.
OngelooflijkJunkAaneenGelast

Progress: kast leeghalen
wat een kabel bende, dat heb je als je de kast al een hele tijd hebt en er toen nog niet zoiets bestond als cable management vanuit het fabriek, word trouwens aangepast heb paar sluiven gemaakt voor kabels door te laten.

en dan was hij leeg.

Meer foto's kun je op volgende link vinden: http://s63.photobucket.co..._dmc/system/min%20pc/cip/
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag