Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:42
Hallo allemaal,

Ik probeer de mediaspeler op mijn slaapkamer (Netgear EVA2000) te verbinden met mijn laptop (XP MCE) via mijn router (Huawei HG655D) om zo bestanden te streamen vanaf mijn laptop. Alles is verbonden met een netwerkkabel, niets is draadloos. Wanneer ik de boel aangesloten heb is het wel mogelijk om filmpjes via youtube te bekijken, maar mijn netwerk wordt niet gevonden.

Recent had ik hetzelfde probleem met mijn Panasonic TX-P50UT50, die ook de server niet kon vinden. Bij beide apparaten lukt dit wel als ik de kabel direct in de laptop plug.

Het vreemde is dat ik lang geleden mijn Asus O!play mediaspeler in de woonkamer wel aangesloten heb gekregen op het netwerk. Die kan dus wel alle gedeelde bestanden zien. (bij netwerklocaties staat hij ook vermeld onder samba client + IP). Die Asus O!Play HDP-R1 heb ik destijds wel getweak met de handleiding die hier op het forum stond.

Heeft iemand advies voor mij om in ieder geval de EVA2000 aan het werken te krijgen op het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Heeft jouw EVA een vast IP adres buiten de DHCP scope?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
ik heb de EVA2000 ingesteld op een vast IP adres.

Ik heb begrepen dat veel mensen problemen met dit spelertje hebben. Ik was aan het denken om een 2e Asus O!Play te kopen, alleen ben ik bang dat ik tegen hetzelfde probleem ga aanlopen. Hetzelfde probleem is er immers ook met de TV..

[ Voor 70% gewijzigd door Steefmeister op 17-10-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Omdat ik de EVA2000 toch niet zo een fijn apparaat wordt ga ik deze ruilen voor nog een Asus O!play. Ik hoop dat het dan wel opgelost is. Misschien dat iemand nog een tip heeft om de verbinding met de TV werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstevy78
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-06-2024
Het is een probleem van de Huawei HG655D modem. Deze kan niet bedrade media streamen. Ik gebruik zelf allshare van samsung en krijg bedraad geen verbinding. Zet ik de TV op wifi gaat alles wel goed.