twee routers achter glasvezel modem?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosso73
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-01-2024
Hallo,

Ik ben op zoek naar een oplossing voor mijn volgende wens...

Ik heb een glasvezel netwerk van Solcon, standaard is daar de Thomson router bij geleverd. Het netwerk werkt zoals het hoort en ik heb daar al mijn randapparatuur aan hangen.

Daarnaast wil ik graag een gastennetwerk. Dit lukt prima want ik heb er een TP-link WR1043ND (DD-wrt) achter hangen met een ander subnetwerk en wachtwoord.

Wat mijn wens nu is: het subnetwerk via mijn TP-Link dmv HMA VPN verbinden. Heb nl. een Apple TV waar ik heel graag HULU op wil kijken.

Daar gaat het mis. Ik krijg dit niet aan de praat. Kan iemand mij vertellen of dit uberhaupt wel mogelijk is?
Ik dacht slim te zijn om een switch tussen mijn Galaxis modem en Thomson te hangen en daar vervolgens mijn TP-link mee te verbinden. Het blijkt dat de THomson dat niet leuk vindt want er is via de Thomson router geen internet verbinding meer.. Heeft iemand een tip of dit kan en zo ja, hoe??

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het volgende doen:

1. Zet het gast netwerk (bedraad of draadloos) op de Thompson.

2. TP-Link even flashen met DD-WRT software. Met deze software kan je een VPN opzetten naar veel commerciële providers. Aan deze TP-LINK hang je je Apple TV.

Nadeel: 2 x NAT. Maar omdat het via VPN gaat weer niet. Probeer het eens....