Wetransfer kaapt verbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High Quality king
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06 20:18
Beste Tweakers,

Thuis heb ik hier kpn-internet abbonement. Het is het kleinste abbonement, want ik ben arm. Nu is het probleem dat zodra ik wetransfer gebruik op mijn bedraade windows 7 pc, niemand inclusief ik zelf meer kan internetten. Geen webpagina wil meer laden. Ik kan zelfs niet meer pingen.

Als ik hetzelfde doe op mijn wireless Macbook, dan is er geen enkel probleem. Beide browsers zijn chrome. Ik vermoed dat het iets met QoS te maken heeft, maar hoe los ik het op?

Ik kwam, Ik ben, En ik zal er altijd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ho even... KPN+arm= 8)7 ?? Maar goed ;)
Volgens mij kun je in een standaard KPN modem geen qos instellingen veranderen/aanzetten. Dan zou je een andere rouer er achter moeten hangen die die functies wel heeft. Maar ja, dat kost geld... ;) Of een progje je als netlimiter proberen om zo bandbreedte per programma in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik heb geen idee wat Wetransfer doet, maar ik vermoed een torrent client oid. Is het geen optie om deze 's nachts te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:38
Arie- schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:39:
Ik heb geen idee wat Wetransfer doet, maar ik vermoed een torrent client oid. Is het geen optie om deze 's nachts te gebruiken?
Bestanden (tot 2 GB) uitwisselen. Soort grote emails dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:10

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Installeer netlimiter pro eens om de maximale bandbreedte te begrenzen. Deze heeft een maand evaluatieperiode. Hiermee kun je proberen of het probleem is verholpen als je de bandbreedte begrenst op je uploadende pc.

Of je gebruikt gewoon altijd je Macbook. :P

offtopic:
Een opmerking over hoe arm je bent is trouwens overbodig. Al helemaal met een pc én een macbook. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High Quality king
Volgens mij kan ik in het modem van KPN idd niks nuttigs aanpassen. Wat ik dus wil is dat die windows pc het gedrag van mijn macbook gaat simuleren. Het probleem zit hem natuurlijk in het modem van KPN, het mag natuurlijk nooit zo zijn dat 1 client het hele netwerk sloopt, maar daar kan ik niks aan veranderen.

Bij de macbook gaat het goed, hoe maak ik windows netwerk vriendelijk?

Netlimiter ga ik proberen, hoewel ik kan voorstellen dat dit de problemen voor andere computers verhelpt, denk ik niet dat ik dan op de computer zelf weer wel oppeens kan browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:10

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mogelijk kan je windows pc meer verbindingen tegelijkertijd openen dan je Macbook. (geen idee, verder geen ervaring met producten van Apple) Je trekt gewoon je hele lijn vol.

Als ik torrents ga downloaden trek ik bij ons thuis ook de lijn vol. Gewoon een limiet ingesteld voor de maximale up- en downloadsnelheid (in de torrentclient) en het probleem was verholpen. En nee, dat kan inderdaad niet in de Experiabox.

Netlimiter kan, wat ik zo gelezen heb ;) , per programma blijkbaar een limiet instellen. Dus jawel, dan zou je toch weer moeten kunnen browsen. Je upload duurt dan alleen natuurlijk wel langer.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High Quality king
Dat werkt idd wel, maar dan moet ik een andere browser opstarten. Wetransfer gebeurd ook in Chrome. Ik zie ook dat mijn macbook nog sneller is ook in de transfer... Ik heb inmiddels ook dit http://www.speedguide.net/downloads.php van speedguide gebruikt, werkt ook wel een beetje, maar lang niet zo als op mijn macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dit probleem zit inderdaad in de Experiabox. Je kan contact opnemen met KPN voor een nieuw modem.

Voor hetzelfde probleem heb ik ook al eens een Experiabox om laten ruilen..die werd de volgende dag per koerier bezorgd..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High Quality king
Glashelder schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:30:
Dit probleem zit inderdaad in de Experiabox. Je kan contact opnemen met KPN voor een nieuw modem.

Voor hetzelfde probleem heb ik ook al eens een Experiabox om laten ruilen..die werd de volgende dag per koerier bezorgd..
Ongelovelijk. Het is waarschijnlijk idd het Experiabox. Precies de reden dat ik mijn ouders heb aangeraden Ziggo te nemen. Ze hebben het nu 4 maanden, nog nooit het modem hoeven te resetten en echt ongelovelijk snel (duurste abbonement), dat heeft mijn vader nou eenmaal nodig voor af en toe een mailtje :-).

In ieder geval, ik dus naar de KPN website om per mail te vragen of ik een nieuw modem kan krijgen: Staat daar dat ik het per telefoon moet doen. Ik bellen en door al die keuze menu's : " Het is op dit moment erg druk, probeer het later nog eens, de verbinding wordt nu verbroken ". Wachttijd is er niet idd, maar dit is toch schandalig?

Ondertussen moet ik het modem nu elke dag resetten als ik iets anders dan een http verbinding wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High Quality king
Dag twee andere tijd. Ze kunnen mij ditmaal volgens de website weer beter helpen via de telefoon. Bel ik " Het is op dit moment erg druk, de verbinding word nu verbroken " Hoe frustrerend. 8)7

Ik heb een klacht geplaatst op klachtkompas een initiatief van ondermeer de consumentenbond. Daarna kreeg ik vrij snel reactie van KPN. Mijn modem werd binnen een dag omgeruild voor een Arcadyan modem. Het Wifi hiervan functioneerde nauwelijks. Toen ze mij terug belde of ik tevreden was, heb ik dit aangegeven en wilde ik het ZTE modem hebben. Dit kon niet, omdat ik nog op een ADSL2+ verbinding zat.

De ADSL2+ verbinding werd gratis omgezet naar een afgeknepen VDSL verbinding. Hierbij was het wel mogelijk het ZTE modem te verkrijgen. 8)

ZTE modem de volgende dag al in huis. De definitieve omzetting naar VDSL moet nog gebeuren, maar het modem is backwards compaitible en alles functioneerd nu naar behoren met dat modem.

[ Voor 66% gewijzigd door High Quality king op 20-11-2012 10:56 ]

Pagina: 1