2x zelfde Monitor onder Monitors/ Device Manager

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-07 12:27
Sinds ik vanmiddag een andere monitor aan m'n pc had gekoppeld en erna weer terug naar mijn eigenlijke monitor was gegaan, merkte ik op dat bij Device Manager ineens Generic PNP monitor stond. Eronder stond mijn standaard monitor de hp 2710m.
Bij kleurprofielen bleef de Generic PNP Monitor de voorkeur krijgen boven de instellingen van mijn Hp monitor. Erg frustrerend. Na het handmatig geprobeerd te hebben met een .inf bestand van de 2710m driver, is de Generic PNP monitor weer veranderd in 2710m monitor.
Nu staat er dus alleen onder Monitors, maar liefst twee keer 2710M.

Kan iemand mij uitleggen wat er precies aan de hand is en hoe ik er wellicht voor kan zorgen dat er gewoon weer één 2710m komt te staan.

Mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Een keer opnieuw opstarten?? Wellicht heeft je pc nu voor de eerste keer 2 schermen aan moeten sturen, en slaat die instellingen op onder de naam van die 2e monitor? (of zit ik nu helemaal verkeer te denken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304539

Verwijder beide monitors uit de devicemanager > afsluiten > nieuwe monitor aansluiten > opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
Dank voor de antwoorden. Ik wil voor de duidelijkheid nog aangeven dat de nieuwe monitor niet meer wordt aangesloten. Dus alleen m'n HP monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan nog, beiden wegmikken en opnieuw opstarten.
Oorzaak kan overigens zijn dat je monitor even via VGA ipv DVI aangesloten hebt ofzo, dan denkt ie dat er nog een monitor aan (kan) hangen) :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
Dat had ik inderdaad geprobeerd, beiden uninstallen. Toen kwam 2x Generic PNP Monitor er voor in de plaats. De LG monitor is via HDMI aangesloten geweest en de HP altijd via DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:08

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Even naar de beeldscherminstellingen gaan en het tweede scherm 'ontkoppelen'? Of laat Windows opnieuw zoeken naar schermen. Dan moet 't goed gaan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
Ik heb zojuist beiden uninstalled, monitor losgekoppeld... Zelfde verhaal. Generic PNP Monitor x2 bij Device lijst. Heb ze beiden weer met 2710m .inf bestand updated. Nu moet ik er voor zorgen dat er één wordt verwijderd. De vraag is hoe verwijder je voor eens en altijd zo'n 'monitor' als ie elke keer terugkomt als een Generic PNP monitor (from hell)....

Wat bedoel je met 'Windows zoeken naar schermen', HoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

denk dat hij bedoelt Windows laten zoeken via 'hardware toevoegen' en knop op de bovenbalk van apparaat beheer nadat je ze verwijderd hebt. Maar aangezien je ze al verwijderd hebt en opnieuwe hebt opgestart gaat het niet helpen denk ik. Misschien heeft je monitor teveel pixels om als één scherm gedetecteerd te worden > Working as designed :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
Haha, jaja, maak er maar grappen over ;-) Het gaat erom dat dat eerst niet zo was. Er stond gewoon 1 monitor in de device lijst en nu niet meer. Misschien moeten er bepaalde files worden gedelete in Windows > INF map? Wellicht weet iemand daar meer over. Bruikbare tips zijn meer dan welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:08

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

g1de0n schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 00:38:
Ik heb zojuist beiden uninstalled, monitor losgekoppeld... Zelfde verhaal. Generic PNP Monitor x2 bij Device lijst. Heb ze beiden weer met 2710m .inf bestand updated. Nu moet ik er voor zorgen dat er één wordt verwijderd. De vraag is hoe verwijder je voor eens en altijd zo'n 'monitor' als ie elke keer terugkomt als een Generic PNP monitor (from hell)....

Wat bedoel je met 'Windows zoeken naar schermen', HoT?
Rechtermuisknop bureaublad > Schermresolutie > Detecteren.

Heb je ook al geprobeerd om wat in je videosettings aan te passen? Welke videokaart heb je? Heb je niet toevallig SLI (in geval van nVidia, dat zeg je niet) van je videokaart uitgeschakeld om beeld te krijgen op 't andere scherm, en geeft Windows automatisch deze optie weer omdat er 2 schermen aan kunnen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
Zojuist geprobeerd. Geen verschil... Ik run een simpele Intel hd 3000 op het moment. Ik heb even 2 screens gemaakt van de vensters waar het om gaat:

http://i.imgur.com/gyiDe.jpg
Pagina: 1