Toon posts:

Printer monitoring software

Pagina: 1
Acties:

• svsoke
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-12-2022
Beste medetweakers,

Sinds kort hebben wij een mooie laserprinter in onze woonkamer staan, maar om nu te voorkomen dat iedereen opeens 1000 pagina's gaat printen zoek ik eigenlijk nog een manier om te loggen wie wat print. Er is een gemeenschappelijke computer waar hij op aangesloten zit, dus is net iets ingewikkelder dan een simpele printlogger...

Aanvankelijk wilde ik zelf een script schrijven dat alle printopdracht afvangt en dan een loginscherm laat zien waar je dan je gegevens kan invoeren om het bij te houden, zijn die correct dan mag je printen en wordt een aantal prints bij je geturfd. Op zich niet zo moeilijk dacht ik, maar ik heb geen idee hoe ik die printopdrachten moet afvangen. Heb ervaring met C, C++, C#, Ruby, Scala, Java, Visual Basic, Batch, Groovy en nog wat talen, maar geen idee waar ik dat zou moeten zoeken...

Of als iemand leuke freeware weet die dit ongeveer doet zou dat ook geweldig zijn!

"what if we all die?" "Then my boot will find your ass in hell!"

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Oud Linux bakje met CUPS er op zou genoeg moeten zijn lijkt me :)
Zie http://www.cups.org/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• svsoke
Dank! Ik zie ook dat deze open source is! Dus kan het login systeem ertussenin plempen:) Zal het even uitzoeken en ergens online zetten zodat andere geïnteresseerden er ook bij kunnen!

[edit] Volgens mij is het linux only, maar het in een windows bak...Lastig!

[Voor 17% gewijzigd door svsoke op 17-10-2012 01:37]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:50
Kijk eens naar ClearOS of Zentyal.
Dat zijn leuke linux distro's die niet te lastig zijn.

En daarop kun je wel CUPS gebruiken ;)

[Voor 18% gewijzigd door aZuL2001 op 17-10-2012 01:42. Reden: aanvulling]

Abort, Retry, Quake ???

• svsoke
Het probleem is Linux niet maar dat er al windows op geinstalleerd staat en ik retarded huisgenoten heb die nog maar net naar een netwerkmap kunnen navigeren om een filmpje op te zetten...Dus ik laat er denk ik gewoon windows op staan;)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kijk eens of je wat met de standaard windows "print job notification" kunt. Hiermee worden gegevens over printjobs bijgehouden in de eventviewer.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee