Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UPC telefonie icm Voipbuster

Pagina: 1
Acties:

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Wil binnenkort overstappen naar een all-in-one pakket van UPC.

Heb op dit moment een telefoon abo van KPN (analoog) en XS4all voor internet.
Inkomende gesprekken komen via KPN lijn en alle uitgaande gesprekken gaan via Voipbuster.
Dit komt tot stand met Fritzbox 7170 modem.

Nu wil ik graag mijn huidige KPN nummer overstappen naar UPC.
Alle inkomende gesprekken gaan via UPC en uitgaande gesprekken via viopbuster?

Is dit mogelijk met met UPC?

• FBFATA100
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10 14:03
Beste ChiMan,
Bellen via Betamax is via een UPC-internetverbinding goed mogelijk.
Zelf heb ik een UPC-alles-in-1 pakket (dus met telefonie), een analoge KPN-lijn (Budget voor inkomende gesprekken) en twee accounts bij Betamax (voor uitgaande gesprekken, te weten SMSDiscount en VoipCheap). VoipBuster is ook een label van Betamax.

Ik heb achter het kabelmodem Cisco EPC3925 een FritzBox 7270v3 als IP-client geconfigureerd. Op deze FB is de KPN-lijn als binnenkomende telefoonlijn aangesloten.
Met de FON-poorten van de FB zijn analoge (DECT) telefoons verbonden, waarmee (op de KPN-lijn) binnenkomende gesprekken worden aangenomen en waarmee uitgaande gesprekken via de goedkope Betamax-klonen gaan.
Ik gebruik dit nu zo'n 9 maanden. Dat ging probleemloos, maar sinds deze week valt de verbinding (registratie met de voip-servers van Betamax) na enige tijd weg. Door de FB opnieuw op te starten werkt alles weer. Ik ben er nog niet achter waar dit door komt. Het is "spontaal" ontstaan.