ssd schijf ocz agylity3 in apparaten en printers gedeelte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf26966
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 20:54
Hi ik heb iets raars volgens mij.
Ik heb op een socket 775 bord de asus rampage exstreme een ssd vsn ocz agility3 aangesloten op een sata aansluiting.
Nu is het rare dat die gewoon te zien is in apparaten en printers.
Nu kan ik gewoon onder in de taakbalk rechtsklikken op Hardware veilig verwijderen en media uitwerpen op de ssd schijf klikken zodat die verwijdert word.
Maar die ssd hoort daar toch gewoon helemaal niet tussen te staan?

Is er iemand die dit probleem kent en de oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit is helemaal geen probleem om op te lossen en een heel normaal verschijnsel, maar als je de moeite had genomen de GoT Search eens te raadplegen dan had je geweten dat dit gewoon een standaard feature is van de S-ATA interface. :)

S-ATA ondersteund gewoon het "hot-swappen" van hardeschijfen, waar SSD's ook onder vallen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf26966
_Dune_ schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:27:
Dit is helemaal geen probleem om op te lossen en een heel normaal verschijnsel, maar als je de moeite had genomen de GoT Search eens te raadplegen dan had je geweten dat dit gewoon een standaard feature is van de S-ATA interface. :)

S-ATA ondersteund gewoon het "hot-swappen" van hardeschijfen, waar SSD's ook onder vallen.
ok,ik vond het een beetje raar omdat op mijn eigen pc met ssd heb ik dat niet dat ik hem kan verwijderen via taakbalk.
Niet dat het voor mij een probleem is dat die er staat,maar deze pc moet naar iemand anders die al wat ouder is en ik wil niet dat hij per ongeluk dat zou gaan verwijderen op die manier.
Is er niet een manier om dat niet meer te laten zien in de taakalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356260

Registersleutels aanpassen lijkt me een goede oplossing, of gewoon de melding uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf26966
Anoniem: 356260 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 23:05:
Registersleutels aanpassen lijkt me een goede oplossing, of gewoon de melding uitzetten.
Zou je dan ook misschien kunnen uitleggen van het hoe en wat.
Hoe register aanpassing, en hoe uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens1967
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:44
_Dune_ schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:27:

Als dit een standaard feature is voor interne S-ATA schijven, waarom zijn dan bijv bij mijn pc deze niet zichtbaar? In de desktop van topic starter zitten ook een SSD en nog meerdere S-ATA harde schijven, maar geen van deze duiken op bij 'Apparaten en printers' of bij 'Hardware veilig verwijderen'.

Het probleem ligt dus volgens mijn bescheiden mening ergens anders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-07 16:00

ResuCigam

BOFH

Volgens mij heb je dit verschijnsel alleen zodra je een S-ATA schijf via AHCI (dat hotswap ondersteunt) aansluit.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf26966
ResuCigam schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:19:
Volgens mij heb je dit verschijnsel alleen zodra je een S-ATA schijf via AHCI (dat hotswap ondersteunt) aansluit.
maar heb je ook een oplossing om alleen die melding van die ssd schijf uit te zetten.
Pc word namelijk voor iemand anders en ik heb geen zin dat die er mee de mist ingaan.
Iemand melde in het register uitzetten,maar hoe doe ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Aangezien ik geen specs van je ken is dat moeilijk te zeggen, Snarf26966. Maar als je SSD op de Intel controller draait kun je proberen de Intel RST drivers te installeren (iastor.sys in AS SSD) die waarschijnlijk de SSD als hot-swap verbergt in de systray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf26966
Anoniem: 15758 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:15:
Aangezien ik geen specs van je ken is dat moeilijk te zeggen, Snarf26966. Maar als je SSD op de Intel controller draait kun je proberen de Intel RST drivers te installeren (iastor.sys in AS SSD) die waarschijnlijk de SSD als hot-swap verbergt in de systray.
Is opgelost.
Ik heb op de website van intel de laatste driver geïnstalleerd en nu is het weg uit de taakbalk.
Grote dank van deze kant.
Pagina: 1