Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336701

Topicstarter
Heb net een nieuwe MSI GTX 660ti PE gehaald en een complete nieuwe OS geinstalleerd.
Na opstarten en de drivers geinstalleerd, nieuwste van Nvidia 306.97, kreeg ik een red screen.
Handmatig opnieuw opgestart en alles ging goed.
MSI afterburner geopend en krijg daar een gpu clock te zien van 705Mhz,dit ook in gpu-z, raar zou 1,019Mhz moeten zijn.
Opnieuw het systeem opgestart, 3Dmarkvantage geinstalleerd, 3Dmark11 en benchmark gedraait.
Resultaat is dat daar ook 705Mhz gezien wordt.
Open gewoon google en wederom red screen.
Wat kan de oorzaak zijn dat dit zo is, temps max bij benchen 60 graden met fanspeed 39%.
Heb over de gpu clocks niets kunnen traceren, raar dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336701

Topicstarter
Probleem opgelost, DOA en zo omruilen voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leaninsider
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-01 13:49
Inderdaad wel heel vreemd , nochtans een prachtkaart heb dezelfde hier :)

Anoniem: 490246

Is het probleem opgelost?

Ik heb deze kaart en heb precies hetzelfde probleem, bij mij staat er geregistreerd 750mhz.
Geen idee hoe dit kan.

Maar, ik haal op de 1 of andere manier wel een hele goede score met 3Dmark11

Dit is 9245 _/-\o_ , en ben ik wel erg blij mee. Dit omdat die niet OC'd is en met game altijd onder de 65 graden is.

MvG,

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-07 17:22
Dat je bij Afterburner, GPU-Z of wat dan ook soms een lagere corespeed ziet is normaal. Iedere GPU heeft een 2D en 3D modus, waarbij de clocksnelheid in de 2D modus een stuk lager is. Als je rustig op je desktop bezig bent clockt de kaart vaker terug.
Het wordt pas een probleem als de kaart niet meer op wil schakelen. Dit kan b.v. komen door de drivers. Ik merkte het wel eens bij het overclocken, dat wanneer een benchmark vast liep door een driver crash, de kaart niet meer uit deze 2D modus kwam. In dat geval helpt rebooten altijd wel.

Als bij jou de scores in 3DMark11 gewoon prima zijn is er dus niets aan de hand.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT