Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

URL shortner naar wisselend domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Weet iemand misschien of er een url shortner bestaat die de mogelijkheid bied om meerdere urls in te voeren en vervolgens naar een van beiden te redirecten. Dus bv bit.ly/AofB linkt naar a.nl danwel b.nl?

Ik heb een tijdje gegoogled, kon niks vinden, maar 't zou me verbazen als het nog niet bestaat.

-- Henry

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maaruh *bump* ?

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11 15:16

basdej

OutSystems Consultant

Ik ben nog nooit zoiets tegengekomen, waarvoor wil je dit gebruiken dan?

Hoi.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 08:32

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Als je random naar verschillende pagina's wilt linken denk ik dat je juist een (PHP-)scriptje op je site moet zetten welke dit doet.
Bit.ly laat je vervolgens linken naar die pagina, pagina/scriptje stuurt je random naar één van de sites.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een onderzoek, waarbij mensen afwisselend op de ene, danwel de andere site terecht moeten komen. Idealiter wil ik niet dat het mogelijk is dat ze domeinA of domeinB zien voordat ze geredirect worden.

Het alternatief, een PHP scriptje wat redirect achter bit.ly, hebben we nu ook draaien - maar is dan natuurlijk suboptimaal. Met name mobiele verbindingen hebben vaak zo veel latency, dat men tussendoor de redirectende url kan zien.

En ik dacht, er is geen beter plaats om heel veel IT kennis in een keer aan te spreken ;) Maar helaas, als niemand hier kan vertellen dat hij het kent, houdt het denk ik op.