Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VoIP station functie registratie beller outbound

Pagina: 1
Acties:

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Omdat mijn oude router (Broadcom gebaseerde packetforce 4014) niet voldoet (slechte wifi throughput en wegvallende verbindingen) ben ik op zoek naar een vervangende router. Vooralsnog ben ik uitgekomen op de Linksys E 4200. Een product waarin ik veel vertrouwen heb gezien de reviews. Nu is het zo dat mijn oude router ook VoIP functionaliteit heeft. Deze wordt momenteel niet gebruikt maar binnenkort willen wij er wel gebruik van gaan maken. De betekent dat er een uitbreiding moet komen voor deze router die deze functionaliteit kan overnemen. Een Draytek product met VoIP functionaliteit begint bij zo'n €180 en dat is buiten het bereik van onze portemonnee. (maar wel onmeunig mooi spul :9~ )

Ik ben benieuwd of er zoiets bestaat als een oplossing bijvoorbeeld in de vorm van een dongle waarop ik een analoge telefoon kan aansluiten of een telefoon met een VoIP capaciteit die de bel registratie afhandelt en verwerkt in een log. Het liefst (nagenoeg must have) zou ik graag een vorm van kostenberekening ingebouwd willen zien. (Bijvoorbeeld op basis van regels en als het kan een verplicht voorkiesnummer per bewoner o.i.d.)
Een beetje googleën heeft vooralsnog niet erg veel concrete resultaten opgeleverd. Ook in reviews kom ik niet vaak iets tegenover deze functionaliteit. De maximumprijs die ik voor deze oplossing in gedachten had was circa € 70. Het liefst wil ik natuurlijk iets goedkopers (we blijven natuurlijk studenten)

Een voorwaarde is dat de administratie niet al te moeilijk is voor mijn niet technische huisgenoten. Wanneer de kosten kunnen worden berekend is dat een enorme bonus, gezien het feit dat heel veel mensen gewoonweg vergeten dat ze een telefoontje hebben gepleegd en het dan niet administreren. (In het verleden heb ik de rekening nog beheerd aan de hand van nummer registratie en vrijwillige verantwoording, en dat leidde ertoe dat 50% van de gesprekken onverantwoord bleef)

Het is natuurlijk ook mogelijk om het oude router aan het netwerk te laten hangen naar het liefst zou ik een oplossing hebben die het gebruik van de packetforce router vermijdt (ik heb een ongelooflijke hekel aan dat apparaat opgebouwd)

Als het niet mogelijk is om de berekening automatisch/geforceerd te doen met een apparaat ben ik benieuwd of het dan wel mogelijk is om bijvoorbeeld een (gratis) SIP proxy op te zetten op een oude computer die deze functie wel heeft.
Wat betreft het gebruik van het SIP proxy op een eigen server heeft dat niet echt de voorkeur omdat de stroomvoorziening in bepaalde delen van ons studentenhuis niet al te stabiel is waardoor de administratie en de telefoonfunctionaliteit weg zou kunnen vallen zonder dat wij daar controle over hebben. (een goede UPS is ook te duur en zoals stroom 's nachts uitvalt alsnog voor problemen kunnen zorgen)

[ Voor 28% gewijzigd door ocf81 op 16-10-2012 15:12 . Reden: spelling, herstructurering post op onderwerp ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-11 21:15
Je zou eens moeten kijken naar een Linksys PAP2T of diens opvolger, de Cisco SPA112.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:18
Op budgetphone.nl kun je allerlei van dat soort ATA's vinden...

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11 19:19
Ik geloof niet dat dergelijke apparaten een gesprekkenregistratie of zoiets voor je kunnen bijhouden. (die mooie draytek's ook niet.)
Dan moet je echt zelf een centrale neerzetten, b.v. asterisk.
Een alternatief is misschien een GigaSet N300A IP, met voor iedereen in huis een eigen handset en een eigen VoIP account. Nooit meer ruzie over de rekening...
(Alleen, de N300A IP moet je voor 70,- wel kunnen krijgen, maar met de handsets erbij kan het ook nogal oplopen, vrees ik.)

Of, bedenk ik ineens, iedereen een eigen VoIP account, een willekeurige wifi router, en allemaal een softphone op je smartphone...

[ Voor 12% gewijzigd door geerten op 16-10-2012 16:29 ]

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Mooie info om verder op te borduren :)
Het account dat we willen gebruiken zit bij het internetabonnement inbegrepen. Ik weet eigenlijk niet of het mogelijk is om hier gratis meerdere accounts op te laten werken, maar ik vermoed van niet. (1 account = 1 nummer AFAIK? Extra nummers kosten geld)
Het is zeg maar de telefoon voor langere (outbound) gesprekken; naar 0900 nummers zoals helpdesks en voor mensen die je willen spammen. (en om telemarketeer pranks mee uit te halen)

[ Voor 9% gewijzigd door ocf81 op 16-10-2012 17:06 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Hmm wat ik wil bestaat alleen als telefooncentrale lijkt het. Veel te duur. Dan maar geen telefoon.

© ocf81 1981-infinity

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11 19:19
je had het over iets op een oude computer: heb je naar asterisk gekeken ?
ik ken het verder ook niet, maar volgens mij is daarmee heel veel mogelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door geerten op 19-10-2012 14:01 ]

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Ja, dat kan wel, maar als ik over een paar maanden verhuis moeten de overige huisgenoten het ook kunnen gebruiken. Ik denk dat alles waar iets moet worden ingesteld wat lastiger is dan het SSID en passkey van de gemiddelde router al te lastig is om zonder problemen over te dragen.

© ocf81 1981-infinity

Pagina: 1