Acer Aspire Laptop upgraden met SSD+W7 of nieuwe kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:59

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Topicstarter
Hey guys,

Mijn vader heeft een 6 jaar oude Acer Aspire 5024 WLMi, deze klapjap wordt wat traag en ook de accu is inmiddels defect.

Nou is mijn vraag is het zinvol om deze laptop nog nieuw leven in te blazen met:

* een 256 gb SSD............................. € 165
* een nieuwe accu..............................€ 100
* Windows 7 OEM............................. € 85
-------+
€ 350

of kan ik mijn pa beter een nieuwe laptop kopen voor een kleine meerprijs?

SPECS:

Processor: AMD Turion 64 ML-34 1.8 GHz 1 MT L2 Cache
Main board: ATI Mobility RADEON XPRESS 200 chip set
Memory: 2 x 512 MT Samsung M4 70L6524CU0-CB3 PC2700U 2.5-3-3-7
Video card: ATI Mobility Radeon X700 128 MT (LX.A4605.061) and/or 256 MB(LX.AA505.010), (331 MHz memory -, 358 MHz core clock)
Display: 15.4 inch WXGA TFT 1280x800 pixel 16:10 widescreen
Hard disk: Seagate Momentus 4200,2 100GB ST9100822A 100GB 4200 U/min 12 ms (data sheet lt) 8 MB Cache

Ben benieuwd naar jullie meningen :) bij voorbaat bedankt voor de input _/-\o_

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 13:19
Neen! Het is een Acer, je mag al blij zijn dat hij het zo lang heeft vol gehouden. Dan nog, er zit een hele beroerde ATi chipset in en die gaat zeker niet goed om met SSD's.

Bespaar je de moeite en ga kijken voor een nieuwe laptop waar je later zelf een nieuwe SSD in kunt zetten (is veel goedkoper en je kunt je eigen merk/model kiezen).

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Dat is wel een heel oud voor een laptop :+
Windows 7 zou ik daar niet meer opzetten, eerder een lichte Linux distro..

Ik denk dat zelf de goedkoopste laptops die er nu op de markt zijn, merkbaar beter presteren. Misschien dat je dan wel wat moet inboeten op build-quality. Probeer er zeker een SSD in te steken, daar zal je pa het meeste snelheid van uit halen. (in die nieuwe laptop dus)

-> maak eens een post aan in laptop aankoopadvies (best het beleid van dat forumdeel wat volgen zodat je optimaal geholpen kan worden dat je hier kan vinden: LAA beleid)

Ik weet niet wat je budget is om een nieuwe laptop te kopen, maar dit zou een optie kunnen zijn:
pricewatch: Asus X54 Series X54C-SX447V+ pricewatch: Samsung 830 series 128GB
- ASUS -> goed merk
- USB 3.0 poort voor nu en de nabije toekomst (zal hem wellicht weer 6 jaar ofzo gebruiken?)
- supersnel dankzij de SSD (waarbij hij zelf lichtjes meer HDD space zal hebben, of had hij eigenlijk ruimte tekort?)
- beter scherm dan nu
- goede processor voor de prijs (in vergelijking met andere en met de cpu in die acer)

-> zeker niet zonder SSD gaan eigenlijk, zal de laptop even snel reageren / opstarten als van een dure laptop

[ Voor 69% gewijzigd door SmokingCrop op 17-10-2012 00:01 ]

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:59

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Topicstarter
rookie no. 1 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:31:
Neen! Het is een Acer, je mag al blij zijn dat hij het zo lang heeft vol gehouden. Dan nog, er zit een hele beroerde ATi chipset in en die gaat zeker niet goed om met SSD's.
Okay, thanks Rookie, dat wist ik niet. Ik begreep wel dat oudere laptops een SSD niet aankonden maar niet welke wel of niet. Deze chipset is dus wat minder geschikt. Voor mijn huidige laptop kon ik bij de Laptopshop vrij simpel zien welke SSD geschikt was, de Acer staat er niet meer op ook.
SmokingCrop schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:33:
Dat is wel een heel oud voor een laptop :+
Windows 7 zou ik daar niet meer opzetten, eerder een lichte Linux distro..

Ik denk dat zelf de goedkoopste laptops die er nu op de markt zijn, merkbaar beter presteren. Misschien dat je dan wel wat moet inboeten op build-quality. Probeer er zeker een SSD in te steken, daar zal je pa het meeste snelheid van uit halen. (in die nieuwe laptop dus)

-> maak eens een post aan in laptop aankoopadvies (best het beleid van dat forumdeel wat volgen zodat je optimaal geholpen kan worden dat je hier kan vinden: LAA beleid)

Ik weet niet wat je budget is om een nieuwe laptop te kopen, maar dit zou een optie kunnen zijn:
pricewatch: Asus X54 Series X54C-SX447V+ pricewatch: Samsung 830 series 128GB
- ASUS -> goed merk
- USB 3.0 poort voor nu en de nabije toekomst (zal hem wellicht weer 6 jaar ofzo gebruiken?)
- supersnel dankzij de SSD (waarbij hij zelf lichtjes meer HDD space zal hebben, of had hij eigenlijk ruimte tekort?)
- beter scherm dan nu
- goede processor voor de prijs (in vergelijking met andere en met de cpu in die acer)

-> zeker niet zonder SSD gaan eigenlijk, zal de laptop even snel reageren / opstarten als van een dure laptop
dank voor je reactie SC

Linux gaat 'm niet worden voor Pa vrees ik.

Thanks voor je adviezen, het kiezen van een nieuwe klapjap kom ik wel uit denk ik.
Wat betreft buildquality is die Acer nou niet echt een hoogvlieger hoor, kwamen al vrij snel barstjes in namelijk.

Ik heb hier een Asus K50in waar ik gister een 256gb Samsung 830 SSD in gefrot heb en W7 op heb gezet, sodeju wat is dat een snelle machine nu zeg _/-\o_

Die Asus X54 die je tipt is een fraaie trouwens, mooie specs voor 't geld en later kan daar een SSD in, die laptop is al een stuk sneller dan de huidige Acer.

muchos gracias voor de input :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison