[HELP] PC display op HDTV

Pagina: 1
Acties:

• ivarkentje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-05 13:45
Goedemiddag Tweakers,

Ik zit met een probleem. Sinds ik mijn Xbox controller op mijn pc heb aan weten te sluiten via Blue tooth, speel ik steeds vaker spellen als Call of Duty op mijn PC in plaats van mijn Xbox of PS3 (ja, ik was lange tijd een consolenoob). Ik wil echter nu ook mijn PC display wel op de TV in de woonkamer laten zien, met Steam Big Screen leek me dit wel een waardig alternatief, aangezien mijn pc betere graphics vertoont, en op hogere resolutie, dan mijn consoles.
Het probleem is dat mijn PC in mijn kamer op de eerste verdieping staat, en de TV in de huiskamer.
Mijn vraag is nu, hoe kan ik mijn PC over deze afstand relatief simpel met mijn TV verbinden zonder een 50meter lange HDMI kabel door de gang te leggen?
Kan ik misschien iets via de network kabels in de muur of via Wi-Fi doen? Het liefst heb ik een niet al te prijzig alternatief, maar als het nou eenmaal nodig is, is geld geen obstakel.
Alvast bedankt! :)

Ivar

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat voor resolutie TV? Als dat ding bijv slechts HD Ready is dan ga je geen hogere resoluties krijgen dan 1280×720.

Wil je ook de controller in de buurt vd TV hebben? Of enkel het beeld? Als alles, dan heb je wel meer te doen dan enkel 50m (groot huis!) HDMI. Je kunt een KVM switch overwegen, maar dat lijkt me -icm HD resolutie- nogal prijzig. Dan zou ik gewoon de PC verplaatsen, als geld geen rol speelt dan heb je voor weinig geld een lichtere/kleinere PC voor boven :P Of een grote monitor kopen voor boven, voor een paar honderd euro heb je een 27" monitor (of een grotere TV voor boven).

offtopic:
HELP in de topictitel is overdreven. Er is niet letterlijk brand of levensgevaar. Dan is jouw topic niet belangrijker dan dat van een ander en is schreeuwen niet nodig ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ivarkentje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-05 13:45
Het is een Samsung Smart TV van 55 inch met Full HD resolutie, omdat het beeld zo mooi is wil ik gewoon beneden op de bank kunnen chillen met een controller. Omdat mijn pc een goede grafische kaart heeft en verder heel snel is wil ik juist het beeld van die pc op mn tv weergeven. Een goedkopere pc voor dit doel is dus geen alternatief. Ik zal even naar die switch kijken, misschien dat dat wat is :)

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:31

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Misschien zoiets?
http://www.kabeltje.com/k...864c43ed79a49948048dd9650

aangezien je aangeeft dat er al netwerkkabels liggen...

[ Voor 16% gewijzigd door Icephase op 16-10-2012 13:20 ]