Ik heb hetzelfde probleem met telfort itv app idd.Henkie-Jan schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:28:
Krijg deze melding bij het opstarten van die ITV app. Iemand een oplossing? Temp unroot lijkt niet te helpen...
[afbeelding]
Nee, roteren is nog steeds hetzelfdeGerritGekke schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:51:
[...]
Wat is het voordeel van de MaPan update? Zitten hier betere fixen in? Zoals voor het roteren van het scherm.
lijkt of de sensor verkeerd om wordt uitgelezen
Ja, dat doe ik met deze
Google Play: File Manager HD (Tablet)
Kun je ook bookmarks aanmaken voor later gebruik
edit :
volgens gerucht op andere forum komt er morgen een update ... (18-10-2012)
Zal wel hier komen te staan vermoed ik
http://www.mobilestore.be/Cherry/
edit :
[ Voor 30% gewijzigd door FreshMaker op 17-10-2012 21:34 ]
Anoniem: 303873
Sorry dat ik me zo erg herhaal maar ik wil dat iemand mij helpt
die 7 inch tablet van kruidvat en die tomtec tablet ultimate van 10 inch die in dit subfora word besproken, is er veel verschil of komt het ongeveer hetzelfde erop neer?
Want ik wil niet dat ik iets koop waar ik later spijt van heb
die 7 inch tablet van kruidvat en die tomtec tablet ultimate van 10 inch die in dit subfora word besproken, is er veel verschil of komt het ongeveer hetzelfde erop neer?
Verkeerde woordkeuze, verkeerde topicAnoniem: 303873 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:34:
Onderzoek in de 3 topic's welke jouw het beste past.
Dat jij wat wilt, is niet onze zaak, no offence...
verwijderd
[ Voor 199% gewijzigd door Stephan224 op 17-10-2012 23:41 ]
Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)
Ik heb de GHM (Glashart Media app v1.0.1) aan de praat, maar ik zoek dringend de versie 2.0.0. Heeft iemand die toevallig? Allerlei manieren al geprobeerd om hem te verkrijgen (chrome extensie werkt niet goed meer ivm updates) en de app is gratis. Erg jammer dat ze 'em niet gewoon ergens plaatsen ondanks dat ie niet supported is. Hij werkt namelijk wel met een beetje geluk.
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
hoe groot zijn die bestanden die je streamt?FreshMaker schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:31:
Ja, dat doe ik met deze
edit :
het gaat nml erug traag, zelfs foto's via mijn wifi gaat erg traag.
Je verwart dit forum met een helpdesk, dat is het hier niet. Je kunt zelf de 2 tablets met elkaar vergelijken op de punten die jij belangrijk vind. Het vergelijken van specs is niet bijzonder ingewikkeld, dat zal je vast wel lukken. Gebruik ook de "Zoeken..." balk rechts bovenin om gerichter in de topics te kunnen zoeken.Anoniem: 303873 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:34:
Succes
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Heeft iemand inmiddels een leuke hoes gevonden?
De buitenkant is zo glad dat hij zo uit mijn handen glijdt.
Wat voor hoes zoek je precies?razoon schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 08:31:
Heeft iemand inmiddels een leuke hoes gevonden?
Wat zijn de exacte afmetingen?
Ik heb namelijk al een linkje gepost in dit topic met een voor mij erg goed hoes.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Dat zijn de x264 (tv) downloads, dus tussen 300 / 1000MBpawarana schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 00:55:
[...]
hoe groot zijn die bestanden die je streamt?
het gaat nml erug traag, zelfs foto's via mijn wifi gaat erg traag.
Maakt niet uit. Als het maar past en goedkoop is.Gutteguttegut schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 08:56:
[...]
Wat voor hoes zoek je precies?
Wat zijn de exacte afmetingen?
Ik heb namelijk al een linkje gepost in dit topic met een voor mij erg goed hoes.
Ik heb de 10.1 uitvoering
[ Voor 3% gewijzigd door razoon op 18-10-2012 11:17 ]
Anoniem: 21944
Er staat op http://www.mobilestore.be/Cherry/ nu idd een nieuwe versie, de 121018.zip.
Iemand deze al geprobeerd?
Welja, toen ik hem net downloadde was hij 88 MB, beetje weinig, als ik nu kijk is hij al 192 MB.
Ze zijn dus nog bezig met plaatsen :-)
Iemand deze al geprobeerd?
Welja, toen ik hem net downloadde was hij 88 MB, beetje weinig, als ik nu kijk is hij al 192 MB.
Ze zijn dus nog bezig met plaatsen :-)
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 21944 op 18-10-2012 12:05 ]
Ik heb hem gisteren ontvangen en bevalt prima. De resolutie is erg wennen, maar hij is in eerste instantie voor mijn ouders.
Alleen ik heb de 8gb ipv 4gb gekregen. Op de doos staat 4gb, maar de tablet geeft echt 8gb aan!
Alleen ik heb de 8gb ipv 4gb gekregen. Op de doos staat 4gb, maar de tablet geeft echt 8gb aan!
Anoniem: 202460
Ik heb gisteren ook deze tablet aangeschaft, ben er best tevreden over.
Heb wel de FirmWare moeten updaten om de google play store te kunnen gebruiken.
Na de update van de FW gaat het beeldscherm draaien niet meer zo goed.
De tablet geeft aan dat er een GPS chip aanwezig is maar deze krijg ik met geen stokken aan de praat.
Heeft er iemand hier ervaring mee?
Heb wel de FirmWare moeten updaten om de google play store te kunnen gebruiken.
Na de update van de FW gaat het beeldscherm draaien niet meer zo goed.
De tablet geeft aan dat er een GPS chip aanwezig is maar deze krijg ik met geen stokken aan de praat.
Heeft er iemand hier ervaring mee?
Tja, officieel heeft ie geen gps.
Waarom ie dar aangeeft weet ik niet.
Ik ga ook ff kijken.
Ik ga ook ff kijken.
Omdat hij de Wi-Fi gebruikt om de positie te bepalen, tot 20 meter nauwkeurig.Daniel36 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:54:
Tja, officieel heeft ie geen gps.
Ik ga ook ff kijken.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Nieuwe Firmware staat nu compleet online ( 197MB )
http://www.mobilestore.be/Cherry/M1013_firmware_121018.zip
Deze zou het probleem met autorotate moeten oplossen
[ Voor 7% gewijzigd door FreshMaker op 18-10-2012 13:13 ]
Is er ook een changelog van deze nieuwe firmware update zodat je kan zien wat er allemaal in de firmware update zit?
En wat is een handige manier om een backup van de tablet te maken? Want elke keer als je de FW update uitvoert krijg je een clean os er voor terug. Is er een eenvoudige goed werkende methode om een volledige backup te maken die ook zo weer te restoren is?
En wat is een handige manier om een backup van de tablet te maken? Want elke keer als je de FW update uitvoert krijg je een clean os er voor terug. Is er een eenvoudige goed werkende methode om een volledige backup te maken die ook zo weer te restoren is?
Helaas, ik heb die nieuwste FW erop gezet. Maar mijn scherm draait nog steeds niet automatisch mee.FreshMaker schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:09:
De G-sensor is niet stuk, want als ik een spelletje installeer waarbij je kan sturen door het scherm te draaien werkt dat prima!
Iemand nog een oplossing?
Blijkbaar was er vanmorgen een oude file online gezet, waardoor een oude versie geflashed, nu staat de goede schijnbaar online. Nog eens proberen!
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 21944 op 18-10-2012 15:07 ]
Hoe haal ik dat icoontje rechtsonder weg waarmee je een foto maakt?
Paar keer op gedrukt al bij het openen van menu.
Paar keer op gedrukt al bij het openen van menu.
Nou, jammer dan. Nieuwe FW (met mappen 18-10-12) zitten er nu op, zelf zegt hij versie 1.4.0 maar nog steeds geen automatisch roterend scherm. Zal moeten leren leven met handmatig draaien denk ik...
Wie weet met de volgende FW.
Wie weet met de volgende FW.
Ik heb een probleem bij het installeren van deze firmware. Ik heb de stappen gevolgd zoals wordt uitgelegd op tabletsupport.eu maar de tablet herkent de 1GB microSD niet. Als ik de kaart in de tablet stop(FirmwareInstall en wmt_scriptcmd staan als enige bestanden op de kaart) en het apparaat aanzet springt hij over naar android en niet naar het upgrade scherm. Heb geprobeerd om in de SD-kaart te kijken middels te browser, de tablet ziet m wel maar laat gek genoeg geen bestanden zien (kan er ook niks op kopieren via de tablet, 'operation failed' staat er dan). Mn laptop en telefoon laten de kaart wel zien, dus de kaart kan niet defect zijn. Iemand een tip?FreshMaker schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:09:
Ik heb net de nieuwe firmware van 18 oktober erop gezet en het probleem met het roteren is opgelost. Verder zie ik geen verschil.
Vaak zit dit niet ingebakken in een ROm en zul je dus een andere Custom ROM moeten gebruiken (CM9/CM10/AOKP bv).pawarana schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:53:
weet iemand hoe ik een bleutooth dongel aan de praat krijg, en als het werkt, welke dongel dan?
Rootburner en titanium backupGerritGekke schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:20:
Is er ook een changelog van deze nieuwe firmware update zodat je kan zien wat er allemaal in de firmware update zit?
Werkte hier ook prima
[ Voor 54% gewijzigd door FreshMaker op 18-10-2012 16:01 . Reden: verkeerde quote ;) ]
Ik heb dit tablet afgelopen maandag aangeschaft (1e winkel: nog niet geleverd, 2e winkel: mogen we niet verkopen, 3e winkel: ik zal het tablet achter voor u pakken en klaarleggen bij de kassa). Er zitten buiten het breedbeeldformaat eigenlijk geen nadelen aan dit tablet, zeker niet voor 100 euro met 2 jaar pickup garantie.
Het tablet is standaard geroot maar niet helemaal 100% correct. Total commander root functies werken bijvoorbeeld niet en Lucky patcher vindt ook geen root. Normaal gesproken zijn zulke root problemen op te lossen met superSU maar die blijft hangen tijdens het zoeken naar applicaties.
Link2SD werkt met een ext2 partitie op de externe SDkaart en is ook wel nodig als je veel applicaties/spellen wil installeren. Vrijwel alle spellen die zouden moeten werken werken ook en op goede framerate. Mayhem werkt bijvoorbeeld in HQ mode en lep's world dat op een htc desire op 2 frames per seconde drait draait vloeiend.
De kijkhoek is niet perfect maar is ook niet te verwachten bij een niet IPS scherm. LCD density is aan te passen met LCD density modder. Met de standaard density(160) heb je half telefoon half tablet interface in diverse programma's met 120 heb je overal de tablet interface maar dan detecteren websites het tablet weer vaker als telefoon.
Over of underclocken is er niet bij, je zit vast ook de standaard clocksnelheid.
Een dezer dagen ga ik met chainfire3d kijken of de oudere gameloft spellen aan de gang te krijgen zijn.
