Sitecom 300N

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:28
Hallo,

Een tijd geleden heb ik een topic gestart over een sitecom 300N, die werkt momenteel nog naar behoren.

Nu heeft een kennis een 300N aangeschaft om zijn wifi te versterken.
Hij wilt vanuit de router in de meterkast een kabel naar de zolder leggen en daar de 300N aansluiten om vervolgens zonder het creëren van een 2e accesspoint te kunnen internetten op een beter wifi signaal.

Hiermee wilt hij dus vanzelfsprekend ook voorkomen dat het wachtwoord weer op alle apparaten ingevoerd moet worden.

Mijn vraag; in welke mode moet de 300N ingesteld worden om via utp het signaal binnen te krijgen en wifi uit te zenden met behoud van netwerknaam en alle overige gegevens?

Bij voorbaat dank voor reacties!

Dillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmagic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-04 13:25
ik weet niet zeker of de 300N het ondersteunt maar een WDS systeem zou het moeten doen.

virus problemen? ga over op linux!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wireless op de 300N aanzetten met dezelfde SSID maar op een ander kanaal dan het ingestelde kanaal op de eerste router.

DHCP op de 300N uitzetten en de netwerkkabel vanaf de eerste router in één van de LAN poorten van de 300N steken moet voldoende zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2012 15:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
Bedankt.

Maar op welke mode moet de 300N dan staan, WDS?
Standaard staat deze op Repeater namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 12:35
dit is inderdaad de oplossing!

@TS let wel op dat bij het overschakelen altijd even het netwerk eruit ligt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
Moet de 300N dan op Repeater staan?

Edit:

Heb hem momenteel als Repeater staan. Heb hem een ander kanaal gegeven als de eerste router. Deze zat op chanel 6 en de 300N op 7 en het SSID hetzelfde gedaan als de router.

Heb via een app 'wifi analyzer' gekeken wat er gebeurde wanneer ik de steller van de 300N erin of eruit had. Je kon mooi zien dat er op kanaal 7 een sterkere WiFi verbinding op kwam dan de oorspronkelijke met dezelfde naam.

Echter ontvangt de 300N het signaal niet via LAN wat wel gewenst is.
Nu ontvangt hij het draadloze signaal en zend het weer door, het uittrekken of aankoppelen van de LAN heeft geen invloed op het signaal.

Zou dus graag willen weten hoe de 300N ingesteld moet worden.

Bedankt

[ Voor 90% gewijzigd door DeeleNL op 16-10-2012 22:15 ]

Pagina: 1