20+ Routers en wlan pieken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07-2023
Geachte tweakers,

In onze "buurt" zijn er nogal wat routertjes actief.
Wat opvalt is bij het gebruik van InSSIDer dat er een dikke handvol zijn die tja, bij gebrek aan betere omschrijving, af en toe lopen te brullen. Dan piekt hun zendvermogen echt giga.

Is er iemand die weet of dit een misread is van InSSIDer of een vervelende / storende functionaliteit van een bepaald type router? Of is het voor jullie een bekende instelling.

Ik zou hier graag achter willen komen, mijn vermoeden is dat deze brulacties er mede voor zorgen dat men elkaar flink in de weg zit qua wlan.

Ik ga nog proberen een plaatje mee te sturen. (voor alles een eerste keer)

Afbeeldingslocatie: http://assets5.pinimg.com/upload/298856125242133551_AUykTcFY.jpg

Groet,

Gubyan

ps. verhip, dan moet ik hem eerst ergens uploaden... komt nog. 8)

[ Voor 14% gewijzigd door gubyan op 16-10-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

volgens mij wel viel een soort misread me al eerder op, pak eens netstumbler

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 16-10-2012 19:03 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
fish schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:02:
volgens mij wel viel een soort misread me al eerder op, pak eens netstumbler
Ga ik meteen ff doen.

Uhm, krijg het niet aan de gang. access denied flitst een icoontje onderin. Any ideas?

[ Voor 17% gewijzigd door gubyan op 16-10-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-07 18:42

geerttttt

Manisch positief

Ik zou zeggen, pak een mooie 200ma router en zet die lekker thuis neer. Blaas je makkelijk hieroverheen in ieder geval, en met een beetje geluk gaan anderen ook nog is op een ander channel om zelf weer beter bereik te hebben :)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

geerttttt schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:07:
Ik zou zeggen, pak een mooie 200ma router en zet die lekker thuis neer. Blaas je makkelijk hieroverheen in ieder geval, en met een beetje geluk gaan anderen ook nog is op een ander channel om zelf weer beter bereik te hebben :)
En dan? Er overheen blazen is makkelijk gedaan maar wat schiet je ermee op in dit geval? Een router zendt zijn signaal op deze manier simpelweg niet uit en dus is het een fout.

@ TS: de prestaties van je eigen draadloze netwerk zijn zeker gewoon prima? :)

De netwerken schieten van ongeveer -80dBm naar -20dBm, een verhoging van 60dBm wat neerkomt op een zendvermogen dat opeens 10^6=1.000.000 keer zo hoog ligt (toch?) >:)

[ Voor 13% gewijzigd door MensionXL op 16-10-2012 19:19 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

geerttttt schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:07:
Ja leuk, waarom zetten we niet gelijk allemaal de magetron open, overbrug de deurschakelaar, en hopen dat iedereen van de wanhoop op de 5 ghz gaat zitten of bedraad gaat werken ?

typische aso opmerking.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
@ TS: de prestaties van je eigen draadloze netwerk zijn zeker gewoon prima? :)
De output van mijn en nog pak hem beet, 2/3 van de andere routers is stabiel qua zendvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

gubyan schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:16:
[...]

De output van mijn en nog pak hem beet, 2/3 van de andere routers is stabiel qua zendvermogen.
Ik bedoelde qua bandbreedte, MB/s, etc. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
MensionXL schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:20:
[...]

Ik bedoelde qua bandbreedte, MB/s, etc. :)
Oeps, nou dat gaat wel redelijk, echter soms zit er zo'n vervelende hik op de lijn. Alsof de packetjes "weggeblazen" worden. En plots vroem komen ze allemaal "binnen".

Wat ik probeer uit te vogelen is of die twintig plus routers de boel af en toe wegdrukken. Als ik daar achter ben kan ik misschien iets aan hun instellingen veranderen (dat vraag ik dan eerst, niet dat ik ga hacken ofzo ;-)

Anyways, to be continued. Moet er vandoor! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

gubyan schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:26:
[...]

