Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaring met game-waardige PC in klein behuisde omgeving

Pagina: 1
Acties:

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 16:14
Beetje aparte topic titel misschien, maar zie mijn probleem.
Tot een paar jaar geleden speelde ik veelal games op mijn PC, deze upgrade ik ook geregeld, maar sinds 4-5 jaar speel ik voornamelijk op mn Xbox360. Mijn PC heb ik dus ook niet meer geupgrade in de afgelopen jaren.

Nu wil ik toch de laatste tijd wat vaker een PC-game gaan speel, voornamelijk spellen als Diablo3, Starcraft2, The Walking Dead etc. Dus geen shooters of heel veeleisende games, maar toch wel het liefst grafisch meer dan gemiddeld.

Het probleem is nu alleen dat ik woon met mijn vrouw en zoontje in een 3 kamer appartement, dus eigenlijk is er geen aparte ruimte om een PC te huisvesten. Het makkelijkst zou zijn om een laptop in de woonkamer te gebruiken, alleen ben je dan voor een game-waardige laptop minstens 1500,- kwijt ofzo. En dan kan je hem ook nog eens niet upgraden.

Dus vroeg me af of er mensen waren met ongeveer dezelfde beperkte ruimte, maar die op een of andere handige manier een normale PC enigzins hadden weggewerkt. Wil ook niet heel een eigen kast ervoor maken - daar is ook geen ruimte voor.

Ben dus meer op zoek naar inspiratie / ideeen hoe vooral een grotere kast (als dat nodig is) en een 19" scherm handig weg te werken.

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:18
Je kunt je tv gebruiken als monitor, en je pc ergens daarbij plaatsen. Draadloos toetsenbordje en muis erbij en je bent er. Probleem daarmee is vaak dat zithoektafels te laag zijn om comfortabel te gebruiken als oppervlak voor je muis en toetsenbord, maar dat hangt vooral af van je meubulair en is vast wel op te lossen.

Afgezien daarvan wordt het lastig lijkt me. Een te kleine, onhandige pc-hoek creëren waar dat eigenlijk niet past gaat niet werken. Dan is de kans groot dat je toch weer vaker achter je Xbox360 gaat zitten omdat je bijvoorbeeld je knieën niet kwijt kunt of last krijgt van schouders / nek / rug. Dus doe het comfortabel, of helemaal niet. Je kunt ook een laptop van ~800 euro halen (kan alsnog redelijk werken met niet al te veeleisende games), of een tablet (maar dan zit je naar heel andere games te kijken uiteraard). Succes!

[ Voor 11% gewijzigd door geert1 op 16-10-2012 19:29 ]

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:55
Denk inderdaad dat een laptop best mogelijk is, al zit je dan wel met een klein schermpje en enigszins brakke resolutie.

Heb mijn laptop bijna 2 jaar geleden gekocht (1 jaar en 9 maanden om precies te zijn) voor ~650 euro en hierop draaien diablo 3, sc2 en games als dota 2 vrij goed, hoewel de gfx instellingen prob niet top zijn. Lijkt mij dat een laptop van hetzelfde budget dat tegenwoordig echter misschien wel moet kunnen. (mijn laptop = Core i5-2410/GT540M/4GB RAM)

Zou zelf echter liever voor een desktop gaan als daar ff plaats voor is. Merk toch dat ik mn laptop weinig gebruik om te gamen en eigenlijk vrijwel altijd op m'n desktop game. Kun je de kast niet ergens onder een tafel kwijt ofzo? Opzich neemt een monitor + muis weinig meer ruimte in beslag dan een laptop + muis.

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 16:14
geert1 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:26:
Je kunt je tv gebruiken als monitor, en je pc ergens daarbij plaatsen. Draadloos toetsenbordje en muis erbij en je bent er. Probleem daarmee is vaak dat zithoektafels te laag zijn om comfortabel te gebruiken als oppervlak voor je muis en toetsenbord, maar dat hangt vooral af van je meubulair en is vast wel op te lossen.
Heb inderdaad al zitten kijken naar de optie om mn TV als monitor te gebruiken. Maar ten eerste is de resolutie van mn TV niet hetzelfde als van een PC-monitor. En daarnaast is inderdaad het gedoe met toetsenbord en muis. Als daar nou een goede oplossing voor was, dan zou het misschien nog wel een optie zijn. Dan kan je zelfs een hele high-end PC aan je TV hangen en zelfs met je Xbox360-controller games gaan spelen.

Tablet is geen optie, die wil ik gebruiken voor lezen etc. Gaat me echt om weer PC-games te kunnen spelen. Mis dat ^^
Snowdog schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:41:
Denk inderdaad dat een laptop best mogelijk is, al zit je dan wel met een klein schermpje en enigszins brakke resolutie.

...
Kun je de kast niet ergens onder een tafel kwijt ofzo? Opzich neemt een monitor + muis weinig meer ruimte in beslag dan een laptop + muis.
Laptop is misschien wel een optie, kleiner scherm is op zich geen groot probleem. Maar om een beetje redelijke game-laptop te kopen moet je toch wel weer aardig in de buidel tasten - dacht ik zo. En het voelt een beetje als weggegooid geld, aangezien je hem niet meer kan upgraden.

De kast kan wel ergens verstopt worden onder de tafel ofzo. Keyboard en muis vallen ook wel ergens te verbergen, maar voornaamste is eigenlijk de monitor. Die kan je niet zomaar eventjes ergens wegstoppen. Een laptop kan je nog in de kast leggen. Maar een monitor moet je toch ten eerste wat voorzichtiger behandelen en ten tweede zit er ook nog eens een grote onhandige voet aan. Dus zomaar even ergens neerleggen werkt ook niet.

Grootste probleem is met een desktop dus de monitor. Misschien toch eens de TV als optie overwegen. En dan een draadloos keyboard en muis proberen. Zou kunnen werken, zeker met Steam Big Picture mode ^^
Of anders is de laptop de optie to go, denk ik. Alleen kost dat dan meteen weer 2 x zoveel om dezelfde specs te kunnen halen :S

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X