Overigens leek skype bij mij gewoon volledig te werken, ook met sturen en ontvangen van geluid. Ik zit nog op de originele firmware.
Het tablet is standaard geroot maar niet helemaal 100% correct. Total commander root functies werken bijvoorbeeld niet en Lucky patcher vindt ook geen root. Normaal gesproken zijn zulke root problemen op te lossen met superSU maar die blijft hangen tijdens het zoeken naar applicaties.
Link2SD werkt met een ext2 partitie op de externe SDkaart en is ook wel nodig als je veel applicaties/spellen wil installeren. Vrijwel alle spellen die zouden moeten werken werken ook en op goede framerate. Mayhem werkt bijvoorbeeld in HQ mode en lep's world dat op een htc desire op 2 frames per seconde drait draait vloeiend.
De kijkhoek is niet perfect maar is ook niet te verwachten bij een niet IPS scherm. LCD density is aan te passen met LCD density modder. Met de standaard density(160) heb je half telefoon half tablet interface in diverse programma's met 120 heb je overal de tablet interface maar dan detecteren websites het tablet weer vaker als telefoon.
Over of underclocken is er niet bij, je zit vast ook de standaard clocksnelheid.
Een dezer dagen ga ik met chainfire3d kijken of de oudere gameloft spellen aan de gang te krijgen zijn.
Overigens leek skype bij mij gewoon volledig te werken, ook met sturen en ontvangen van geluid. Ik zit nog op de originele firmware.
[ Voor 7% gewijzigd door Elvis56686 op 18-10-2012 16:36 ]
Ik heb een paar posts terug de link naar rootburner geplaatst
Deze werkte op de 'oude' fw van cherry goed ( 12-10-2012 van vanmorgen )
Even op lege sdkaart, en flashen, geen gegevens verlies en een functionele root als resultaat
edit :
lcd density modder is geniaal ...
Ik gebruikte normaal romtoolbox daarvoor, maar er ontbrak in de build.prop een verwijzing.
Nu 'eindelijk' met die 120 setting de door mij geliefde resolutie !
Deze werkte op de 'oude' fw van cherry goed ( 12-10-2012 van vanmorgen )
Even op lege sdkaart, en flashen, geen gegevens verlies en een functionele root als resultaat
edit :
lcd density modder is geniaal ...
Ik gebruikte normaal romtoolbox daarvoor, maar er ontbrak in de build.prop een verwijzing.
Nu 'eindelijk' met die 120 setting de door mij geliefde resolutie !
[ Voor 31% gewijzigd door FreshMaker op 18-10-2012 17:13 ]
Bedankt voor je heldere post. Ik ben zelf niet zo thuis in de Android wereld, en vraag me af in hoeverre je van deze tablet vloeiende gameplay in 3D spellen zou kunnen verwachten. Als ik zo op Google Play kijk zie ik titels als GTA, Temple Run, Shadowgun en Wild Blood (die laatste ziet er grafisch bijv. behoorlijk zwaar uit). Kan deze tablet dat soort dingen een beetje verwerken of is dat een onrealistische verwachting?Elvis56686 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:20:
[...] Vrijwel alle spellen die zouden moeten werken werken ook en op goede framerate. Mayhem werkt bijvoorbeeld in HQ mode en lep's world dat op een htc desire op 2 frames per seconde drait draait vloeiend.[...]
Kan me daarnaast voorstellen dat veel apps misschien helemaal niet werken vanwege de breedbeeldresolutie. Of is dit een non-issue?
I've got a feeling...
De ZIGGO TV app maakt onderscheid tussen telefoons en tablets voor wat betreft het aantal kbps waarmee gestreamd wordt. Daarmee zit er verschil in het beeld van de televisieprogramma's. Kan iemand bevestigen dat op deze tablet de tv programma's scherp en met 800-1500 kbps gestreamd worden?
Ik krijg alleen de recentste firmware update er niet op.
Dat moet zeker met een non-SDHC kaartje?
Want ik heb al 2 4gb sd kaartjes geprobeerd en geen van beiden werkte..
Volgens mij zijn 4Gb kaartjes ALTIJD SDHCLieuwe15 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:19:
Ik krijg alleen de recentste firmware update er niet op.
Klopt, 1&2GB meestal nietAnoniem: 21944 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:39:
[...]
Volgens mij zijn 4Gb kaartjes ALTIJD SDHC
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Ja dat weet ik, laatste zin had ipv sd kaartjes sdhc kaartjes moeten staan.
Maar het was ook meer een vraag of het perse met een non-sdhc kaartje moest.
Maar blijkbaar wel, want ik heb er een in huis gevonden. Die gebruikt en hij deed het
.
Loopt nu een stuk soepeler met de nieuwste 1.4.0
Maar het was ook meer een vraag of het perse met een non-sdhc kaartje moest.
Maar blijkbaar wel, want ik heb er een in huis gevonden. Die gebruikt en hij deed het
Loopt nu een stuk soepeler met de nieuwste 1.4.0
Anoniem: 149444
Oke hoorde net het verhaal over een bluetooth dongel.
Ik wil dat ook graag, is er al custum firmware voor deze tablet,CM?
Waarom, ik wil graag navigatie op de tablet draaien, vandaar.
Ik wil dat ook graag, is er al custum firmware voor deze tablet,CM?
Waarom, ik wil graag navigatie op de tablet draaien, vandaar.
Wat, waar, hoe?Gutteguttegut schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:57:
[...]
Vaak zit dit niet ingebakken in een ROm en zul je dus een andere Custom ROM moeten gebruiken (CM9/CM10/AOKP bv).
MvrGr.
Probleem is dat deze tablet nog niet echt bekend is...
Maar ik ben toen met mn Eken T10 (Allwinner A10) hier begonnen:
http://www.slatedroid.com/topic/33373-rom-cm9-nightlies/
Tablet (8 Gb) vandaag binnen, valt me 100% mee dit tablet!
Ok, kijkhoek niet denderend maar ik ga er van uit dat mijn zoon (voor zᷰn sinterklaas) er niks van ziet ;-)
Playstore werkte niet, deze gaf een vage error maar de 921 error beschrijving van rambie werkte ook voor deze error dus net even al e.e.a. geinstalleerd.
Enige wat me opviel dat de batterij snel naar 70% gaat.
Ok, kijkhoek niet denderend maar ik ga er van uit dat mijn zoon (voor zᷰn sinterklaas) er niks van ziet ;-)
Playstore werkte niet, deze gaf een vage error maar de 921 error beschrijving van rambie werkte ook voor deze error dus net even al e.e.a. geinstalleerd.
Enige wat me opviel dat de batterij snel naar 70% gaat.
Er is ook een 7" IPS Capacitive Cortex A9 versie:
http://www.kruidvat.nl/do...2012-42-tabletPC&token=-1
Ziet er wel aantrekkelijk uit.
Edit:
Vraagje: kan deze tablet met de Cortex A9, wanneer aangesloten op een HD TV, 1080p afspelen?
Edit:
Vraagje: kan deze tablet met de Cortex A9, wanneer aangesloten op een HD TV, 1080p afspelen?
[ Voor 93% gewijzigd door IngamerX op 18-10-2012 23:41 ]
als ik het goed begrijp is er dus geen enkele mogelijkheid deze tablet in te zetten als een navigatie tab?
Out of the box niet.pawarana schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:57:
als ik het goed begrijp is er dus geen enkele mogelijkheid deze tablet in te zetten als een navigatie tab?
Want een USB GPS unit wordt waarschijnlijk ook niet ondersteund in de rom.
In de herhaling, via Wi-Fi tot +- 20 meter nauwkeurig.Gutteguttegut schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:05:
[...]
Out of the box niet.
Wat doe je toch hier met je Eken T10 tablet.Gutteguttegut schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:05:
[...]
Out of the box niet.
Je hebt geen kruidvat tablet en je loopt wat met moeilijkte termen te gooien.
Veel kopers weten niet eens waar je het over hebt man,,,
Dat heet nu helpen, en dat jij het niet snapt zegt meer over jou dan over mijTheodor schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:34:
[...]
Wat doe je toch hier met je Eken T10 tablet.
Je hebt geen kruidvat tablet en je loopt wat met moeilijkte termen te gooien.
Veel kopers weten niet eens waar je het over hebt man,,,
nu deze app Google Play: Usb Host Controller#?t=W251bGwsMSwyLDEsImh1LnN6dHVweS5hbmRyb2lkLnVzYmhvc3Rjb250cm9sbGVyIl0. geinstaleerd, nu geen geluid meer en geen verbindinding met mijn usb stick en geen hdmi uitgang die werkt?
iemand een oplossing
iemand een oplossing
De 7inch versie is van de PRO serie, daarvoor is er een ander topic omdat het een ander tablet is.IngamerX schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:30:
Edit:
In de start post had je kunnen lezen of 1080p ondersteund wordt.
Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)
Een minpuntje is me ook nog opgevallen, dat als je te ongeduldig bent en/of vaak en snel achter elkaar op dezelfde knop drukt (in een applicatie) dan wil hij nog wel eens vastslaan. Ook bij 1.4.0.
Verder is het een prima tablet!
Verder is het een prima tablet!
Maar 1.4.0 verhelpt nu wel of niet het probleem met het roteren? Lees net twee verschillende reacties waarbij de een zegt dat het wel opgelost is en bij de ander niet.
Is er verder ook bekent wat deze update nog meer met zich meebrengt. Lees dat het apparaat smooter werkt! Meer?
Is er verder ook bekent wat deze update nog meer met zich meebrengt. Lees dat het apparaat smooter werkt! Meer?
Wat die 1080p betreft, ik heb een film erop gezet een .ts bestand.
Hij hakkeld erover dus niet echt geschik hiervoor.
Gooi erzo even een mkv op in 720p kijken wat hij dan doet.
er waren 2 verschillende install'sGerritGekke schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:56:
Maar 1.4.0 verhelpt nu wel of niet het probleem met het roteren? Lees net twee verschillende reacties waarbij de een zegt dat het wel opgelost is en bij de ander niet.
( na 13:30 is er een nieuwe geplaatst )
diegene die er nu opstaat is de goede, en daarbij werkt de rotatie prima
firmware opnieuw installeren.pawarana schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:00:
reboot gedaan alles weg, nog steeds dezelfde problemen
De app is voor voornamelijk voor Samsung toestellen EN heeft full root nodig
[ Voor 20% gewijzigd door FreshMaker op 19-10-2012 11:23 ]
inmiddels is zowel de 4 als de 8Gb versie bij kruidvat uitverkocht.
Trekpleister heeft de 8Gb variant nog wel.
Tijd van werken, tijd van rusten
Mooie spexx, hij ziet er alleen nogal dik uit - weet iemand de exacte afmetingen?IngamerX schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:30:
Edit:
Nederlands is makkelijker als je denkt
Ik heb de 720p, 1080i en 1080p in MKV bestandsformaat getest en die gingen allemaal goed op dit tablet hoor. Ook 1080p met streaming (UPnP) ging goed (MKV).Anoniem: 149444 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:58:
Wat die 1080p betreft, ik heb een film erop gezet een .ts bestand.
Je zou eventueel een andere app kunnen proberen om je HD films mee af te spelen. Wat ook nog zou kunnen is dat de codec binnen het TS bestand niet of slecht wordt ondersteund.
Als je bijvoorbeeld Vplayer gebruikt moet je niet vergeten Hardware Decoding aan te zetten.
Standaard staat hij volgens mij uitgeschakeld.
Standaard staat hij volgens mij uitgeschakeld.
ik heb de M1013_firmware_121018 er op gezet sd erin, nieuwe firmware er op en , nog steeds het zelfde probleem (geen geluid , usb conectie en geen hdmi beeld)FreshMaker schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:21:
[...]
er waren 2 verschillende install's
[...]
firmware opnieuw installeren.

De 8GB is ook nog bij de Kruidvat te koop hoor! Zie: https://online.kruidvat.n...handroid4tabletPC8GB.htmlDriek schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:45:
inmiddels is zowel de 4 als de 8Gb versie bij kruidvat uitverkocht.
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Anoniem: 188596
Maar hoe is het beeld ?acale schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 19:13:
Ik heb de versie van Trekpleister, die met 8 GB dus, en de ziggo app werkt icm superuser prima.
Ziggo heeft twee streams, één voor telefoons en een hogere bitrate voor tablets. Op mijn 7 inch krijg ik duidelijk de telefoonstream en dat lijkt me op een 10 inch bepaald geen succes.
Volgens mij gebruikt de ziggo app de tablet stream en voor een apparaat van 100 euro is de beeld kwaliteit goed. Het is nog steeds bijzonder dat je een app als superuser moet gebruiken om tv te kijken. Maar goed, hij doet wat ie moet doen, niet meer en niet minder.Anoniem: 188596 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:57:
[...]
Maar hoe is het beeld ?
Ziggo heeft twee streams, één voor telefoons en een hogere bitrate voor tablets. Op mijn 7 inch krijg ik duidelijk de telefoonstream en dat lijkt me op een 10 inch bepaald geen succes.
Anoniem: 457527
Heb bij kruidvat het hoesje besteld die voor deze tab bruikbaar zou moeten zijn.
Dit is er een met toetsenbord.
De hoes past wel, maar is niet geschikt voor deze tab.
Hij zit er los in, omdat de klemmen die hem moeten vasthouden veel te hoog zijn.
Ook als je de hoes op zń kop houdt valt hij eruit.
dus deze ik niet geschikt, en gaat retour richting Kruidvat.
dit ter info
Hij zit er los in, omdat de klemmen die hem moeten vasthouden veel te hoog zijn.
dit ter info
Ik begin me nu toch een beetje te ergeren aan de vastlopers.. Nu toch redelijk met regelmaat.. Eerst dacht ik dat ik misschien te ongeduldig was en soms wat te snel wou, maar dit was tijdens het kijken van een uitzending gemist stream...
Leuk detail wellicht. Maar als ik in Google Play op de PC kijk wordt de tablet gezien als: WonderMedia V1013. En zal Androïd 4.3 ook beschikbaar komen voor deze tablet?
[ Voor 21% gewijzigd door Henkie-Jan op 19-10-2012 20:54 ]
Laten we eerst 4.1 afwachtenHenkie-Jan schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:47:
Leuk detail wellicht. Maar als ik in Google Play op de PC kijk wordt de tablet gezien als: WonderMedia V1013. En zal Androïd 4.3 ook beschikbaar komen voor deze tablet?
En het hangt van de fabrikant af, MaPaN of oookgenoemd Maixin moet daar voor te porren zijn
bedankt voor de informatie! Oppassen dus..Anoniem: 457527 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:19:
Heb bij kruidvat het hoesje besteld die voor deze tab bruikbaar zou moeten zijn.
dit ter info
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Anoniem: 479005
Ik heb sinds gister de cherry tablet M-1013 en ben tot nu toe wel tevreden. Heb totaal geen ervaring met andere tablets, en gebruik m alleen maar om een beetje te internetten, mail te lezen enz. Ik had in het begin wel wat problemen met de playstore (foutcode 921) Maar naar wat zoeken hier de oplossing gevonden.
Nu wil ik er foto's op zetten, maar krijg het niet voor elkaar. (Via telefoon/pc) Ook vraag ik me af of ik er bluetooth op kan zetten? Kan iemand mij daarmee helpen?
Anoniem: 149444
Zelfde hier wil graag bluetooth erop zodat ik de gps van mijn auto kan gebruiken.Anoniem: 479005 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:56:
Ik heb sinds gister de cherry tablet M-1013 en ben tot nu toe wel tevreden. Heb totaal geen ervaring met andere tablets, en gebruik m alleen maar om een beetje te internetten, mail te lezen enz. Ik had in het begin wel wat problemen met de playstore (foutcode 921) Maar naar wat zoeken hier de oplossing gevonden.Nu wil ik er foto's op zetten, maar krijg het niet voor elkaar. (Via telefoon/pc) Ook vraag ik me af of ik er bluetooth op kan zetten? Kan iemand mij daarmee helpen?
Bij mijn lost de laatste FW het probleem niet op.FreshMaker schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:21:
[...]
er waren 2 verschillende install's
[...]
firmware opnieuw installeren.
Bij mij is waarschijnlijk de camera defect. Geeft alleen maar groene strepen en vlekken. Zou de firmware update dat op kunnen lossen. Of is het een gevalletje DOA?
