Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 16:49
Ik kreeg vanmiddag een sms binnen van het telefoonnummer +16193257133 met de volgende tekst:

Gefeliciteerd! U bent in Nederland winnaar van de dag! Ga naar*knip* om uw prijs op te eisen en vul de code: 3482

Na een bezoekje aan betreffende site, via de pc, kreeg ik een vage site te zien:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img87/1665/vagesite.jpg

Dit ziet er niet professioneel uit en het lijkt al helemaal niet van Sony af te komen.
Na even alles dichtgetimmerd te hebben, heb ik de code toch maar even ingevoerd, benieuwd wat er zou gebeuren.

Na het invullen van de code wordt je gevraagd om lid te worden van een of andere vage site.
Na even wat fake gegevens te hebben ingevuld wordt je doorgesturd naar een of andere site, waar je gewoon SPAM te zien krijgt.

Daar er al heel veel meldingen over dit smsje gedaan zijn op internet vandaag, maar niet op T.net, lijkt het me handig om even mijn mede-tweakers te waarschuwen, om hier niet op in te gaan en het smsje meteen te verwijderen!

Ik zelf zit bij KPN, maar ook bij T-mobile schijnt het voor te komen.

Het SMS kan trouwens ook over Apple gaan.
Dus verwijderen en niet op ingaan :)

[ Voor 1% gewijzigd door janvanduschoten op 16-10-2012 19:25 ]

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Verwijderd

Spreekt voor zich.

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-10 22:58
Ben je je ervan bewust dat 3842 misschien wel gekoppeld was aan je e-mail, en dat ze nu dus je email geverifieerd hebben? Bereid je voor op meer spam..

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Deze fish, hapt niet zo makkelijk als mistervis007., je zal wel veul spam krijgen

Iperf

• mistervis007
Pruimenvlaai schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:18:
Ben je je ervan bewust dat 3842 misschien wel gekoppeld was aan je e-mail, en dat ze nu dus je email geverifieerd hebben? Bereid je voor op meer spam..
Ik heb zelf nergens een van mijn emailadressen achtergelaten, heb op bovengenoemde site een fake mailadres ingevuld.
En mijn telefoonnummer staat nergens online, dus ik zou niet weten hoe ze dan ten eerste aan de koppelng van telefoonnummer en email zouden moeten komen?
Deze fish, hapt niet zo makkelijk als mistervis007., je zal wel veul spam krijgen
En toch blijft lezen lastig blijkbaar......
Na even alles dichtgetimmerd te hebben
Deze vis hapt dus ook niet zo gemakkelijk ;)
Ik krijg het idee dat je me voor een groentje houdt O-)

[ Voor 22% gewijzigd door mistervis007 op 16-10-2012 19:23 ]

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11 05:12
mistervis007 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:20:
[...]

Ik heb zelf nergens een van mijn emailadressen achtergelaten, heb op bovengenoemde site een fake mailadres ingevuld.
En mijn telefoonnummer staat nergens online, dus ik zou niet weten hoe ze dan ten eerste aan de koppelng van telefoonnummer en email zouden moeten komen?
Als ze de SMS uitsturen, kunnen ze makklijk de volgende data aanmaken:

Code 0000: whatever@domain.com
Code 0001: whatever@domain.com
Code 0002: whatever@domain.com
Code 0003: whatever@domain.com

Spreekt voor zich toch?

• mistervis007
mrFoce schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:22:
[...]

Als ze de SMS uitsturen, kunnen ze makklijk de volgende data aanmaken:

Code 0000: whatever@domain.com
Code 0001: whatever@domain.com
Code 0002: whatever@domain.com
Code 0003: whatever@domain.com

Spreekt voor zich toch?
Nee, niet echt, wat bedoel je precies?

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-11 12:13
Gisteren kregen me moeder en ik op mn werk telefoon deze over Apple, en vandaag van Sony op mijn eigen telefoon allemaal met dezelfde code, de code was bij de Apple website zelfs al ingevuld.

Code is dus niet telefoon gebonden en het smsje kan gewoon genegeerd worden :)

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
mistervis007 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:23:
[...]

Nee, niet echt, wat bedoel je precies?
Die code is naar jouw email-adres gestuurd, jij hebt 'm gelezen en ingevoerd. Adres dat je daar invoert boeit ze niet.
Dus ze weten dat het email-adres waar ze die code naar gestuurd hebben 'leeft'.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• mistervis007
Hyp Hyper schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:26:
[...]

Die code is naar jouw email-adres gestuurd, jij hebt 'm gelezen en ingevoerd. Adres dat je daar invoert boeit ze niet.
De code 3842 heeft iedereen gekregen, dus iedereen dezelfde code......
Dus dan kan er ook geen koppeling zijn van de code met een individueel mailadres :)

(bron: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1663203)

[ Voor 41% gewijzigd door mistervis007 op 16-10-2012 19:27 ]

• DogEatsDog
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-11 23:15
Hyp Hyper schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:26:
[...]

Code is verstuurd naar z'n telefoon ;)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit is overduidelijk spam ja. Fijn dat je daar melding van maakt, maar op een discussieforum heeft dat verder geen plaats.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.