Dit is een issue die me nu al enige maanden bezig houdt en nog steeds niet opgelost is.
In april bouwde ik een HTPC op basis van een AMD A6-3500 chip voor XBMC use.
De 12.4 - win7 - 64bit ccc waren de eerste drivers die ik installeerde
Deze htpc is verbonden met mijn beamer (TW9000) via een yamaha rx-v667 receiver.
Alles loopt redelijk vlot wanneer de beamer aanstaat.
Nu gebruik ik die HTPC ook om gewoon muziek af te spelen als er gasten zijn, zonder dat de beamer opstaat.
Ik connecteer dan via remote desktop op mijn htpc, selecteer mijn playlist en begin te spelen.
Dit gaat goed gedurende 5 minuten. Dan valt de muziek uit.
Eerst dacht ik dat het sleep settings waren ofzo, maar zelfs geen powersaving / sleep setting hielp.
Na wat zoeken kwam ik op deze bug uit
http://devgurus.amd.com/thread/159106
En inderdaad, als ik via remote desktop mijn audio control panel in de gaten hou, dan gaat die na x aantal minuten naar "Not plugged in"
Het enige dat helpt is aan mijn wifi keyboard komen dat aan de htpc hangt.
In het amd topic worden er allerlei dingen voorgesteld maar niets lijkt mij te helpen.
- de 12.8 drivers (waar de issue als fixed staat) doen het niet
- de 12.3 drivers (voor de issue) lossen het ook niet op
- de AMD External Events Utility afzetten helpt ook niets
Is er iemand die dit fenomeen kent en een oplossing weet? Misschien vergeet ik ergens een setting op de receiver of bestaat er ergens een tooltje om de hdmi connectie "levend" te houden? Volstaat uninstallen en een oudere driver installeren tegenwoordig bij Ati of moet je nog aan de slag met een driver cleaner?
In april bouwde ik een HTPC op basis van een AMD A6-3500 chip voor XBMC use.
De 12.4 - win7 - 64bit ccc waren de eerste drivers die ik installeerde
Deze htpc is verbonden met mijn beamer (TW9000) via een yamaha rx-v667 receiver.
Alles loopt redelijk vlot wanneer de beamer aanstaat.
Nu gebruik ik die HTPC ook om gewoon muziek af te spelen als er gasten zijn, zonder dat de beamer opstaat.
Ik connecteer dan via remote desktop op mijn htpc, selecteer mijn playlist en begin te spelen.
Dit gaat goed gedurende 5 minuten. Dan valt de muziek uit.
Eerst dacht ik dat het sleep settings waren ofzo, maar zelfs geen powersaving / sleep setting hielp.
Na wat zoeken kwam ik op deze bug uit
http://devgurus.amd.com/thread/159106
En inderdaad, als ik via remote desktop mijn audio control panel in de gaten hou, dan gaat die na x aantal minuten naar "Not plugged in"
Het enige dat helpt is aan mijn wifi keyboard komen dat aan de htpc hangt.
In het amd topic worden er allerlei dingen voorgesteld maar niets lijkt mij te helpen.
- de 12.8 drivers (waar de issue als fixed staat) doen het niet
- de 12.3 drivers (voor de issue) lossen het ook niet op
- de AMD External Events Utility afzetten helpt ook niets
Is er iemand die dit fenomeen kent en een oplossing weet? Misschien vergeet ik ergens een setting op de receiver of bestaat er ergens een tooltje om de hdmi connectie "levend" te houden? Volstaat uninstallen en een oudere driver installeren tegenwoordig bij Ati of moet je nog aan de slag met een driver cleaner?