Twijfelkont

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rieks1957
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-04 13:07
Goeiemiddag,
Ik zit met een aantal vragen in verband met fijn tunen van mijn systeem, die er als volgt uit ziet:
Game pc:
CPU: i5 3570 3.4 Ghz
GPU: Ati Radeon 6950
RAM: 8 Gb 1333 Mhz Dual-Channel
Mobo: Asus P8B75-M LX
Kast: Asus.
HDD: 1000 GB Sata
SDD: Samsung 830 Series 256 Gb
PSU: Antec 650W
Sys: Windows 7 Ultimate 64-bits

In principe loopt dit systeem niet verkeerd, maar toch heb ik nog het gevoel dat er 1 of meerdere componenten voor verbetering vatbaar zijn.
Ik ben meestal bezig met Flight-simulator en GTA 4 etc... Games waar veel in je beeld gebeurd.......
Mijn vragen zijn als volgt;
Is het een verbetering als ik een EVGA Gforce GTX 660ti in mijn systeem zou zetten?
Is het misschien iets om een beter moederbord te installeren?
Ander Ram-geheugen?
Wie helpt mij deze vragen te beantwoorden....
Alvast bedankt voor de moeite!!!

17-10-12 UPDATE !!!!
Vanochtend bij Norrod Groningen nieuwe kaart gehaald.
Tijdens de uninstall van de Ati Radeon drivers (en dan met name de AMD OverDrive uninstall)
krijg ik de foutmelding Error 1721 en stopt de deinstallatie.
Nu denk ik dat als ik de nieuwe kaart wil installeren er problemen gaan ontstaan. Wie kan mij helpen dit op te lossen????

[ Voor 17% gewijzigd door rieks1957 op 17-10-2012 11:11 . Reden: Houston, we have a problem !!!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-07 21:12

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> DAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:07

D4NG3R

kiwi

:)

Dit was redelijk makkelijk te vinden op google, maaruhm: http://www.anandtech.com/...orce-gtx-660-ti-review/13

een GTX 660 Ti is al RUIM sneller als de HD6970, let alone de HD6950 ;) . Mobo/RAM is nutteloos imho, 8GB is al overkill voor vrijwel alle games en het moederbord is niks mis mee.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Is wel een flinke verbetering. Ik weet niet hoe exclusief jouw gametijd aan die specifieke games wordt besteed, maar hou er rekening mee dat GTA4 gewoon slecht is geport naar de PC en daardoor onredelijk zwaar is, en dat Flight Simulator ook erg CPU intensief is, in tegenstelling tot de meeste games.

RAM of Mobo zou wel echt onzinnig zijn. Voor gamen in het algemeen is die 660ti een goede investering.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:15
bottleneck in dit systeem lijkt me inderdaad de videokaart (even ervan uitgaande dat de games en OS ook op de SSD zijn geplaatst, maar dat lijkt me niet meer dan logisch :+ )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

kroegtijger schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:46:
bottleneck in dit systeem lijkt me inderdaad de videokaart (even ervan uitgaande dat de games en OS ook op de SSD zijn geplaatst, maar dat lijkt me niet meer dan logisch :+ )
Een HDD zal nooit de bottleneck zijn bij games, loading times zijn misschien wat langer. Maar dit gaat echt geen invloed hebben op het aantal FPS wat je haalt :P .

Edit: Mits er genoeg RAM is en je PC dus niet de pagefile aan hoeft te spreken. Maar dat zal bij 8GB het probleem niet zijn ;) .

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 16-10-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
D4NG3R schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:56:
[...]

Een HDD zal nooit de bottleneck zijn bij games, loading times zijn misschien wat langer. Maar dit gaat echt geen invloed hebben op het aantal FPS wat je haalt :P .

Edit: Mits er genoeg RAM is en je PC dus niet de pagefile aan hoeft te spreken. Maar dat zal bij 8GB het probleem niet zijn ;) .
Is enigszins per game afhankelijk, maar de meeste games hebben inderdaad inmiddels de disk tijdens het spelen al wel "buiten spel" gezet inderdaad.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
kroegtijger schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:08:
[...]

Is enigszins per game afhankelijk, maar de meeste games hebben inderdaad inmiddels de disk tijdens het spelen al wel "buiten spel" gezet inderdaad.
Er zijn voor zover ik weet geen games die assets in zoverre gebruiken van de harde schijf dat dit ook echt een framerate winst oplevert...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
LiquidT_NL schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:11:
Er zijn voor zover ik weet geen games die assets in zoverre gebruiken van de harde schijf dat dit ook echt een framerate winst oplevert...
Het kan wel haperingen voorkomen bij sommige spellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

SmokingCrop schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:17:
[...]

Het kan wel haperingen voorkomen bij sommige spellen ;)
Nee, enige uitzondering naast een kapotte HDD:
D4NG3R schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:56:
Edit: Enige andere mogelijkheid is bij open-world RPG's etc. Maar dan komt het alsnog door het laden, bij heeeeeeel oude HDD's komt er dan vaak ook een loading balkje in beeld. Die kleine skip kan ik geen verlies in FPS noemen omdat dat eigenlijk 'hoort'.

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 16-10-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
LiquidT_NL schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:11:
[...]

Het is ook niet framewinst die het je oplevert, maar het is eerder korte onderbrekingen voorkomen. Met name in de wat oudere spellen komt dit nog wel eens voor. Zeker als je powersaving-settings zo strak staan dat je HDD eerst op moet spinnen om data eraf te halen. Een SSD is altijd direct beschikbaar in dat opzicht

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rieks1957
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-04 13:07
Dank voor de reacties!!!
Ga voor de EVGA Gforce GTX 660 ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
D4NG3R schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:24:
Dit was redelijk makkelijk te vinden op google, maaruhm: http://www.anandtech.com/...orce-gtx-660-ti-review/13

een GTX 660 Ti is al RUIM sneller als de HD6970, let alone de HD6950 ;) . Mobo/RAM is nutteloos imho, 8GB is al overkill voor vrijwel alle games en het moederbord is niks mis mee.
Je kiest wel precies de benchmark uit waarbij het het meeste scheelt, over het algemeen is het verschil helemaal niet zo groot.
Van 6950 naar 660ti win je gemiddeld 35-40% performance, vind ik persoonlijk te weinig voor een upgrade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 20:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Mijn tip, en die is gratis: zoek naar GTA4 performance tweaks/ mods! Ik draaide serieus gta4 naar alle tevredenheidheid met een dualcore E8400@3.6Ghz en een GTX285. Met een paar tweaks, die de performance aanzienlijk verbeterde en de graphics amper/niet verslechterde.

Ja, met die HD6850 moet hij beide spellen goed kunnen spelen. Het is echter een kwestie van tunen en tweaken; vind uit wat je systeem zwaar belast, zoals bij shadows en AA bij Skyrim; daar heb ik ook tweaks op losgelaten (internet > google) en draai ik Skyrim gewoon soepel met een HD5750. Niet op max, doh.

[ Voor 36% gewijzigd door Madrox op 17-10-2012 01:53 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

mitsumark schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 00:39:
[...]

Je kiest wel precies de benchmark uit waarbij het het meeste scheelt, over het algemeen is het verschil helemaal niet zo groot.
Van 6950 naar 660ti win je gemiddeld 35-40% performance, vind ik persoonlijk te weinig voor een upgrade...
35 - 40% performance vind ik veel, maar goed 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Natuurlijk is het wel 'veel' als je een nieuwe kaart moet kopen, maar voor een upgrade?
(een upgrade kost hier pakweg 175 euro, met verkoop van de 6950)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
rieks1957 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 00:30:
Dank voor de reacties!!!
Ga voor de EVGA Gforce GTX 660 ti.
Waarom de EVGA?
Is bijna altijd een van de slechtste van de bende..
zonet ook een review van tweakers: reviews: Test: vijf GTX 660 Ti's
Pagina: 1