Toon posts:

Google translate

Pagina: 1
Acties:
  • 463 views

Anoniem: 478267

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik las vandaag het volgende artikel over Google:

http://transenter.com/secure_translation/

en ben erg benieuwd of er mensen op dit forum zijn die dit kunnen bevestigen. ik vind de inhoud hiervan nogal verontrustend. klopt het dat Google gebruiken voor vertalingen van zakelijke teksten gevaarlijk is?

Dank voor de reacties!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:14
Het klopt in ieder geval dat ze zichzelf erg veel rechten toe eigenen.
De teksten die jij invoert in de translator worden gebruikt om het achterliggende algoritme te verbeteren. Dat kan op allerlei manieren gebeuren. In dit geval vermoed ik dat er een hoop metadata uit de teksten worden afgeleid en deze data wordt gebruikt in online machine learning algoritmes.
Het kan ook heel goed zo zijn dat ze alle teksten opslaan en er onderzoekers zijn die deze verwerken.

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik denk dat het er om gaat wat er en de TOS staat en wat dat betekent. Ik heb vetgedrukt wat ik denk dat het belangrijkst is.
When you upload or otherwise submit content to our Services, you give Google (and those we work with) a worldwide license to use, host, store, reproduce, modify, create derivative works (such as those resulting from translations, adaptations or other changes we make so that your content works better with our Services), communicate, publish, publicly perform, publicly display and distribute such content. The rights you grant in this license are for the limited purpose of operating, promoting, and improving our Services, and to develop new ones. This license continues even if you stop using our Services (for example, for a business listing you have added to Google Maps). Some Services may offer you ways to access and remove content that has been provided to that Service. Also, in some of our Services, there are terms or settings that narrow the scope of our use of the content submitted in those Services. Make sure you have the necessary rights to grant us this license for any content that you submit to our Services.
In het dik gedrukte stuk zeggen ze waar ze de ingevoerde data voor willen gebruiken. Ik denk dat het gebruik van vertrouwelijke gegevens om daar vervolgens zelf mee in dezelfde markt te stappen niet onder valt.

Edit: Lekker betrouwbare bron overigens. Een vertaalbureau die je waarschuwt geen vertaling bij Google af te nemen.

[Voor 4% gewijzigd door Arie- op 16-10-2012 16:13]

Anoniem: 478267

Topicstarter
Ja, en stel je dan voor dat een werknemer van een bedrijf eventjes snel een vertrouwelijk document hierdoorheen haalt. dan heeft Google gelijk iets in handen waar ze geen recht op hebben.

en dat het niet hun doel is begrijp ik natuurlijk, maar het blijf dat de inhoud van je tekst kan worden gedeeld met alle zaken partners van Google, met wat voor een doel dan ook.

[Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 478267 op 13-11-2012 11:05]

• zeestar
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-01-2020
help ik versta googel Translate niet meer en de fouden halt hij er ook niet meer uit ;(

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:37

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
:?

na 6 jaar een koe trappen???
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee