bestand van SSD naar HD

Pagina: 1
Acties:
  • 375 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476601

Topicstarter
Goedeavond allemaal,

Ik heb vandaag mijn nieuwe computer binnen gekregen maar nu blijkt dat alles op mijn SSD schijf staat.
Ik wil graag 'mijn bestanden' en dergelijke verplaatsen naar mijn normale HD, maar nu geeft die elke keer een foutmelding.

Hoer verplaats ik deze bestanden?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Welke foutmelding geeft ie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien handig om te vertellen welke foutmelding.

Edit: Wat je waarschijnlijk zoekt is de locatie van mijn documenten verplaatsen. Dit kan je doen door op de map mijn documenten rechts te klikken en dan de locatie te veranderen.

[ Voor 64% gewijzigd door PilatuS op 16-10-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 21:23

job

Rechtermuisklik op "mijn documenten" (en afbeeldingen, videos etc) > eigenschappen > tabblad locatie.
Daar de nieuwe locatie aanwijzen (Je HD), en op de vraag of windows de documenten mee moet verplaatsen ja zeggen.

Dat is de correcte manier om je bestanden te verplaatsen. Als je daarmee ook een foutmelding krijgt klopt er iets niet.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 16-10-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het kan handig zijn om eerste de mappen die je wilt verplaatsen te kopieeren naar de plek waar je ze wilt hebben. Er wordt namelijk gevraagd om een map te kiezen. Ga je hier de root van de data schijf kiezen komt alles bij elkaar te staan en word het een zooitje. Als je eerst de mappen kopieert kan je netjes de juiste mappen kiezen en staat alles straks netjes waar het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Ik heb zelf deze een keer gebruikt voor Windows 7: http://lifehacker.com/546...rs-directory-in-windows-7
In Windows 8 is dit helaas nog moeilijker geworden, dat laat ik dus maar even achterwege.

Waarom ik trouwens deze manier hebt gedaan is omdat anders Appdata etc achterblijft.
Nu weet je dat Windows écht niets meer vanaf de C:\ user folder uitvoert.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Strunkie schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:13:
Ik heb zelf deze een keer gebruikt voor Windows 7: http://lifehacker.com/546...rs-directory-in-windows-7
In Windows 8 is dit helaas nog moeilijker geworden, dat laat ik dus maar even achterwege.

Waarom ik trouwens deze manier hebt gedaan is omdat anders Appdata etc achterblijft.
Nu weet je dat Windows écht niets meer vanaf de C:\ user folder uitvoert.
Bij mijn meer dan 2 jaar oude Windows 7 installatie is Appdata maar 2GB. Alleen als je erg veel mail binnen krijgt loopt dit snel op, anders valt het wel mee. Bij de meeste mensen is dit denk ik niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Hier nog een how-to van Microsoft zelf over het het wijzigen van je doelmap voor de mijn documenten map.

/edit
Note to self, eerst lezen. Uitleg stond er al 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door LnC op 17-10-2012 12:43 . Reden: Oeps. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SibrenNass
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-04 20:20
Beste Tweakers, de locatie van mijn bestanden en video's verplaatsen lukte mij wel maar ik zit met een ander probleem. Mij (C:) schijf is vol(het is een kleine ssd, en mij (D:) schijf is relatief leeg( 151 gb van de 931) alleen kan ik nu dus geen programma's meer installeren omdat mijn lokale schijf waar me bureaublad opstaat dus vol is, weet iemand of ik dit probleem kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:23

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

SibrenNass schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:57:
Beste Tweakers, de locatie van mijn bestanden en video's verplaatsen lukte mij wel maar ik zit met een ander probleem. Mij (C:) schijf is vol(het is een kleine ssd, en mij (D:) schijf is relatief leeg( 151 gb van de 931) alleen kan ik nu dus geen programma's meer installeren omdat mijn lokale schijf waar me bureaublad opstaat dus vol is, weet iemand of ik dit probleem kan verhelpen?
Bestanden verwijderen van je C-schijf en/of verplaatsen naar je D-schijf, of zeg ik nu iets heel raars 8)7

Overigens is het natuurlijk niet de bedoeling om een topic te kapen, en lees ook Policy: Alle regels die op het forum gelden nog eens door... :/

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Behalve de topickaping horen dergelijke 'helpdeskvraagjes' sowieso niet op Tweakers.net thuis.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.