Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oszy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-12-2024
Op het vlak van navigatiesystemen ben ik een aardige leek en TT is helemaal nieuw voor mij, wat betreft gebruik. Dus even van jullie kennis gebruik maken _/-\o_ Op het internet wordt alles door elkaar gebruikt of steeds anders genoemd. :F :?
Ik heb mijn oog laten vallen op de Via 130. (ben er al achter dat de 120 het ‘oude’ model is)
Mijn vraag gaat over de services/diensten. Verbeter mij aub maar als ik iets schrijf wat niet juist is. Er is een 130 Traffic in omloop (http://www.bol.com/nl/p/t...traffic/9000000012517698/ niet volgens de TT-site, maar dit terzijde) en dit is dus met TMC.
TMC is zoals de info die bij de autoradio wordt meegezonden. Dit kun je dus wel lezen maar je TT doet hier voor de rest niets mee (?)
Dan zijn daar de Live-services, hier kun je je TT de route op laten aanpassen. Hier heb je een abon-nement voor nodig en ook een sim-kaart ???
Nu is er een verkeers-ontvanger / oplader http://www.tomtom.com/nl_...c-receiver-9UUC.002.00.2/
Wat ontvang je met deze; alleen TMC of dus ook actuele info (en noemt men dit dan de Live-service ?), waarop je je route kunt aanpassen?
En nog belangrijker heeft men hier een abonnement voor nodig
Wij maken niet zo veel gebruik van de navi, dus liefst iets zonder abonnement. Maar actuele info is natuurlijk wel zeer makkelijk.
Hopelijk kunnen jullie mij wat duidelijkheid geven, alvast bedankt voor jullie tijd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

TMC vangt je TOMTOM op en kan daar de route op aanpassen. De informatie is alleen stuk minder van kwaliteit dan de live-services. Voordeel is dat je er geen abonnement voor nodig hebt.

Dus als je toch iets van verkeersinformatie wilt hebben, maar geen abo, dan is TMC wat je zoekt.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oszy
Kijk, dat is eindelijk een duidelijk antwoord. _/-\o_
En je hebt dan natuurlijk wel de verkeers-ontvanger kabel nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

oszy schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:06:
Kijk, dat is eindelijk een duidelijk antwoord. _/-\o_
En je hebt dan natuurlijk wel de verkeers-ontvanger kabel nodig ?
Voor zover ik weet wel. Ik kan over die bol.com verder niets vinden, maar als jij zegt dat daar TMC bij zit zal het vast een pakket zijn met de TMC ontvanger in de doos. Maar dat zou ik even verifieren bij bol.com voordat je hem besteld.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 13:51
Denk eraan dat als je gebruik wil maken van de Live Services van TomTom je een apparaat dient aan te schaffen dat hiermee om kan gaan.
De SIM kaart zit namelijk vast in het toestel, die kun je niet naderhand toevoegen.

Als je er dan gebruik van wil maken, kun je een extra abonnement bij TomTom afsluiten zodat je die extra informatie ook nog krijgt.
Deze is beter en gedetailleerder dan hetgeen je via TMC krijgt. Meestal krijg je een bepaalde periode gratis als je een TomTom met live service mogelijkheden koopt zodat je het zelf kunt uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oszy
Idd ook belangrijk om hier vooraf rekening mee te houden.
Maar zoals gezegd, actuele info is belangrijk maar zo heel veel gebruiken we de navi ook niet.
En de live-serie is zo'n kleine € 100 duurder, de verkeers-ontvanger kabel daarintegen kost zo'n € 45,-
Dus TMC lijkt me vanuit dat oogpunt wel voldoende.

Ik zie ook dat er zoiets is als LTM (lifetime maps) voor zo'n € 25 meer.
Één update kost al € 70, dit lijkt me in verhouding wel héél goedkoop :+ zit hier nog een maar aan :z :?
Pagina: 1