Tijd van werken, tijd van rusten
ook ik heb een 10.1 loopt lekker en eigenlijk helemaal geen problemen, 'k zou alleen net als anderen bluetooth willen hebben. waarschijnlijk word dit niet ondersteund al zou het wel moeten kunnen.
(hetzelfde voor externe wifi kaart rt1878l)
er zijn mensen die zeggen dat bepaalde dongles wel zouden moeten werken op deze android versie maar ik snap er nog weinig van. misschien toch eens een paar verschillende 2$ dongles bestellen en gewoon eens proberen en anders wat meer in custom roms verdiepen
al het geluid gaat via mijn h800 behalve m'n tablet en das nogal lelijk omdat ik dan toch kabel moet hebben voor 1 apparaat
@driek
ik zou hem eerst eens naar fabrieksinstellingen zetten en weer proberen, dan firmware updaten en mocht het dan nog niet goed zijn, hem inderdaad als doa behandelen en terug naar de kruidvat gaan. succes
(hetzelfde voor externe wifi kaart rt1878l)
er zijn mensen die zeggen dat bepaalde dongles wel zouden moeten werken op deze android versie maar ik snap er nog weinig van. misschien toch eens een paar verschillende 2$ dongles bestellen en gewoon eens proberen en anders wat meer in custom roms verdiepen
al het geluid gaat via mijn h800 behalve m'n tablet en das nogal lelijk omdat ik dan toch kabel moet hebben voor 1 apparaat

@driek
ik zou hem eerst eens naar fabrieksinstellingen zetten en weer proberen, dan firmware updaten en mocht het dan nog niet goed zijn, hem inderdaad als doa behandelen en terug naar de kruidvat gaan. succes
[ Voor 14% gewijzigd door the-dark-force op 21-10-2012 21:07 ]
Er zit een barst in mijn scherm van de tablet, doodzonde. Het scherm kraakte onder wat en toen er waarschijnlijk iets te hard gedrukt is is er een barst in het scherm gekomen. Zou ik dit bij Kruidvat kunnen melden en omruilen voor een nieuwe?
En de kruidvat heeft trouwens weer een paar nieuwe tablets in de aanbieding: www.kruidvat.nl/tablet
De tablet is ook weer verkrijgbaar bij de Kruidvat.
Als blijkt dat het een constructiefout is waardoor er een barst in kwam wel. maar als jij iets onder de tablet had en keihard gedrukt hebt niet.GerritGekke schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:28:
Er zit een barst in mijn scherm van de tablet, doodzonde. Het scherm kraakte onder wat en toen er waarschijnlijk iets te hard gedrukt is is er een barst in het scherm gekomen. Zou ik dit bij Kruidvat kunnen melden en omruilen voor een nieuwe?
De tablet is ook weer verkrijgbaar bij de Kruidvat.
[ Voor 4% gewijzigd door Henkie-Jan op 23-10-2012 14:05 ]
Ik heb deze tablet gister besteld via de kruidvat website en vandaag al mogen ontvangen. Tablet ziet er verder prima uit, tenminste voor een 110€ (8GB) mag ik niet klagen.
Verder heb ik nog weinig ervaring met tablets, dit is dan ook mijn eerste.
De snelheid is niet slecht, als je iets aan klikt wordt het redelijk vlot geopend. Apps werken tot nu toe allemaal goed, resolutie is wel even wennen!
Helaas kun je alleen de firmware upgraden via een mini SD kaartje, had een beetje gehoopt dat dit ook wel via USB kon worden gedaan d.m.v. een tool. Omdat de meeste mensen toch wel te spreken zijn over de wat nieuwere firmware ga ik deze toch update. Dus vandaag nog even een mini SD kaartje ophalen zodat ik de nieuwe firmware kan installeren.
Kortom: voor 100€ heb je een leuke tablet die voor deze prijs prima presteert.
Verder heb ik nog weinig ervaring met tablets, dit is dan ook mijn eerste.
De snelheid is niet slecht, als je iets aan klikt wordt het redelijk vlot geopend. Apps werken tot nu toe allemaal goed, resolutie is wel even wennen!
Helaas kun je alleen de firmware upgraden via een mini SD kaartje, had een beetje gehoopt dat dit ook wel via USB kon worden gedaan d.m.v. een tool. Omdat de meeste mensen toch wel te spreken zijn over de wat nieuwere firmware ga ik deze toch update. Dus vandaag nog even een mini SD kaartje ophalen zodat ik de nieuwe firmware kan installeren.
Kortom: voor 100€ heb je een leuke tablet die voor deze prijs prima presteert.

[ Voor 100% gewijzigd door Supertip op 25-10-2012 09:58 ]
Update is inmiddels gelukt! Ik heb deze firmware versie geïnstalleerd: M1013_firmware_121018.zip.
Ook heb ik RootBurner er overheen gegooid zodat ik volledige root toegang heb, ook dit werkt met deze firmware prima.
Je kunt dus RootBurner voor versie 1.10 ook op versie 1.40 zetten, zonder problemen tot nu toe.
De iconen lijken met deze firmware versie wel wat groter, verder zie ik wel wat kleine verbeteringen in bijvoorbeeld Google Play. Bij een overzicht van de apps vielen de teksten nog wel eens wat over elkaar heen, dit heeft nu wat meer ruimte gekregen waardoor dit niet meer voorkomt. Ook werkt Google Play nu zonder de cache leeg te gooien etc. geen error "DF-BPA-13" meer dus.
Ook heb ik RootBurner er overheen gegooid zodat ik volledige root toegang heb, ook dit werkt met deze firmware prima.
