Situatie: grensarbeider en in dienst bij 2 verschillende werkgevers:
Aangezien de arbeidsmarkt nogal verzadigd is, en dus moeilijk om een baan te vinden, ben in me aan het bezinnen op allerlei mogelijke scenario’s.
Ik heb al met het UWV gebeld wat de financiële consequenties voor mij zijn met mijn huidige werk situatie.
Volgens de beste mevrouw zou het betekenen dat:
Dit zou natuurlijk als overbrugging tot een nieuwe fulltime baan meer dan perfect zijn
Klopt deze redenatie wel? Want ik heb eerlijk gezegd niet echt vertrouwen in de statements van het UWV.
Ik kan me eigenlijk alleen maar voorstellen dat het inkomen van #2 wordt gekort op de uitkering waardoor ik dus feitelijk terugval naar het uitkeringsniveau van alleen #1.
- Nederlandse nationaliteit en beide werkgevers in Nederland
- Ik woon in België en ben ook gehuwd met een Belgische
- Werkgever #1, fulltime á 40 uur/week, contract
- Werkgever #2, parttime á 12 uur/week, contract (Dit omdat ik totaal niet kan stilzitten en graag in de avond en weekend uren (als de vrouw werken is) iets om handen heb. De werkzaamheden van #2 kan ik zelf inplannen en van thuis uit uitvoeren (ICT, marketing en administratief werk).)
Aangezien de arbeidsmarkt nogal verzadigd is, en dus moeilijk om een baan te vinden, ben in me aan het bezinnen op allerlei mogelijke scenario’s.
Ik heb al met het UWV gebeld wat de financiële consequenties voor mij zijn met mijn huidige werk situatie.
Volgens de beste mevrouw zou het betekenen dat:
- Aangezien ik gedeeltelijk werkeloos wordt, een uitkering kan aanvragen in NL en niet in België.
- Ik over de baan die ik verlies (#1) een uitkering krijgen en de inkomsten van #2 daar bovenop behouden blijven.
Dit zou natuurlijk als overbrugging tot een nieuwe fulltime baan meer dan perfect zijn
Klopt deze redenatie wel? Want ik heb eerlijk gezegd niet echt vertrouwen in de statements van het UWV.
Ik kan me eigenlijk alleen maar voorstellen dat het inkomen van #2 wordt gekort op de uitkering waardoor ik dus feitelijk terugval naar het uitkeringsniveau van alleen #1.
...