Geluid via home-cinema

Pagina: 1
Acties:
  • 713 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie112
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-04-2022
Ik heb de volgende tv:

Samsung Syncmaster B2030HD

Ik heb digitale TV via een decoder:

samsung dcb-b270r

En heb de volgende dvd speler/home cinema:

Philips HTS3531

Nu wil ik graag het geluid van de TV op de home cinema zetten.

Als ik een USB Stick in de home cinema doe met een film, dan doet het geluid het over de home cinema en beeld goed via de tv.

Nu wil ik tv kijken met me digitale kastje. Beeld doet het, geluid ook ( via TV ), maar nu wil ik dat geluid dus op me home cinema krijgen.

Veel geprobeerd maar tot op heden niet gelukt.

HELP:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Wat heb je zelf al geprobeerd? Hoe sluit je het allemaal aan? Wij zijn geen helpdesk en kauwen oplossingen voor, een beetje luie startpost.

Maar goed, je moet het geluid dus van je "kastje" naar HC set sturen. Dat kan dan wel direct, door middel van een digitale optische/coax kabel (voor 5.1) of via tulp (voor stereo). Ook kan het vaak via de TV: je TV heeft mogelijk een output die wordt gebruikt om al het geluid dat op de TV klinkt door te sturen naar een set.

De voorkeur is in de meeste gevallen overigens los via een optische/coax kabel.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie112
Ik heb al van alles geprobeerd.

Die optische kabel heb ik ook al geprobeerd.
Weet je misschien ook of er een optie op de tv zit waar ik de home cinema kan selecteren als Geluid uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:07
Dat is geen optie. Maar waarom sluit je de samsung dcb-b270r niet aan op de philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
als geluid van de TV naar je set niet werkt, kan dat heel misschien een optie zijn, of je gebruikt niet de goede uitgang op je TV.

Hoe dan ook, direct leggen is (mits het een optie is) wel vaak de voorkeur. Het geluid zou hoe dan ook gewoon moeten werken als je optisch legt van je "kastje" naar de HC set. Misschien dat je de HC set op het juiste kanaal moet zetten, en je kastje moet vertellen geluid over optisch te sturen i.p.v. HDMI.

[ Voor 18% gewijzigd door LiquidT_NL op 16-10-2012 14:57 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzy070
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 11:56
Ik zou zeggen:
Sluit je 'digitale tv kastje' dmv. een optische kabel aan aan je HC set. Kijk vervolgens of er een optie is in het menu van je digitale tv kastje om het geluid over deze uitgang te laten gaan en zet je HC set ook op de juiste ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie112
Ik zal het straks allemaal eens proberen. Bijna thuis:)

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie112
Hmm, kan geen optie vinden in het menu van m'n decoder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie112
Argg, hele middag al bezig. Het wil niet.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

koenie112,

Het is niet nodig om je topic meerdere malen achter elkaar te kicken. Het kicken van een topic binnen 24 uur is sowieso niet toegestaan. Verder betwijfel ik of je de handleiding van de digitale decoder wel hebt gelezen aangezien daar duidelijk in staat hoe je beide apparaten op elkaar aan moet sluiten. Verder staat er ook niets aangegeven dat er nog instellingen aangepast moeten worden, de Optical Out kan ook out of the box werken. Natuurlijk moet je op de Philips ook wel de goede ingang selecteren voor als je de decoder aan hebt gesloten, ook dat staat in de manual van het betreffende apparaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie112
Okee, duidelijk.

Handleiding zeker wel 3x gelezen, staat vaag in hoe je ze moet koppelen.
Dat had ik dus al geprobeerd maar lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 21:38
Ik heb even allebei de handleidingen bekeken. Je decoder heeft een Digital Audio Out die je moet verbinden met de Optical ingang op je home cinema set met een optische kabel. Je decoder hoeft klaarblijkelijk niet speciaal ingesteld te worden om de digitale uitgang te gebruiken. Maar je home cinema set moet wel op de juiste ingang worden gezet. Op je afstandsbediening en op het apparaat zit een Source knop en door daar een paar keer op te drukken kun je de juiste bron selecteren. Die zal iets heten als Digital In of Optical In. Gewoon even proberen tot je geluid hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
jona schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:04:
Ik heb even allebei de handleidingen bekeken. Je decoder heeft een Digital Audio Out die je moet verbinden met de Optical ingang op je home cinema set met een optische kabel. Je decoder hoeft klaarblijkelijk niet speciaal ingesteld te worden om de digitale uitgang te gebruiken. Maar je home cinema set moet wel op de juiste ingang worden gezet. Op je afstandsbediening en op het apparaat zit een Source knop en door daar een paar keer op te drukken kun je de juiste bron selecteren. Die zal iets heten als Digital In of Optical In. Gewoon even proberen tot je geluid hoort.
Normaliter weiger ik echt een handleiding te lezen voor anderen, maar goed :P Ben benieuwd of TS er nu wel uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie112
Yeah, hij doet het eindelijk!
Super bedankt allemaal!
Echt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen,

Weet iemand een goede home cinema set onder de 300 euro.
Het gaat me vooraal om een luid en mooi geluid :*)

Ik hoor graag van jullie!

Gr. Sanded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:59
Voor een bedrag van 300e kan je geen goede set halen. Zou dan investeren in een 2.0 set of is op marktplaats kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op marktplaats staan allemaal van die oude dingen :)
Maar is er geen goede home cinema set onder de 300 euro, waar lekker geluid uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:18:
Hoi mensen,

Weet iemand een goede home cinema set onder de 300 euro.
Het gaat me vooraal om een luid en mooi geluid :*)

Ik hoor graag van jullie!

Gr. Sanded
Nogmaals, lees het beleid en stop met het kicken en kapen van oude topics. En wederom: we verwachten op GoT eigen inzet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.