Je kunt dus RootBurner voor versie 1.10 ook op versie 1.40 zetten, zonder problemen tot nu toe.
De iconen lijken met deze firmware versie wel wat groter, verder zie ik wel wat kleine verbeteringen in bijvoorbeeld Google Play. Bij een overzicht van de apps vielen de teksten nog wel eens wat over elkaar heen, dit heeft nu wat meer ruimte gekregen waardoor dit niet meer voorkomt. Ook werkt Google Play nu zonder de cache leeg te gooien etc. geen error "DF-BPA-13" meer dus.
[ Voor 10% gewijzigd door Martijn085 op 25-10-2012 09:10 ]
Ik heb er gister ook even mee gespeeld (schoonouders), vlot ding.
Wel iets teveel plastic voor mijn gevoel.
De hoes welke ik eerder in de topic noemde past prima en heb ik dus ook besteld.
Wel iets teveel plastic voor mijn gevoel.
De hoes welke ik eerder in de topic noemde past prima en heb ik dus ook besteld.
Ik had net met 1.10 mijn eerste hangup. Is dit opgelost met 1.40 (121018)?
Werkt het automatisch draaien in 1.40 ook weer fatsoenlijk in 1.10 namelijk wel.
edit: hoe kan ik mijn complete rom back-uppen? Of 1.10 versie downloaden?
edit2: Heeft iemand al clockworkmod recovery geïnstalleerd?
Of weet dat het werkt
edit3: net toch maar gelijk naar 1.40 (121018) geupgrade, maar kreeg nog steeds een hangup. Heeft iedereen dit? Ligt dit aan het apparaat of aan de firmware?
Werkt het automatisch draaien in 1.40 ook weer fatsoenlijk in 1.10 namelijk wel.
Of weet dat het werkt
edit3: net toch maar gelijk naar 1.40 (121018) geupgrade, maar kreeg nog steeds een hangup. Heeft iedereen dit? Ligt dit aan het apparaat of aan de firmware?
[ Voor 63% gewijzigd door fabianruben op 26-10-2012 01:05 ]
Ik heb zo nu en dan ook last van een hangup. Het gebeurt vrij willekeurig, geen specifieke actie oid is ervoor nodig.
Ik heb 1 keer een hangup gehad met versie 1.40. Verder nog geen problemen gehad met het automatisch draaien in versie 1.10 en/of 1.40.fabianruben schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 20:56:
Ik had net met 1.10 mijn eerste hangup. Is dit opgelost met 1.40 (121018)?
Of weet dat het werkt
Ik backup mijn rom met het backup programma uit de Play Store: Google Play: Titanium Backup ★ root
Ik heb nog niks kunnen vinden over ClockworkMod of custom rom versies. Dit omdat de tablet nog niet zo bekend is, heeft waarschijnlijk nog even wat tijd nodig voordat dit uitkomt. Hoop er wel op
[ Voor 6% gewijzigd door Martijn085 op 26-10-2012 08:57 ]
Gister 10.1 versie ontvangen.
Ik test 'm nu uit en blijkt dat geluid hapert. Ik zie rechtsonder in het scherm dat het icoontje van de headset komt en weer verdwijnt. Op het moment dat 'ie weg is, loopt het geluid prima.
Doet me dus denken dat de tablet denkt dat het headsetje er in zit.. wellicht een productiefoutje dat het pinnetje daarvan in de tablet verkeerd zit of zoiets?
Iemand evt. oplossingen of is dit simpelweg reourneren en een nieuwe?
Edit: de firmware update lijkt me dit ook niet op te lossen?
Ik test 'm nu uit en blijkt dat geluid hapert. Ik zie rechtsonder in het scherm dat het icoontje van de headset komt en weer verdwijnt. Op het moment dat 'ie weg is, loopt het geluid prima.
Doet me dus denken dat de tablet denkt dat het headsetje er in zit.. wellicht een productiefoutje dat het pinnetje daarvan in de tablet verkeerd zit of zoiets?
[ Voor 6% gewijzigd door BillMcNeal op 27-10-2012 17:11 ]
Misschien even koptelefoon aansluiten en dan weer er uit halen?BillMcNeal schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:05:
Gister 10.1 versie ontvangen.
Als het in de aansluiting zit los je het zo misschien op....
Geprobeerd maar lost het helaas niet op. Als ik 'm er weer uit haal, blijft het koptelefoon icoontje terugkomen..
Er zijn ook niergens settings voor oid
Het zou kunnen zijn dat je koptelefoon aansluiting binnenin defect is,en een koptelefoon detecteert, het kan ook dat het pennetje van de jack-in zijn wat niet terug springt.BillMcNeal schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:02:
Geprobeerd maar lost het helaas niet op. Als ik 'm er weer uit haal, blijft het koptelefoon icoontje terugkomen..
Zucht, daar ben ik dus ook bang voor.
Irritant. Dat wordt dus weer retour met dit ding... wat een prutsers
Irritant. Dat wordt dus weer retour met dit ding... wat een prutsers
ben het met je eens. Heb de tablet gekocht voor 5-dec voor mijn zoontje maar het leek me (o.a. naar aanleiding van jouw post) wel zo verstandig de hoes even te checken. Hij is inderdaad niet lekker en sowieso nogal aan de lompe kant.Anoniem: 457527 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:19:
dit ter info
Nu nog op zoek naar een licht, klein hoesje zonder toetsenbord, rond 10 euro...