Oeps, nou dat gaat wel redelijk, echter soms zit er zo'n vervelende hik op de lijn. Alsof de packetjes "weggeblazen" worden. En plots vroem komen ze allemaal "binnen".

Wat ik probeer uit te vogelen is of die twintig plus routers de boel af en toe wegdrukken. Als ik daar achter ben kan ik misschien iets aan hun instellingen veranderen (dat vraag ik dan eerst, niet dat ik ga hacken ofzo ;-)

Anyways, to be continued. Moet er vandoor! ;)
Kan het niet zo zijn dat je wifi adaptertje gewoon elke paar seconden even 'vastloopt'? :) Oftewel: heb je al een andere wifi adapter geprobeerd? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
MensionXL schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:39:
[...]

Kan het niet zo zijn dat je wifi adaptertje gewoon elke paar seconden even 'vastloopt'? :) Oftewel: heb je al een andere wifi adapter geprobeerd? :)
We hebben het met verschillende apparaten van Laptops en tablets. De zelfde, ff niet bereikbaar.
Via InSSIDer zie ik dat onze router een mooi steady signaal afgeeft. Geen grote uitschieters.

Tot nu toe zie ik enkele boosdoeners. Twee met ssid en een zonder. Die om de zoveel seconden echt of the chart gaan qua db.

Is er ook zoiets als een limiet wat mag in de bebouwde kom? Want ik hoef niet gefrituurd te worden door de overpowerde routers van mijn buren (tikkie overdreven). Vooral de storing die het veroorzaakt vind ik lastig en ik wil niet 3 nieuwe plus 10db antennes op mijn router schroeven om dit "euvel" te verhelpen. Misschien wordt het dan alleen maar erger...

Toevallig had mijn vrouw haar mobiel routertje nog aan staan na thuiskomst, eentje van huawei.
Nou die knalt ook lekker om de zoveel tijd volluit.

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met een protocol wat lekker UP wil zijn, iets in de trend van :

HIER BEN IK , .... pauze ..., HIER BEN IK , ... pauze ..., IK HEB EEN YOUTUBE FILMPJE VOOR JE WAAR BEN JE?, ... pauze ... etc.

Helaas weet ik te weinig van al die verschillende routers. Wie weet nog iets? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
Ahumba,

Na ff spitten heb ik het volgende gevonden:

http://www.metageek.net/f...-Strengths&highlight=peak

The second screenshot is actually the way inSSIDer is supposed to function (how we have it functioning for now). So, when your wireless card receives bad data, inSSIDer receives that same bad data. The way we handle that is that we set it to null which in turn sets the RSSI to 0dBm which causes the spikes you see here. Again, the bad data could be caused by any number of issues which inSSIDer is unable to help you detect.

Dus ... conclusie is dan maar dat de dichtheid van routers zorgt voor vele beschadigde packets, die niet gelezen kunnen worden. De vervuiling is dus erg hoog te noemen. Of dit nu verklarend is voor slechte verbindingen ... ik denk het niet.

De search goes on, maar voor dit topicje is het afgelopen. Dank voor jullie meedenken!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Haha mooi dat het is opgelost ;) Het zou wat zijn als dit echt zou gebeuren, als jij al gefrituurd zou worden, hoe doorbakken zouden de eigenaren van deze routers zich wel niet moeten voelen? >:)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-07 18:42

geerttttt

Manisch positief

fish schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:16:
[...]

Ja leuk, waarom zetten we niet gelijk allemaal de magetron open, overbrug de deurschakelaar, en hopen dat iedereen van de wanhoop op de 5 ghz gaat zitten of bedraad gaat werken ?

typische aso opmerking.
Je kunt de magnetron wel open zetten maar dan heb je wel grotere issues dan een niet werkend wifi ben ik bang...

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Joh, echt ?

Iperf

Pagina: 1