Anoniem: 457527
Die kan je halen bij de kijkshop voor 9,99, heb deze ook, is voor 10 inch, maar hij past perfect. Is wel van stof dus je hebt alleen maar bescherming tegen vuil, niet als je de tab zou laten vallen of iets dergelijks.maxtrash schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:09:
[...]
ben het met je eens. Heb de tablet gekocht voor 5-dec voor mijn zoontje maar het leek me (o.a. naar aanleiding van jouw post) wel zo verstandig de hoes even te checken. Hij is inderdaad niet lekker en sowieso nogal aan de lompe kant.
Nu nog op zoek naar een licht, klein hoesje zonder toetsenbord, rond 10 euro...
Ik heb deze besteld.
Als hij binnen is zal ik wel even laten zien hoe hij zit.
Als hij binnen is zal ik wel even laten zien hoe hij zit.
Ik heb helaas nog geen custom rom kunnen vinden. Hoop wel dat deze binnenkort zal verschijnen. Na een aantal dagen de tablet goed te hebben gebruikt valt het mij ook op dat de Cherry versie niet lekker draait.
- De tablet blijft zo nu en dan eens hangen waarvoor een reboot nodig is.
- En ook is mij een aantal keren opgevallen dat als die gewoon in standby modus op de tafel ligt dat die spontaan gaat rebooten.
Over het algemeen bevalt die wel goed. Het is alleen vervelend als de bovenstaande punten zo nu en dan terug komen. Verder heb ik FIFA 12 en NFS hot pursuit geïnstalleerd, die overigens prima draaien! Geen haperingen of iets dergelijks. Qua prestaties valt die zeker niet tegen voor het geld.
Verder ben ik wel benieuwd hoelang bij iedereen de batterij ongeveer mee gaat, dit is mijn status (vanaf 100%):
na 5u 55m 44s is die op 25% (redelijk actief gebruik)
- En ook is mij een aantal keren opgevallen dat als die gewoon in standby modus op de tafel ligt dat die spontaan gaat rebooten.
Over het algemeen bevalt die wel goed. Het is alleen vervelend als de bovenstaande punten zo nu en dan terug komen. Verder heb ik FIFA 12 en NFS hot pursuit geïnstalleerd, die overigens prima draaien! Geen haperingen of iets dergelijks. Qua prestaties valt die zeker niet tegen voor het geld.
Verder ben ik wel benieuwd hoelang bij iedereen de batterij ongeveer mee gaat, dit is mijn status (vanaf 100%):
na 5u 55m 44s is die op 25% (redelijk actief gebruik)
[ Voor 14% gewijzigd door Martijn085 op 29-10-2012 14:28 ]
Anoniem: 480482
weet iemand of er snel een CWM versie komt voor deze tablet.. (m-1013)
Heb deze tablet nu ruim een week en ook bij mij is de software erg onstabiel..
nu maar hopen dat er snel een custom firmware van cm9/10 komt
Heb deze tablet nu ruim een week en ook bij mij is de software erg onstabiel..
nu maar hopen dat er snel een custom firmware van cm9/10 komt
Tja, dit heb ik ook in CM10 hoor. Weliswaar een andere Cherry (de 906) maar ach. Ik ondervind soms na een applicatie update. Waarschijnlijk is Android gewoon erg gevoelig voor software hick-upsMartijn085 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:52:
Kan een corrupte rom de recovery/flash utility kapot maken?
Vroeg me dit af je hoeft er namelijk geen handeling voor te doen. Je hoeft alleen maar een microsd met een rom erop in je tablet te stoppen.
Vroeg me dit af je hoeft er namelijk geen handeling voor te doen. Je hoeft alleen maar een microsd met een rom erop in je tablet te stoppen.
Bij mij is het niet na een software update. Gewoon heel willekeurig, als ik bijvoorbeeld aan het browsen ben of een spel aan het spellen ben. Het kan ook gebeuren bij het openen van een app.QwaftZefoni schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:56:
[...]
Tja, dit heb ik ook in CM10 hoor. Weliswaar een andere Cherry (de 906) maar ach. Ik ondervind soms na een applicatie update. Waarschijnlijk is Android gewoon erg gevoelig voor software hick-ups
Er is niet echt een rede voor de hangups, zoals ik al aangeef, heel willekeurig.
bij mij draait ie altijd nog soepel zonder hang-ups en ben er nog heel blij mee. Wellicht komt dat omdat ik de App Quicksystem Info Pro geïnstalleerd heb. Google Play: Quick System Info PRO Hiermee kan je in de 'Taakbalk' je geheugen opschonen door op het geheugen te klikken. Schoont bij mij nogal wat op.
En wellicht dat ie daarom niet hangt?
Ik zie bij Trekpleister alleen het verschil van 4Gb meer dan de Kruitvat tablet en dat voor € 10,00 meerprijs.
10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple
Meteen de app geïnstalleerd! Bedankt voor de tip, ben benieuwd of dit bij mij de hangups oplost.Henkie-Jan schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:18:
bij mij draait ie altijd nog soepel zonder hang-ups en ben er nog heel blij mee. Wellicht komt dat omdat ik de App Quicksystem Info Pro geïnstalleerd heb. Google Play: Quick System Info PRO Hiermee kan je in de 'Taakbalk' je geheugen opschonen door op het geheugen te klikken. Schoont bij mij nogal wat op.En wellicht dat ie daarom niet hangt?
Hij schoont inderdaad aardig op, na enkele minuten schilt dit al weer z`n 100+ MB`s.
[ Voor 6% gewijzigd door Martijn085 op 30-10-2012 19:51 ]
Ga ik ook 'ns bekijken. Werkte zelf met Advanced Task Killer of Advanced Task Manager